آیفون و آیپد

راهنمای عیب یابی روشن نشدن آیفون

Rate this post

علت روشن نشدن گوشی آیفون چیست؟ چرا گوشی آیفون روشن نمی شود؟ راه حل های مشکل روشن نشدن گوشی آیفون چیست؟ و ده ها سوال دیگر در باره این موضوع که شما پرسیده اید. نگران نباشید و جایی نروید زیرا منبع خوبی را برای رسیدن به پاسخ سوالات خود یافته اید ما در این مقاله در سایت پر بازدید نیوان تک همراه شما خواهیم بود با موضوع راهنمای عیب یابی روشن نشدن آیفون و راه حل های آن پس همراه نیوان تکبمانید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

اگر مشکل روشن نشدن ایفون به دلیل خالی بودن باتری آن نباشد، علت اصلی این مشکل از نرم افزار یا اجزای سخت افزاری است معمولاً در دستگاه های قدیمی ایفون بیشتر مشکلات مربوط به آسیب سخت افزاری و پارگی کابل برق است.

اما در مورد آیفون های جدید ممکن است باتری آن خالی باشد یا صفحه نمایش روی صفحه سیاه گیر کرده باشد. در مواردی که باتری خالی باشد، تمام کاری که باید انجام دهید این است که اجازه دهید آیفون برای چند دقیقه شارژ شود تا بتواند به اندازه کافی قدرت را برای راه اندازی خود جمع نماید. اما اگر در صفحه سیاه گیر کرده باشد، باید برخی راهکارهای دیگر را امتحان کنید تا آن را به حالت عادی برگردانید و در صورت نیاز به عیب یابی روشن نشدن صفحه ایفون بپردازید. ما در این مقاله در سایت نیوان تک با چند راهکار برای مشکل روشن نشدن ایفون در خدمت شما خواهیم بود.

راه حل اول عیب یابی روشن نشدن آیفون:آیفون خود را شارژ نمایید.

اتصال دستگاه به شارژر اولین و ساده ترین راه برای حل مشکل روشن نشدن گوشی های اندروید و آیفون میباشد. گاهی اوقات باتری های لیتیومی مخصوصا در دستگاه های مدل قدیمی‌تر، باعث خاموشی دستگاه می شوند و پس از اتصال دستگاه به برق،  عملکرد خود را اصلاح می کنند.

حتی اگر مطمئن باشید که آیفون شما قبل از خاموش شدن هنوز هم از قدرت کافی برخوردار است باز هم  آیفون خود را به شارژر آن وصل کنید و بگذارید حداقل 30 دقیقه شارژ شود این زمان باید برای دستگاه کافی باشد تا بتواند شارژ کافی را برای تأمین دوباره انرژی جمع کند .حتما از شارژر اصلی ایفون استفاده کنید تا توان خروجی مورد نظر حاصل شود بعد از گذشت زمان 30دقیقه سعی کنید ببینید که آیا مشکل روشن نشدن ایفون برطرف شده است یا خیر.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر فونت گوشی اندروید و آیفون

راه حل دوم عیب یابی روشن نشدن آیفون: آیفون خود را مجدداً راه اندازی کنید.

این روش از موثرترین روش ها برای حل مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون  و بازگرداندن آن به زندگی است که ما با گوشی های همراه خود انجام می دهیم زیرا انجام آن ایمن و آسان است.

اگر آیفون شما هنوز شارژ باتری دارد اما با مشکل روشن نشدن ایفون مواجه است، احتمال خرابی یک فایل توسط برخی از بدافزا ها زیاد می باشد. ظاهرا اینگونه مشکلات به نرم افزار نسبت داده شده است، بنابراین با برخی روش ها به طور بالقوه قابل حل می باشند. این یک روش جایگزینی برای راه اندازی مجدد آیفون گیر کرده یا بدون پاسخ است. راه اندازی مجدد، تمام برنامه های نا منظم را از بین می برد و فوراً سرویس های فاسدی را که باعث خراب شدن سیستم آیفون شده است را برطرف می نماید. در آیفون های8  و جدید، برای انجام این کار شما باید مراحل زیر را انجام دهید.

• دکمه Volume Up را فشار دهید و آزاد کنید

• سپس دکمه Volume Down را فشار دهید و آزاد کنید

• در پایان دکمه Side را فشار دهید و نگه دارید و هنگام ظاهر شدن آرم اپل آن را رها کنید

در آیفون های اولیه مانند آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ، نحوه راه اندازی مجدد به روش زیر می باشد:

• دکمه Volume Down و دکمه Power (Sleep/Wake) را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید و سپس هر دو دکمه را با آرم اپل منتشر کنید،نسخه های قبلی آیفون هایی مانند آیفون6 ،6s ، 6s پلاس ، SE و 5s  نیز با این روش مجدداً راه اندازی می شوند:

• دکمه Power (Sleep/Wake) و دکمه Home را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید و سپس هنگام نمایش آرم Apple روی هر دو دکمه را آزاد کنید.

نکته: هیچ یک از پرونده های ذخیره شده و اطلاعات شخصی شما پس از راه اندازی مجدد به روش فوق حذف نمی شوند و اگر پس از این روش مشکل روشن نشدن ایفون ادامه دارد به مراحل بعدی را امتحان نمایید.

راه حل سوم عیب یابی روشن نشدن آیفون:  آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید.

راه حل دیگری که هنگام روشن نشدن آیفون خود می توانید امتحان کنید، استفاده از iTunes در کامپیوتر است. می توانید از iTunes برای تعمیر هر پرونده فاسد در سیستم که باعث خرابی سیستم شده است، استفاده نمایید. یعنی با استفاده از کابل USB عرضه شده یا کابل لایتنینگ ، آیفون خود را به کامپیوتر وصل نمایید. پس از اتصال، iTunes را روی کامپیوتر باز کنید؛ به طور معمول پس از چند ثانیه ، iTunes باید بتواند آیفون شما را بشناسد و همگام سازی کند اگر این اتفاق نیفتاد، هر برنامه کامپیوتری را که در پس زمینه خود باز کرده اید یا در پس زمینه اجرا شده است ببندید و هرگونه نرم افزار امنیتی مانند آنتی ویروس و فایروال را در کامپیوتر خود غیرفعال نمایید؛ سپس همگام سازی دستگاه خود را دوباره امتحان کنید اگر iTunes قادر به همگام سازی با آیفون شما شد، آن را راه اندازی مجدد فرمایید. اما این بار اجازه دهید آن را وارد حالت بازیابی کند، بسته به اینکه کدام نوع آیفون را دارید، روش های مختلفی برای قرار دادن آیفون در حالت ریکاوری وجود دارد.

همچنین بخوانید:  بالا نیامدن گوشی آیفون؛ بهترین راهکار ها برا رفع آن

 اگر آیفون 8 یا نسخه بعدی آن را دارید از روش زیر استفاده نمایید:

• حالت بازیابی را وارد کرده.

• دکمه Volume Up را فشار دهید و سریع رها کنید.

• سپس دکمه Volume Down را فشار دهید و به سرعت آزاد کنید.

• در پایان دکمه Side را فشار دهید و نگه دارید تا در صفحه نمایش حالت ریکاوری ظاهر شود.

برای وارد کردن حالت بازیابی در آیفون های قبلی مانند آیفون 7 و 7 پلاس، مراحل زیر را انجام دهید:

• حالت بازیابی را در آیفون 7 وارد نمایید.

• دکمه Side/Power و دکمه Volume Down را همزمان فشار دهید و نگه دارید و سپس هنگام نمایش حالت Recovery Mode ، هر دو دکمه را آزاد نمایید.

برای آیفون 6s ، 6s Plus و مدل های قبلی می توانید با این مراحل وارد حالت بازیابی شوید:

• حالت بازیابی را در آیفون 6 وارد کنید

• دکمه Home و دکمه های Top/Power را همزمان فشار nidn و نگه دارید و سپس هنگام ظاهر شدن صفحه حالت بازیابی ، هر دو دکمه را آزاد کنید.

اگر آرم و نماد اپل را ملاحظه کردید، دکمه Side/Power را رها نکنید چون هنوز باید منتظر بمانید تا دستگاه وارد حالت بازیابی شود پس از موفقیت در حالت بازیابی، می توانید از دستورات و کنترل های iTunes برای ترمیم و بازیابی iOS استفاده نمایید.

راه حل چهارم عیب یابی روشن نشدن آیفون:  ایفون را در iTunes از طریق حالت DFU ترمیم و بازیابی کنید

 

اگر قرار دادن آیفون در حالت ریکاوری مشکل روشن نشدن ایفون شما را برطرف نکرد، باید به سراغ عیب یابی دیگری بروید و سعی کنید بازگرداندن حالت DFU را انجام دهید حالت DFU یا Device Firmware Update عمیق ترین نوع بازیابی سیستم در آیفون می باشد. آیفون شما ممکن است در معرض خطاهای سیستم سخت قرار گرفته باشد، مانند خراب شدن سیستم عامل iOS  که دیگر نمی تواند دنباله بوت شدن عادی خود را انجام دهد. اگر می خواهید یکبار این روش را امتحان کنید ، برای آیفون 6s ، SE و مدل های قبلی ، ورود به حالت DFU با مراحل زیر انجام می شود:

• آیفون خود را با استفاده از کابل USB / کابل لایتنینگ اپل عرضه شده به کامپیوتر وصل نمایید

• سپس دکمه Home و دکمه Sleep/Wake را به مدت 8 ثانیه نگه دارید.

• پس از آن، دکمه Sleep/Wake را رها کنید اما دکمه Home را نگه دارید تا صفحه کاملاً سیاه شود.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر فونت گوشی اندروید و آیفون

• اگر نماد اپل را ملاحظه کردید، به این معنی است که دکمه Sleep/Wake را خیلی طولانی نگه داشته اید، باید از ابتدا همه را شروع کنید.

در صورت مشاهده هرگونه سؤال مانند اتصال ایفون به iTunes یا موارد دیگر باید از همان ابتدا شروع نمایید. زیرا تلفن همراه شما نتوانسته است وارد حالت DFU شود اما اگر صفحه آیفون شما پس از انتشار دکمه Sleep/Wake سیاه می ماند، یعنی این که با موفقیت وارد حالت DFU شده است و همه این موارد برای بازیابی تنظیم شده است سپس iTunes پیامی را ارسال می کند که می گوید آیفون در حالت ریکاوری شناسایی شده است برای بازیابی آیفون خود ، به سادگی دستورالعمل های روی صفحه را دنبال فرمایید.

 برای ورود به حالت DFU در آیفون 7 و 7 پلاس ، باید مراحل زیر را دنبال نمایید.

• ایفون خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل نمایید.

• در حالی که دستگاه متصل است، دکمه Side و دکمه Volume Down را همزمان به مدت 8 ثانیه نگه دارید.

• بعد از آن، دکمه Side را رها کنید، اما دکمه Volume Down را نگه دارید.

اگر دکمه جانبی را خیلی طولانی نگه داشته باشید، آرم اپل نمایان می شود که در این صورت، باید همه چیز را از اول شروع نمایید. اما اگر صفحه نمایش سیاه ماند، آیفون شما با موفقیت وارد حالت DFU شد و برای بازیابی در iTunes تنظیم شده است

 در آیفون 8 ، 8 پلاس ، X و مدل های بعدی برای ورود به حالت DFU مراحل زیر را دنبال کنید.

• حالت DFU را در ایفون وارد کنید.

• تلفن همراه خود را با استفاده از کابل USB عرضه شده به کامپیوتر وصل کنید.

• در حالی که دستگاه متصل است ، دکمه Volume Up را فشار دهید و آزاد کنید.

• سپس دکمه Volume Down را سریع فشار دهید و آزاد کنید.

• دکمه Side را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه خاموش شود و دکمه Side و دکمه Volume Down را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.

• بعد از 5 ثانیه، دکمه Side را رها کنید اما دکمه Volume Down را نگه دارید تا چیزی در صفحه نمایش داده نشود.

و سپس بقیه مراحل که مانند گفته های قبل می باشد. پس از انجام بازگرداندن حالت DFU، از دستگاه خود خارج شوید و سپس به برنامه های خود اجازه دهید دوباره حساب باز کنند.

چرا صفحه نمایش سیاه می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که موجب می شود صفحه آیفون شما به طور ناگهانی سیاه شود. یکی از دلایل احتمالی می تواند آسیب سخت افزاری ناشی از تعویض ناصحیح صفحه نمایش، صفحه نمایش بی کیفیت، نفوذ آب و یا زمین خوردن گوشی بدون همراه داشتن گارد موبایل باشد. گاهی اوقات نیز مشکلات نرم افزاری، تلفن همراه شما را با Black Screen of Death روبرو می کند که ممکن است به خاطر جیلبریک آیفون، کرش سیستم و یا آپدیت برنامه ها و سیستم عامل باشد. در اینجا در سایت نیوان تک ، 5 روش اصلی که با اجرا کردن آن ها می توانید مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون را برطرف کنید؛ آورده شده است.

  • روش اول: هارد ریست کردن گوشی (Hard Reset
  • روش دوم: تعمیر آیفون بدون پاک شدن اطلاعات
  • روش سوم: قرار دادن گوشی در حالت Recovery Mode بدون استفاده از Home Button
  • روش چهارم: استفاده از iTunes برای حل مشکل سیاهی صفحه نمایش
  • روش پنجم: تعمیرات سخت افزاری گوشی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا