خودرو

بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی هیوندا i10

Rate this post

بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی هیوندا i10

ما در این نوشته راجع به هیوندا i10 صحبت خواهیم کرد. این ماشین به نام هاچیک شهری معروف است که در سال 2007 وارد ایران شد و همچنین این نسل دوم این ماشین در سال 2013 عرضه شد و وقتی این ماشین معرفی شد ، طرفدار های زیادی پیدا کرد و توانست خود را در جهان و در میان مردم محبوب کند .

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با نیوان تک همراه باشید.

در تابستان سال 95 کرمان خودرو قراردادی را با کمپانی هیوندای منعقد کرد که بر اساس آن، کرمان موتور مونتاژ چند خودرو هیوندای را در خط تولید خود به عهده گرفت. نخستین محصولاتی که در این خط تولید به مونتاژ رسیدند، هیوندای i10 و i20 بودند که فروش آنها از سال 95 و تحویل آنها از سال 96 آغاز شد .

هیوندا i10

کشور سازنده این ماشین کره جنوبی می باشد . که این ماشین بعد از تولید بعد از گذشت یک ماه وارد ایران شد و نمایندگی این ماشین در ایران کرمان موتور می باشد .این ماشین دارای نکات منفی و مثبت می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد .

نکات منفی

1- مصرف سوخت بالا

2-توان متوسط سیستم تهویه مطبوع

3- مصرف سوخت بالا

نکات مثبت

1- فضای داخلی نسبتا بزرگ

2- طراحی خارجی و داخلی جذاب

امنیت این ماشین چگونه است ؟

این ماشین دارای ایمنی بسیار بالایی است . این ماشین توانست با همین ایمنی 4 ستاره را دریافت کند . این ماشین در مورد ایمنی حرف اول را می زند .

نظر سازندگان درباره هیوندا i10 چیست ؟

هیوندا i10 در ایران رقبایی چون میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو را در مقابل دارد. البته پیکانتو در این بین تنها به صورت دست دوم قابل خریداری است و تولید هیوندای i10 هم در حال حاضر متوقف شده .

هیوندا i10 یک خودرو کوچک است ولی طراحی آن به گونه‌ای است که فضای نسبتا زیادی در داخل کابین برای سرنشینان و صندوق عقب وجود دارد. البته این بدان معنی نیست که با یک خودرو جادار و بزرگ روبه‌رو هستیم و ما تنها هیوندا i10 را با خودروهای دیگر حاضر در این کلاس مقایسه می‌کنیم .

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره ابرخودرو ها و سلاطین دنیای اتومبیل سازی + تصاویر

هیوندا i10 یک خودرو کوچک شهری است و نمی‌توان انتظار یک خودرو جذاب و مهیج را از آن داشت چراکه i10 یک خودرو کاربردی است و بیشتر برای کاربران خانم آن هم در مسیرهای شهری کاربرد دارد .

کابین هیوندا i10 در نسخه‌های بالا در بازر جهانی، یک نمایشگر 7 اینچی را در خود گنجانده که ویژگی‌هایی چون سیستم ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو را به همراه دارد اما این نمایشگر در نمونه تولیدی در ایران حذف شده و خبری از سیستم‌های یادشده نیست .

مشخصات فنی ماشین هیوندا i10

خودرو

1- نام خودرو : هیوندا آیی 10

2- کشور سازنده : کره جنوبی

3- سال تولید : 2017

قیمت و نمایندگی

1- نمایندگی فروش : کرمان موتور

2- قیمت بازار صفر کیلومتر: از 200 تا 300 میلیون تومان

3- قیمت بازار کارکرد : 200 تا 300 میلیون تومان

مصرف سوخت و استانداردها

1- حجم باک : 40 لیتر

2- استاندارد آلایندگی : یورو 6

3- مصرف سوخت خارج از شهر : 5.1 لیتر در هر صد کیلو متر

4- مصرف سوخت داخل شهر : 8 لیتر در هر صد کیلو متر

5- مصرف سوخت ترکیبی : 6.2 لیتر در هر صد کیلو متر

تجهیزات و امکانات

1- ترمز و پایداری : ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی

2- سیستم صوتی : دارای 4 بلندگو – كنترل سيستم صوتي از روي فرمان

3- دیگر تجهیزات : آينه الكتروكروميك – سنسور پارك عقب – چراغ مه شكن جلو و عقب – كامپيوتر سفري – تهويه مطبوع اتوماتيك

4-کیسه هوا :کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا)

مشخصات فنی

1- موتور :این ماشین دارای 4 سیلندر فوق العاده قوی دارد و به همراه 16 سوپاپه می باشد .

2- وزن : 1046 کیلو گرم

3- تنفس موتور : تنفس طبیعی

4- حجم موتور : 1248 سی سی

5- حداکثر قدرت : 100 اسب بخار در هر 6000 دور در دقیقه

6- حداکثر گشتاور : 121 نیوتن در هر 4000 دور در دقیقه

7- حداکثر سرعت : 166 کیلو متر در هر ساعت

8- اندازه (میلی متر) :3665 عرض – 1660 طول – 1500 ارتفاع

9- جعبه دنده : 4 سرعته خودکار

10- شتاب 0 تا 100 : 13.8 ثانیه

آیا ماشین هیوندای آیی 10 ارزش خریدن دارد یا خیر ؟

هیوندا i10 به عنوان یک هاچبک کوچک شهری از سواری نرم و طراحی جذابی برخوردار است، اما فضای کم سرنشینان، عملکرد نامطلوب جعبه دنده و مصرف سوخت بیش از حد انتظار این خودرو باعث می‌شود که نتوان ارزش خرید چندانی برای این خودرو در نظر گرفت. در رنج قیمتی باور نکردی این خودرو، شما می‌توانید نمونه صفر کیلومتر کیا سراتو 1.6 آپشنال را خریداری نمایید و یا حتی با خرید پژو 207 اتوماتیک از امکاناتی نسبتا مشابه و قیمت مناسب آن لذت ببرید .

همچنین بخوانید:  بررسی مشخصات فنی و معرفی خودرو رنو تالیسمان

رقبای هیوندای آیی 10

در بازار داخلی رقیب چندانی برای هیوندای آی 10وجود ندارد و در واقع کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ تنها رقیبان این خودرو هستند. از بین خودروهای نام برده کیا پیکانتو از طراحی زیباتر، فضای بیشتر و امکانات کامل‌تری برخوردار بوده و خرید آن می‌تواند انتخاب منطقی‌تری برای کسانی باشد که علاقه زیادی به هاچبک‌های کوچک و اقتصادی دارند .

تجربه 500 کیلومتر رانندگی با هیوندای آیی 10

پراید و پژو 206 در ایران نماد خودروهای شهری به حساب می آیند که البته به ناچارا توسط قشر وسیعی از افراد نیز برای رفتن به مسافرت های جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد، اما با این وجود می توان گفت که شرایط کشورمان برای استفاده از خودروهای کاملا شهری نظیر ماتیز، ام وی ام 110 یا خودرویی نظیر اسمارت مناسب نیست و فارغ از ملیت و کیفیت ساخت یک خودرو، در ایران کوچکترین و ارزان ترین خودروهای فراگیر باید حداقل ابعادی در قالب پژو 206 و پراید داشته باشند .

اما با توجه به قدمت و کیفیت خودروهای ساخت داخل و تجربه نه چندان خوب مصرف کنندگان ایرانی از کیفیت و شرایط عرضه خودروهای مونتاژی چینی، تمایل فراوانی به خرید محصولات روز جهان وجود دارد و در چنین شرایطی است که ارزان ترین انتخاب های مُدرن غیر چینی در کشورمان به نام هایی چون رنو سیمبل، هیوندای آیی 10و میتسوبیشی میراژ محدود می شود .

چند ماهی است که به لیست محصولات کرمان موتور اضافه شده و برخلاف میراژ و سیمبل، نمونه ای مونتاژی و تولید داخل به حساب می آید، این مدل ظرف روز های گذشته در اختیار بخش خودرو دیجیاتو قرار داشت و آنچه در ادامه می آید، ماحصل بیش از 500 کیلومتر رانندگی با هیوندای i10 در شرایط مختلف درون و برون شهری است .

هیوندا i10

 چرا باید ماشین هیوندای آیی 10 را بخریم ؟

1- گیربکس عملکرد خوبی دارد

هیوندا i10  از یک گیربکس اتومات 4 دنده استفاده می‌کند.اگر چه گیربکسهای 4 دنده کارایی کمتری نسبت به گیربکسهای با دنده های بیشتر دارند ولی  این گیربکس بدون هیچ گونه تاخیری عمل کرده و بسیار دقیق است .به منظور رسیدن به یک مصرف سوخت خوب، گیربکس به صورت پیش فرض دنده را در دور موتورهای نه چندان زیاد عوض می‌کند که هنگام شتاب گیری، کمی هیوندای i20 را کند کرده است. البته این مشکل با حالت دستی گیربکس قابل برطرف کردن می‌باشد .

همچنین بخوانید:  رونمایی از نسخه ای جدید از پاگانی هوایرا بی سی + مشخصات فنی

2- سواری نسبتا نرم و هندلینگ خوبی دارد

کی از مواردی که از خودروهای موجود در رده قیمتی هیوندای آیی 10انتظار می‌رود، داشتن یک سواری نسبتا نرم و هندلینگ خوب است، و به هیچ عنوان از خریدداری کردن این ماشین پشیمان نخواهید شد .این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب، از اکسل یک تکه و بازوی نیمه دنباله‌ای و فنر مارپیچ استفاده می‌کند .هندلینگ هیوندای آیی 10 هم بسیار خوب بوده و راننده کنترل خوبی روی خودرو در حالت‌های مختلف رانندگی دارد .

3- طراحی ظاهری‌اش بسیار جذاب است

نسل اول هیوندای آیی 10 برای زمان خود خودرویی بسیار خوب و زیبا محسوب می‌شد، ولی با گذر زمان و رونمایی از نسل‌های جدید رقبای این خودرو، زمان ارائه یک مدل جدید از این خودرو فرا رسیده بود . در سال 2013 بود که نسل دوم این ماشین ، در بازار عرضه و طرفدار های زیادی را جذب خود کرد .

یکی دیگر از عناصر طراحی فوق العاده ای که در این خودرو به کار رفته می‌توان به طراحی متفاوت بخش بین پنجره عقب و پنجره درب عقب اشاره کرد که شیشه‌ای بوده و به زیبایی هر چه تمام، این دو مورد را به هم متصل کرده است. دو چراغ مه شکن در دو طرف سپر و یک چراغ سوم در بخش بالای درب از جمله مواردی هستند که به سادگی نمی‌توان از کنار آن‌ها عبور کرد .بخش عقب خودرو هم کاملاً زیباست و هماهنگی بسیار خوبی با طراحی کلی خودرو دارد. چراغ‌های عقب این خودرو بسیار طراحی زیبایی دارند و ما را یاد برادران بزرگ‌تر هیوندای آیی 10 می اندازد .

چرا باید هیوندای آیی 10 را نخریم ؟

1- موتور نه چندان قوی

این ماشین آن چنان موتور خوبی ندارد و بعد از یک مدت از خرید این ماشین پشیمان می شوید ، این ماشین ظاهر زیبایی دارد و باعث جذب مشتری و خریدار می شود ولی اصلا موتور خوبی ندارد و باعث اذیت کردن راننده می شود و همچنین خرج های سنگینی را روی دست شما می گذارد .

2- کابین می‌توانست جادارتر باشد

این ماشین داری کابینی کوچیک می باشد که اصلا برای مسافرت توصیه نمی شود که از این ماشین استفاده شود ، زیرا باعث اذیت شدن فرد می شود و حتی ممکن است فرد دچار کمر درد شود و به نخاع و ستون فقراتش صدمه بزند . از این ماشین فقط برای داخل شهر می شود استفاده کرد و خارج از شهر . شاید مطرح کردن این مورد به عنوان یک ایراد برای این خودرو کار درستی نباشد. فضای سرنشین‌های عقب برای دو سرنشین بالغ کاملاً خوب و راحت است، ولی وقتی نفر سوم به داستان اضافه می‌شود، موضوع فرق خواهد کرد .

3- شتاب نسبتاً کند

یکی از عوارض جانبی داشتن یک موتوری که حتی 100 اسب بخار هم قدرت ندارد، بدترین عملکرد شتاب گیری این خودرو در بین سرعت هشتاد تا صد کیلومتر است که نسبتاً کند است و همین، زمان صفر تا صد خودرو را بالا می‌برد ، البته لازم است این نکته را خاطر نشان شویم برای استفاده شهری هیچ گونه کمبودی حس نخواهید کرد . این ماشین اسب بخار خوبی دارد ولی شتاب بسیار پایین که باعث اذیت شدن و کلافه شدن راانده می شود .

هیوندا i10

 

منبع : magcars.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا