سبک زندگی

جدیدترین لامپ هوشمند Sengled می‌تواند ضربان قلب شما را ردیابی کند

Rate this post

Sengled، شرکت سازنده‌ی لامپ‌های هوشمند، تعداد زیادی محصول جدید را برای CES ۲۰۲۲ آماده کرده است. جالب‌ترینشان لامپ نظارت بر سلامت هوشمند و سرگرم‌کننده‌ترین آن‌ها نوارهای نورانی تلویزیون این شرکت است. همچنین Sengled متعهد شده از Matter، استاندارد جدید خانه هوشمند، پشتیبانی کرده و پروتکل چهارمی را نیز به پکیج‌ خود اضافه کند.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

اگر Sengled را نمی‌شناسید به صورت خلاصه آن را به شما معرفی می‌کنیم. این شرکت به ساخت انواع لامپ‌هایی که در خانه‌های هوشمند استفاده می‌شوند، شهرت دارد. برای مثال، لامپ‌های هوشمند Zigbee آن با هاب مشابه Philips Hue کار می‌کنند و با الکسا، گوگل، Apple HomeKit و Samsung SmartThings سازگار هستند. لامپ‌های وای‌فای آن نیازی به هاب ندارند و با پلتفرم‌های الکسا، گوگل و Samsung SmartThings کار می‌کنند. از سوی دیگر، لامپ‌های بلوتوثی آن در حال حاضر فقط با الکسا سازگاری دارند، اما کنت کمپ، مدیر نوآوری محصول Sengled، در جلسه‌‌ی توجیهی قبل از CES به ورج گفت در ماه مارس پشتیبانی گوگل‌هوم نیز ارائه می‌شود.

به گزارش ورج، لامپ‌های این شرکت به دلیل شاخص رندر رنگ بالای خود متمایز می‌شوند که اغلب بیشتر از ۹۰ CRI بالاتر از بسیاری از رقبا است. CRI معیاری برای اندازه‌گیری میزان بازتولید رنگ توسط لامپ است و ۱۰۰ CRI رنگ واقعی را نشان می‌دهد.

چراغ مانیتورینگ سلامت هوشمند Sengled، لامپی دوگانه (وای‌فای/ بلوتوث) با توانایی نظارت بر سلامت داخلی با استفاده از فناوری رادار است. محصول مذکور برای ردیابی خواب و برخی نشانه‌های بیومتریک بدن کاربر، مانند ضربان قلب و دمای بدن و همچنین سایر علائم حیاتی طراحی شده و به فروش می‌رسد.

همچنین بخوانید:  جدیدترین یخچال شیائومی با قیمت ۸۵۵ دلار عرضه می‌شود

لامپ هوشمند Sengled

لامپ جدید Sengled می‌تواند به تنهایی کار کند، اما روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توان توسط آن کنترل بیشتری روی سلامتی داشت. اتصال چند لامپ هوشمند ازطریق شبکه مش بلوتوث، موجب ایجاد نقشه‌‌ی مجازی می‌شود که می‌تواند به تشخیص رفتار انسان کمک کند. کمپ ادعا می‌کند حتی اگر یکی از افراد حاضر در خانه به زمین بیفتد، این لامپ‌ها تشخیص می‌دهند.

در واقع، با استفاده از لامپ هوشمند Sengled ظاهراً قادر خواهیم بود از سلامت افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند، خصوصاً سالمندان، مطمئن شویم. اگر آن‌ها به زمین بخورند یا به طریقی خود را مجروح کنند، سیستم متوجه این مسئله می‌شود. البته هنوز مشخص نشده پس از تشخیص مجروح شدن فرد، لامپ هوشمند چه کاری انجام می‌دهد.

محصول جدید Sengled هنوز در دست توسعه است، بنابراین جزئیاتی مانند قیمت‌ آن در دست نیست. اما کمپ گفت قرار است در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه‌ی آن باشیم.

همان‌طور که ابتدای مقاله گفتیم، محصول سرگرم‌کننده‌ای نیز توسط شرکت مذکور تولید شده است. این کالا در واقع نوارهای نوری وای‌فای تلویزیون با توانایی همگام‌سازی ویدئویی هستند که گزینه‌ای عالی برای ایجاد تجربه‌ی همه‌جانبه هنگام تماشای فیلم به حساب می‌آیند. گفته می‌شود این نوار نورانی ۱۲۰ دلار قیمت داشته و در سه‌ماهه‌ی دوم عرضه می‌شود. نسخه‌ی Sengled از دوربین کوچکی برای تشخیص محتوای پخش‌شده در تلویزیون استفاده می‌کند، به این معنی که به ورودی HDMI وابسته نیست. این شبیه به نحوه عملکرد Govee Immersion TV Backlights است.

نوار نورانی وای فای Sengled

نوارهای نوری Sengled با الکسا، گوگل اسیستنت و Samsung SmartThings کار می‌کند و می‌تواند با محصولات سرگرمی کنونی Sengled، مانند نوار نور تلویزیون Audio-Sync و میله‌های نور LED جفت شود. کمپ همچنین به ورج گفت Sengled اولین لامپ سازگار با Matter خود را در سال جاری عرضه خواهد کرد. او می‌گوید:

ما به‌شدت درگیر این موضوع هستیم و در آینده‌ای نزدیک اولین لامپ وای‌فای A19 خود را آماده‌ی کار خواهیم کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

سایر محصولات جدید Sengled که در CES ۲۰۲۲ معرفی شدند، عبارت‌اند از:

  • چراغ‌های رشته‌ای وای‌فای فضای باز که دارای لامپ‌هایی برای روشن‌ کردن پاسیو یا سایر فضاهای بیرونی هستند. قیمت آن‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ دلار برای هر نوار خواهد بود و در سه‌ماهه‌ی دوم دردسترس قرار می‌گیرند. چراغ‌های رشته‌ای دارای دو تراشه‌ی وای‌فای و بلوتوث هستند که به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را با هر دو پروتکل کنترل کنید؛ بنابراین اگر امواج وای‌فای خانه‌تان به پاسیو نمی‌رسد، می‌توانید تلفن خود را به کار بگیرید. همچنین میکروفون یکپارچه‌ای وجود دارد که امکان همگام‌سازی موسیقی را نیز فراهم می‌کند.
  • یک لامپ LED قابل حمل تمام رنگی متصل به وای‌فای و بلوتوث که با باتری قابل شارژ تغذیه می‌شود نیز در سه‌ماهه‌ی دوم وارد بازار خواهد شد. این لامپ دارای قابلیت همگام‌سازی موسیقی است و می‌تواند با دوشاخه تغذیه شود یا تا هشت ساعت با باتری کار کند. همچنین افکت‌هایی مانند «شمع سوسوزن» برای آن تعبیه شده که می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید، انتخاب کنید. قیمت آن ۶۰ تا ۷۰ دلار خواهد بود.
  • یک چراغ LED پخش‌کننده‌ی اسانس برای سه‌ماهه‌ی اول در نظر گرفته شده اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. لامپ مذکور دارای ویژگی‌های مربوط به زمان‌بندی و تایمر نیز خواهد بود.
  • یک سنسور در و پنجره Zigbee و یک سنسور حرکت برای کنترل چراغ‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم وارد بازار خواهند شد. هنوز اطلاعات قیمت دردسترس نیست.
  • چراغ‌های سقفی مشبک بلوتوثی LED در گزینه‌های سفید و رنگی نیز در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شوند، اما جزئیات قیمت آن‌ها منتشر نشده است.
همچنین بخوانید:  یخچال فریزر MIJIA شیائومی با طراحی شیشه‌ای شفاف و ظرفیت ۶۳۰ لیتر معرفی شد
منبع : www.zoomit.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا