خودرو

مشخصات فنی خودرو نیسان GT-R مدل 2020؛ آخرین نسل گودزیلا

Rate this post

نیسان جی تی آر یک خودرو سوپر اسپرت است که از سال 1969 توسط شرکت نیسان تولید می ‌شود نسل اول این ماشین سال 1969 در ژاپن با نام اسکای لاین جی تی ار تولید شد .

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

نیسان

نسل دوم با ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ و همان پیشرانه 160 اسبی ، اسکای لاین GT-R 2000 سال 1973 یکی از نادر ترین نمونه‌ های این خودرو بود زیرا به خاطر بحران سوخت تنها 197 دستگاه از آن تولید شد .

پس از آن نام GT-R برای بیش از 10 سال ناپدید شد و در سال 1989 بود که GT-R R32 پای به عرضه حیات گذاشت و اولین بار عنوان ( گودزیلا )برای این خودرو بکار رفت .

پیشرانه کاملاً مسابقه ‌ای ، سیستم چهار چرخ محرک با کنترل الکترونیکی و فرمان پذیری هر چهار چرخ باعث شد این خودرو یکی از مشهور ترین GT-R های دوران شود .

پس از این نسل اسطوره ‌ای بود که GT-R R33 تبدیل به اولین خودروی تولیدی شد که توانست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در کمتر از 8 دقیقه طی کند اما در بحث شتاب ‌گیری صفر تا 96 کیلومتر در ساعت به دلیل وزن بیشتر کندتر از نسل قبلی خود بود ؛ و بعد از آن اسکای لاین 34 R تولید که به یکی از ماندگار ترین ماشین‌ های تاریخ خودرو سازی تبدیل شد .

مشخصات فنی GT-R :

– مشخصات بدنه :

1- نوع بدنه : کوپه

2- ابعاد بدنه : 4689 در 1895 در 1369 میلی متر

3- فاصله بین دو محور : 2779 میلی متر

4- تعداد سر نشین : 4

5- حجم صندوق عقب : 249 لیتر

6- وزن : 1774 کیلو گرم

– قوای محرکه :

1- نوع پیشرانه : خورجینی

2- حجم پیشرانه : 3800 سی سی

3- تعداد سیلندر : 6

4- تعداد سوپاپ : 24

5- دارای توربو شارژ می باشد و سوپر شارژ نمی باشد .

6- حداکثر توان : 600 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه

7- حداکثر گشتاور : 652 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه

8- زمان رسیدن به سرعت 100 کیلو متر بر ساعت : 2.9 ثانیه

9- حداکثر سرعت : 315 کیلو متر بر ساعت

– مصرف سوخت :

1- میزان مصرف سوخت شهری : 14.7 لیتر در 100 کیلو متر

2- میزان مصرف سوخت در بزرگراه ها : 10.6 لیتر در 100 کیلو متر

3- میزان مصرف سوخت ترکیبی : 13 لیتر در 100 کیلو متر

4- حجم باک : 74 لیتر

5- سیستم استارت و استاپ ندارد .

– سیستم انتقال قدرت :

1- نوع جعبه دنده : خودکار دو کلاچ

2- تعداد دنده : 6

3- دارای دیفرانسیل لغزش محدود دارد .

4- محور محرک : چهار چرخ

– شاسی :

1- سیستم فرمان : هیدرولیک

همچنین بخوانید:  مشخصات فنی خودرو تویوتا کرولا + مزایا و معایب آن

2- دارای ستون فرمان تلسکوپی دارد .

3- سیستم تعلیق جلو :  دو جناقی

4- سیستم تعلیق عقب : چند اتصالی

5- سیستم ترمز جلو :  دیسکی خنک شونده

6- سیستم ترمز عقب : دیسکی خنک شونده

7- سیستم بازیابی انرژی ترمز را ندارد .

– قابلیت های ایمنی و کنترل خودرو :

1- سیستم ترمز ضد قفل ABS

2- سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD

3- سیستم کنترل پایداری خودرو ESP

4- سیستم کنترل ترکشن

5- سیستم ترمز اضطراری خودکار ندارد .

6- سیستم حفظ خودرو بین خطوط ندارد .

7- سیستم کمکی حرکتی در سر بالایی HAS

8- کروز کنترل

9- کروز کنترل تطبیق پذیر ندارد .

10- تشخیص نقاط کور ندارد .

11- سیستم کمی پارک خودرو ندارد .

12- ایموبلایزر

13- ورود و خروج بدون کلید

14- فشار باد تایر ها

15- تایر های پنجر رو ندارد .

16- کیسه هوای راننده

17- کیسه هوای سر نشین

18- کیسه هوای کناری

19- کیسه هوای پرده ای

20- پیش کشنده کمربند ایمنی

– امکانات بدنه :

1- چراغ روشنایی در روز

2- فعال شدن خودکار چراغ ها

3- تنظیم خودکار چراغ جلو

4- سنسور پارک جلو ندارد .

5- سنسور پارک عقب ندارد .

6- قطر رینگ جلو : 20 اینچ

7- قطر رینگ عقب : 20 اینچ

8- عرض تایر جلو : 255 میلی متر

9- عرض تایر عقب : 285 میلی متر

– امکانات داخلی :

1- استارت بدون کلید

2- نمایشگر سر بالا ندارد .

3- سنسور باران ندارد .

4- ترمز دستی برقی ندارد .

5- کامیپوتر سفری

6- قطب نما ندارد .

7- دما سنج

8- آینه الکتروکروماتیک

9- گرم کن آینه

10- دوربین دنده عقب

11- سانروف ندارد .

12- قفل صندلی کودک ندارد .

– امکانات رفاهی :

1- گرم کن صندلی جلو

2- سرد کن صندلی جلو ندارد .

3- گرم کن صندلی عقب ندارد .

4- ماساژور صندلی ندارد .

5- سیستم تهویه ی خودکتر

6- گرم کن فرمان ندارد .

7- صندلی چرم

8- یخچال ندارد .

9- استراحت گاه مرکزی دست

10- شارژر بی سیم ندارد .

– سیستم صوتی و تصویری :

1- تعداد اسپیکر :  11

2- نمایشگر مرکزی

3- مسیر یابی

4- نمایش ترافیک

5- ساب ووفر

6- بلوتوث

7- برقراری تماس صوتی

8- اندروید اتو ندارد .

9- اپل کارپلی

بررسی GT-R مدل 2015 گودزیلای قرن 21

نیسان در مدل جدید از GT-R بیش از هر سال دیگری پس از معرفی آن در سال 2009 ، در جزئیات خودرو تغییر ایجاد کرده و سال 2015 سالی متفاوت با 2014 برای GT-R خواهد بود .

البته در طول سال ‌ها به دنبال بهینه‌ سازی و پیشرفت مداوم این مدل خود بوده است ؛ مواردی مانند تنظیم سختی شاسی ، افزایش اسب ‌بخار موتور و ارتقای سیستم فرمان است . امّا تنها نکته‌ ای که همچنان بی‌ پاسخ مانند ضعف‌ سیستم تعلیق پس از شش سال عرضه نیسان GT-R است و همه علاقه ‌مندان آن امیدوارند که در مدل جدید این ضعف ‌ها برطرف شوند .

مدل جدید نیسان Gt-R نیسموی 2015 رشدی بسیار خوب داشته و قدرت و هیجان زیادی را نشان داده است . امّا در همین حال ، مدل پایه این خودرو با عنوان ( پرمیوم ) یک سیستم تعلیق آرامش ‌بخش دریافت کرده که هم باعث کیفیت بهتری در سواری شده و هم چسبندگی خودرو را افزایش داده است . در این سیستم ، از مواردی مانند دامپرهای ارتقا یافته و میله نرم‌ تر ضدّ لغزش در جلو استفاده شده است .

همچنین بخوانید:  10 عادت بد رانندگی؛ چگونه عادات بد رانندگی را ترک کنیم؟

نیسان در این مدل جدید از GT-R سعی کرده که یک خودروی مطیع با ویژگی ‌های گذشته ارائه دهد ؛ ولی در همین حال ، تغییراتی که در مدل سال 2015 صورت گرفته به گونه ‌ای است که به راحتی بر روی صندلی راننده قابل ‌لمس است . در حالی که مدل قبلی مانند یک لوکوموتیو بر روی ریل ، در جاده بالا و پایین می ‌رفت ،  GT-R مدل 2015 آرام و آزاد در مسیر مستقیم خود در بزرگراه به راه خود ادامه می‌ دهد .هنوز همان هیولای پر سر و صدا و جان‌ سخت که می ‌شناسیم

نیسان GT-R مدل 2015 یک خودروی استوار، سریع و نترس مانند هر  GT-R  دیگری است که قبلاً با شاسی R35 عرضه شده است . گفته نیسان در مورد چسبندگی بیشتر مدل جدید در تست لغزش چندان محسوس نبود ؛ زیرا تمایل به ادامه مسیر 0.95G  از این خودرو مشاهده شد که بهتر از وضعیت GT-R مدل 2013 نیست . همین طور مدل‌ های نیسمو و نسخه مخصوص پیست Gt-R با تایرهای NR-1 سطح چسبندگی بالای 1.0G  از خود نشان داده ‌اند . سیستم تعلیق نرمتر می ‌بایست وضعیت چسبندگی را در یک سطح جاده ناهموار و در مانورهای در حال حرکت بهبود بخشد . ولی سیستم جدید حداقل ، وضعیت کم ‌فرمانی GT-R را بهتر نکرده است . هنگامی که پا را از روی گاز به صورت ناگهانی برمی ‌دارید یا برای پیچیدن ترمز می ‌کنید ، تایر های جلوی GT-R اسکیت ‌سواری در سطح جاده را به کم شدن سرعت ترجیح می ‌دهند .

علی‌ رغم سیستم دفع هوشمند نویزها ،  Gt-R هنوز هم یک هیولای پر سر و صدا باقی مانده است . تایرهای بزرگ ( دانلود ) باعث می‌ شوند که کابین خودرو در هنگام شروع حرکت وضعیتی شبیه به ایرباس 600 تُنی داشته باشد . با وجود صداهای تغییر سرعت سیستم گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه ، هیچ راهی برای ساکت کردن این خودروی سرکش نیست .

در مدل 2015 هیچ تغییری در زمینه پیشرانه صورت نگرفته است که البته احتمالاً کسی هم شکایتی ندارد . موتور 3.8 لیتری V-6 با توربو های دوقلو باعث ایجاد 545 اسب ‌بخار قدرت و گشتاور 7/627 نیوتن‌ متر می‌ شود . با استفاده از سیستم مفید کنترل شروع حرکت ، این خودرو توانست رکورد 3 ثانیه کامل را در رسیدن به سرعت 6/96 کیلو متر بر ساعت برای خود ثبت کند . البته در دیگر GT-R ها ، این زمان 9.2 ثانیه بوده است . ولی این خودرو در تست یک‌ چهارم مایل وضعیتی متفاوت با سایر GT-R ها مانند نیسموی 600 اسب ‌بخاری مدل 2015 داشته است . GTR  کنونی در مدت 2.11 ثانیه از مرز 1320 فوت می‌ گذرد .

می ‌توان گفت که نیسان Gt-R مدل 2015 با قیمتی بیش از 100 هزار بهترین مدل خودرو از این سری تاکنون بوده است ؛ ولی شاید باز هم علاقه‌ مندان به این خودرو وضعیت بهتری را برای مدل سال آینده طلب می‌ کنند و هنوز کار برای نیسان پایان نیافته است.

همچنین بخوانید:  ماشین های فرانسوی پر طرفدار در ایران کدامند+عکس و مشخصات

نیسان GTR در سال 2009 معرفی شد و به واسطه ‌ی توان بالای حرکتی ، نگاه‌ های زیادی را به خود جلب کرد . این سوپر اسپرت توانمند تا کنون به روز رسانی‌ های متعددی را تجربه کرده است .

از زمان رونمایی نیسان GT-R در ایالات‌ متحده و سال 2009 ، شاهد پیشرفت مستمر این خودرو بوده‌ ایم . با این حال این ابر خودروی ژاپنی در سال 2017 بیشترین تغییرات را تجربه کرده است . در حالی‌ که بیشترین به ‌روز رسانی ‌ها در اغلب خودروها متمرکز بر ظاهر و زیبایی آن است ، گودزیلای ژاپنی در آخرین به روز رسانی ، افزایش عملکرد قابل توجهی را تجربه کرده است .

نیسان

هنگامی‌ که نسل R35 نیسان GT-R در سال 2009 عرضه شد ، پیشرانه ‌ی 3.8 لیتری شش سیلندر با توربو شارژر دوقلو در خودرو به کار رفته بود که توانی برابر با 480 اسب بخار و 434 پوند فوت گشتاور تولید می ‌کرد . جعبه‌ دنده‌ ی شش سرعته‌ ی دوکلاچه همراه با سیستم چهارچرخ‌ محرک ATTESSA E-TS و کنترل الکترونیکی انتقال جریان توان ، به پیشرانه‌ ی نیسان GT-R متصل شده بودند . اولین نسخه‌ ی نیسان GT-R از نسل R35 تنها در 3.2 ثانیه می‌ توانست به 100 کیلومتر در ساعت برسد و 400 متر را در 11.6 ثانیه با سرعت نهایی 192 کیلومتر در ساعت طی کند . این اعداد در زمان خود فوق ‌العاده بود ؛ ولی GT-R هرگز در این اعداد متوقف نشد .

نیسان GT-R اولین تقویت توان خود را در سال 2011 تجربه کرد و بدین وسیله توان خروجی آن به 458 اسب بخار رسید . در سال 2011 نیسان واحد کنترل جعبه‌ دنده جدیدی را به GT-R اضافه کرد و سیستم تعلیق را به ‌گونه ‌ای ارتقا بخشید که موجب بهبود هندلینگ ( فرمان‌ پذیری ) شد . حداکثر شتاب جانبی قابل‌ تحمل از 0.97 به 1.03 برابر شتاب گرانشی زمین رسید . در سال 2012 ، نیسان مجدد تقویت توان پیشرانه را در دستور کار قرار داد ؛ پیشرانه ‌ی GT-R افزایش 45 اسب بخاری و 14 پوند فوتی را تجربه کرد و به 530 اسب بخار توان و 448 پوند فوت گشتاور رسید . شتاب‌ گیری و هندلینگ نیز هر دو ارتقای چشم گیری یافته بودند .

نیسان GT-R 2013 نیز مجدد تحت بهبود 15 اسب بخاری توان و 15 پوند فوتی گشتاور قرار گرفت که بدین وسیله درحداکثر شرایط کاری خود 454 اسب بخار توان و 434 پوند فوت گشتاور تولید می‌ کند . در مدل 2013 ، نیسان سیستم تعلیق سوپر اسپرت خود را نیز بهینه ‌سازی کرد . نیسان GT-R سری سیاه 2013 تنها در 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می ‌رسید .

آخرین مدل ارائه شده از خانواده‌ ی نیسان GT-R در سال 2016 به بازار معرفی شد ( با 545 اسب بخار و 463 پوند فوت ) که احساس نرمی بیشتری نسبت به مدل پیشین به راننده القا می ‌کرد .

ارتقای عملکردی نیسان GT-R 2017 شامل 20 اسب بخار در توان و 4 پوند فوت در گشتاور نسبت به مدل 2016 بوده است ( 565 اسب بخار توان و 467 پوند فوت تورک ) . علاوه بر این ، نیسان تجدید نظری بر استراتژی تعویض دنده ‎ها کرده است تا با وجود عملکرد اسپرت ، به تعویض نرم‌ تر دنده ‌ها بپردازد .

 

منبع : magcars.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا