لپ تاپ

ارزان ترین لپ تاپ های دی وی دی دار

Rate this post

با توجه به گرانی‌های اخیر خرید لپ ‌‌تاپ به معضل بزرگی برای افراد تبدیل شده است. از آنجایی که استفاده از این سیستم‌ها برای مشاغل متفاوتی کاربرد دارد باید در خرید آن دقت بالایی داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

بیشتر افراد برای انجام پروژه‌های کاری، آموزش مهارت جدید و استفاده‌ی شخصی به لپ‌تاپ نیاز دارند. این ابزار قدرت‌مند در مواردی حتی می‌تواند تنها برای گیم و سرگرمی تهیه شود. به‌طور کلی انتخاب لپ‌تاپ با توجه به هدف شخص از خرید و همچنین هزینه‌ای که برای آن درنظر گرفته است انجام می‌شود.

اگر مهم‌ترین دغدغه شما حین خرید لپ‌تاپ مبلغ آن است باید تا انتهای مقاله با همراه باشید. زیرا قصد داریم چند مدل سیستم ارزان‌قیمت را به شما معرفی کنیم.

بررسی انواع لپ‌تاپ موجود در بازار

به‌طور کلی چند نوع لپ‌تاب وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند. این موارد عبارتند از:

اولترا بوک

افرادی که برای کار و… لازم دارند که همیشه لپ‌تاپ‌شان را همراه خود داشته باشند باید از مدل اولترا بوک استفاده کنند. این نوع سیستم دارای ضخامت کم و سخت‌افزار قدرت‌مندی می‌باشد. البته معایبی نظیر عدم وجود CD یا  DVDدرایور و باطری‌های غیر قابل تعویض می‌تواند شما را نسبت به خرید آن منصرف کند.

همچنین بخوانید:  بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کاربری روزمره در سال 2022

لپ‌تاپ لمسی

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع لپ‌تاپ قابلیت تبدیل آنها به تبلت است. البته همه‌ی سیستم‌های لمسی از این ویژگی برخوردار نیستند. دانشجویان می‌توانند از لپ‌تاپ‌های تبدل‌شونده بیشترین بهره را ببرند.

نوت‌بوک

نوت‌بوک سیستمی شبیه به لپ‌تاپ است و تقریبا همان کارایی را دارد. اما این محصولات از نظر امکان ارتقاء دارای محدودیت بوده و همچنین از درایو نوری پشتیبانی نمی‌کنند.

از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به وزن سبک‌تر نوت‌بوک و میزان نگهداری بیشتر شارژ در باتری اشاره کرد. از نظر اندازه نیز معمولا لپ‌تاپ‌ها دارای سایز یا اینچ بزرگ‌تری هستند.

لپ‌تاپ هیبردی

نوعی از لپ‌تاپ لمسی است که از وزن بسیار سبک برخوردار بوده و قابلیت تبدیل به تبلت را دارند. اگر عمده استفاده شما از سیستم به‌صورت تبلت است باید از لپ‌تاپ هیبریدی استفاده کنید. همچنین افرادی که می‌خواهند بیشتر فعالیت‌شان از طریق لپ‌تاپ انجام شود بهتر است سیستم‌های لمسی را انتخاب کنند.

معرفی برندهای لپ‌تاپ

قبل از معرفی لپ‌تاپ ارزان قیمت بهتر است با چند برند مطرح موجود در بازار آشنا شوید. این موضوع می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی شما تاثیر داشته باشد.

لپ‌تاپ اپل apple

خرید لپ‌تاپ اپل که از قدرت‌مندترین سیستم‌های موجود در بازار است برای افراد حرفه‌ای در مشاغل مختلف مناسب است. این مک‌بوک دارای رم بالایی بوده که باعث سرعت و عدم هنگ کردن سیستم می‌شود.

لپ تاپ ایسوس (ASUS)

علاوه‌بر ظاهر زیبا، وجود قطعات باکیفیت و در نتیجه طول عمر بالای ایسوس باعث محبوبیت این برند از لپ‌تاپ شده است. لازم به ذکر است گارانتی محصولات ایسوس مستقیما تحت نظر شرکت تولید کننده است.

همچنین بخوانید:  اشتباه رایج هنگام خرید لپ‌‌تاپ و راه‌های پیشگیری از آنها

لپ‌تاپ اچ پی (HP)

از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید لپ‌تاپ می‌توان به شرکت اچ‌پی اشاره کرد. محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شوند علاوه‌بر مقاومت و کیفیت بالا داری قیمت مناسبی نیز هستند که خرید آن را توسط مخاطبان همیشگی کرده است.

لپ‌تاپ دل (dell)

اگر در سال‌های پیشین برای خرید لپ تاپ اقدام کرده باشید حتما نام برند dell را از زبان چندین نفر شنیده‌اید. امروزه نمونه‌های جدید سیستم‌های تولید شده توسط این شرکت نیز از کیفیت و ظاهر خوبی برخوردارند.

لپ تاپ لنوو LENOVO))

لپ تاپ‌های تولید شده توسط این کمپانی دارای خصوصیات منحصر به‌فردی هستند که از آنها می‌توان به تعبیه سیستم‌ خنک‌کننده بدون فن اشاره کرد پس در زمان خرید لپ تاپ این برند را نیز در نظر داشته باشید.

لپ تاپ (ACER)

اگر به‌دنبال لپ تاپ ارزان قیمت اما با کیفیت و کارایی بالا هستید این برند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنها نکته منفی که در ساخت این سیستم‌ها به آن توجه نشد ظاهر لپ‌تاپ است. معمولا افراد از ظاهر محصولات برند ایسر ناراضی هستند.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ

اگر قصد خرید لپ‌ تاپ دارید علاوه‌بر قیمت، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در کنار ویژگی‌هایی مانند انتخاب لپ تاپ دی وی دی دار، اهمیت به میزان قدرت سی‌پی‌یو، رم و… نیز مهم است. به‌طور کلی این نکات شامل موارد زیر است:

قیمت و کاربرد لپ‌تاپ

هزینه قابل پرداخت کاملا به دلیل و موارد استفاده شما از لپ‌تاپ بستگی دارد. به‌عنوان مثال یک گرافیست حرفه‌ای و دانشجویی که برای انجام پروژه‌های معمولی به لپ‌تاپ نیاز دارند نباید هزینه یکسانی پرداخت کنند. زیرا سخت‌افزار مورد نیاز هرکدام کاملا متفاوت است. پس قبل از هر اقدامی هدف خود از خرید لپ‌ تاپ را مشخص کنید.

همچنین بخوانید:  بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 50 میلیون

قدرت پردازنده و میزان حافظه

سرعت لپ‌تاپ ارتباط کاملی با پردازنده و رم آن دارد. دستورات برای اجرا باید توسط سی‌پی‌یو پردازش شوند. پردازنده این دستورات را از رم می‌خواند. در نتیجه گنجایش بالای حافظه باعث کارایی بهتر پردازنده نیز می‌شود.

همچنین اگر رم سیستم پایین باشد سی‌پی‌یو نمی‌تواند برنامه‌ی گرافیکی و سنگینی مانند فتوشاپ یا انواع بازی‌های محبوب را باز کند.

کارت گرافیک

وجود کارت گرافیک به‌صورت مستقل و جدا از سی‌پی‌یو به‌خصوص برای گیمرها اهمیت دارد. کارت گرافیک در بالابردن روزلوشن نمایشگر و همچنین اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین نقش مهمی دارد.

ارزان ترین لپ تاپ های دی وی دی دار

معرفی لپ‌تاپ ارزان ‌قیمت

در ادامه به معرفی و ویژگی دو لپ تاپ ارزان اشاره می‌کنیم که بدانید چه ویژگی‌هایی باید در این نوع لپ‌تاپ‌ها مد نظر باشد.

لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3

  • پردازنده CELERON 6305
  • رم 12گیگابایت
  • حافظه داخلی: 12 گیگابایت
  • هارددیسک: 1 ترابایت HDD
  • قیمت: بین 11.500.000 تومان تا 12.000.000

لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3

  • سری  پردازنده: CELERON
  • ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت
  • ظرفیت هارد: 1 ترابایت+ 128
  • قیمت: بین 11.300.000 تومان تا 12.000.000

برای مشاهده لیست به‌روز قیمت لپ تاپ ارزان می‌توانید به سایت دیجی تامین- تامین پخش رایانه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

خرید لپ‌ تاپ به‌دلایل متفاوتی انجام می‌شود. برخی افراد تنها برای بازی و سرگرمی به خرید این سیستم‌ها روی می آورند، برخی نیز برای کسب مهارت یا انجام پروژه‌های کاری ناچار به خرید لپ‌تاپ هستند.

لپ‌تاپ یک سیستم بسیار قدرت‌مند بوده که از کارایی‌ بالایی برخوردار است. اما برای خرید آن باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. همچنین با انواع برند موجود در بازار آشنا شوید تا انتخاب راحت‌تری پیش رو داشته باشید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه شود شناخت سخت‌افزار و بررسی کاربرد هرکدام است. با این کار به‌خوبی سیستم مناسب با نوع کاربری خود را تشخیص و نسبت به خرید آن اقدام می‌کنید.

منبع : bestlaptops4u.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا