اندروید

روشهای انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید (بدون روت و روت شده)

Rate this post

روشهای انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید،آیا برای انتقال برنامه از حافظه داخلی گوشی اندروید خود به کارت SD دچار مشکل شده اید؟ آیا میخواهید برنامه های حافظه داخلی گوشی اندروید خود را به کارت SD منتقل نمایید؟ آیا انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت SD در اندروید کار مشکلی است؟ و چندین و چند سوال دیگر در این زمینه که ما قصد داریم در این مقاله در سایت نیوان تک پاسخ گوی شما باشیم . بنابراین جایی نروید و همراه نیوان تک بمانید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه ای در رابطه با روش های انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید

روش های مختلفی برای انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD وجود دارد که شما می توانید بسته به نسخه اندروید و برنامه هایی که می خواهید انتقال دهید از آنها استفاده کنید. اندروید ۶ یا مارشمالو به شما اجازه می دهد تا کارت SDخود را به عنوان حافظه داخلی بکارببرید و به طور اتوماتیک برنامه ها را در کارت SDذخیره می کند. بعضی دستگاه های دیگر به شما اجازه انتقال دستی برنامه ها را می دهند اما این در صورتی است که در حالت توسعه دهنده  اندروید اجازه انتقال این برنامه ها را دارید.

اگر می خواهید انعطاف پذیری بیشتری نسبت به این آپشن ها داشته باشد می توانید اندروید گوشی خود را روت کنید و از برنامه ای به نام Link2SD استفاده کنید. قبل از شروع توجه داشته باشید که برنامه هایی که در حافظه SDذخیره می شوند نسبت به برنامه هایی که در حافظه داخلی ذخیره و نصب می شوند کندتر هستند بنابراین برنامه هایی را برای انتقال انتخاب کنید که برای اجرا نیاز به سرعت بالایی ندارند.

انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید ۶ ، ۷ و بالاتر بدون نیاز به روت

در اندروید ۶ به بالا کارتSD را به عنوان درایو داخلی در نظر می گیرد، اما توجه داشته باشید وقتی کارت SD را بردارید بر عملکرد دستگاه و کارتSD تاثیر می گذارد و در دستگاه های دیگر از جمله کامپیوتر قابل استفاده نیست. کارت SD به عنوان یک درایو EXT4 محلی فرمت شده و با استفاده از رمزگذاری AES – ۱۲۸ بیتی رمزگذاری می شود و به عنوان بخشی از سیستم نصب می شود. بنابراین وقتی که یک کارت SD را در یک دستگاه مارشمالو تنظیم می کنید این کارت حافظه تنها در این دستگاه کار خواهد کرد.

قبل از استفاده از کارتSD به عنوان حافظه داخلی از اطلاعات آن بکاپ تهیه نمایید؛ زیرا این فرایند تمام اطلاعات کارتSD را پاک خواهد کرد. دستگاه اندروید خود را به کامپیوتر وصل کنید و داده ها را انتقال دهید و یا اینکه اطلاعات خود را به حافظه داخلی انتقال دهید.

وقتی کارتSD را در دستگاه تان قرار می دهید یک پیغام با این مضمون new SD card was) detected) به معنای کارتSD جدیدی شناسایی شد برای شما نمایش داده می شد. روی Set Up تپ کنید. اگر این پیغام را مشاهده نمی کنید تنظیمات اندروید را باز کنید و به Storage & USB بروید و روی Format as Internal کلیک نمایید.

همچنین بخوانید:  15 مرحله برای افزایش امنیت اندروید | چگونه امنیت اندروید را افزایش دهیم؟

یک صفحه برای شما نمایش داده می شود که شما باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از کارتSD به عنوان یک حافظه قابل حمل یا حافظه داخلی استفاده کنید. روی Use as internal storage تپ کنید و سپس Next را انتخاب نمایید.

یک پیغام اخطار برای شما نمایش داده می شود ” بعد از اینکه کارتSD به عنوان حافظه داخلی فرمت کردید، این کارت حافظه تنها در این دستگاه کار می کند”.  بعد از اینکه مطمئن شدید که از اطلاعات کارتSD نسخه پشتیبان تهیه کرده اید روی Erase & Format ضربه بزنید.

اگر هنوز اطلاعات و برنامه هایی روی کارتSD دارید که فراموش کردید آنها را به حافظه داخلی انتقال دهید دستگاه اخطاری نشان خواهد داد که برنامه ها پاک خواهند شد. برای مشاهده اینکه چه برنامه هایی در کارتSD از قبل وجود دارد روی  See Apps  رفته و اگر برایتان مهم نیست که این برنامه ها پاک می شوند روی Erase Anyway ضربه بزنید.

اندروید کارتSD شما را فرمت و رمزگذاری می کند. بعد از اتمام فرایند فرمت؛ از شما پرسیده خواهد شد آیا می خواهید اطلاعات فعلی حافظه داخلی دستگاه را به کارتSD انتقال دهید برای انتقال اطلاعات به کارت SD روی Move now رفته و در صورتی که نخواهید اطلاعات را انتقال دهید روی Move later ضربه بزنید.

اگر شما Move later را انتخاب کردید و می خواهید بعدا اطلاعات تان را به کارت SD انتقال دهید به مسیر Settings > Storage & USB بروید و روی درایو کارتSD ضربه بزنید و بعد روی دکمه منو و  سپس Migrate data را انتخاب نمایید.

وقتی که این فرایند تمام شد یک پیغام برای شما نمایش داده می شود که عنوان می کند کارتSD شما کار می کند. روی Done تپ کنید. هنگامی که کارتSD به عنوان حافظه داخلی فرمت شد هر دو حافظه داخلی و کارت SD که تنظیم کردید وقتی به Settings> storageمی روید در صفحه Device storage قابل نمایش است.

از حالا به بعد وقتی یک برنامه را نصب می کنید اندروید به طور هوشمندانه تصمیم می گیرد که کجا آن را ذخیره کند. شما می توانید برنامه ها را به طور دستی از حافظه داخلی به کارتSD انتقال دهید. اما این روش توصیه نمی شود و می تواند پیامدهای ناخواسته ای را به همراه داشته باشد.

اگر شما مجبور به استفاده از انتقال دستی هستید به مسیر Settings > Storage & USB بروید. حافظه فعلی که برنامه ها در آن ذخیره شده اند را انتخاب کنید. روی Apps تپ کنید و با انتخاب دکمه Change آن را از حافظه داخلی به کارتSD انتقال دهید.

انتقال دستی برنامه ها از حافظه گوشی به مموری کارت سامسونگ ، هواوی و… بدون روت

این روش انتقال برنامه از حافظه داخلی به رم برای دستگاه های اندرویدی مانند تبلت و تلفن Nexus، سامسونگ، هواوی و.. استفاده می شود.  تنظیمات دستگاه خود را باز کرده. در یک دستگاه اندرویدی مانند Nexus 7 به پنل Notifications  رفته و سپس به Quick Settings بروید. بعد روی آیکن Settings در گوشه راست  بالای پنل Quick Settings ضربه بزنید. App Drawer را باز کنید و روی گزینه Settings بروید. با باز شدن Application Manager در دستگاه اندروید، در قسمت Settings در بخش Device روی Apps  کلیک نمایید. در دستگاه سامسونگ ، روی Applications در سمت چپ تپ می کنیم و بعد در سمت راست روی Application Manager ضربه می زنیم. اسکرول را پایین بکشید و روی برنامه ای که می خواهید به کارتSD انتقال دهید بروید.

همچنین بخوانید:  آموزش ذخیره مکالمات و چت‌ها در واتساپ

بعد از اینکه روی برنامه مورد نظر ضربه زدیم  روی دکمه Move to SD CARD کلیک می می کنیم. هنگام انتقال برنامه، دکمه خاکستری می شود و متن دکمه به Moving… تغییر می کند.

وقتی که فرایند تمام شد دکمه Move to SD Card به Move to Device Storage تبدیل می شود.و بدین صورت کار انتقال برنامه از حافظه داخلی به مموریSD تمام می شود.

دانلود برنامه انتقال برنامه از حافظه گوشی به کارت حافظه یا مموری کارت اندروید

یک نرم افزار قدرتمند و محبوب انتقال برنامه از حافظه داخلی گوشی به حافظهSD یا رم اندروید، AppMgr Pro III است؛ که برای مخفی و فریز نمودن برنامه ها و مدیریت اپلیکیشن ها ی سیستم عامل اندروید می باشد. یکی از دغدغه های کاربران کم بودن حافظه داخلی گوشی برای نصب اپلیکیشن ها می باشد. ولی با نصب و کمک نرم افزار AppMgr Pro III می توان به راحتی همه ی اپلیکیشن های روی حافظه ی داخلی گوشی را به مموری کارتSD انتقال دهید.

آموزش انتقال برنامه به مموری کارت اندروید به کمک روت و پارتیشن بندی مموری کارت SD

فرایند پارتیشن بندی تمام اطلاعات شما را پاک خواهد کرد. بنابراین قبل از پارتیشن بندی کارت SD از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید. اگر شما می خواهید غیر از این برنامه ها، برنامه های دیگری را انتقال دهید باید گوشی خود را روت کنید و سپس USB debugging آن رافعال و به کامپیوتر متصل نمایید. بعد از بکاپ گیری از اطلاعات برنامه MiniTool Partition Wizard را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس برنامه را باز کرده و روی Launch Application کلیک نمایید.

در پنجره اصلی برنامه دیسک های متعدد لیست می شوند. هارد دیسک های کامپیوتر شما در اول لیست قرار دارند و در ادامه کارتSD قرار می گیرد؛ آن را انتخاب کرده و سپس گزینه Delete را انتخاب نمایید تا تمام اطلاعات کارتSD شما پاک شود.

حالا برای پارتیشن بندی کارتSD روی درایو SD کلیک کرده و از منوی ظاهر شده Create را انتخاب نمایید.

در پنجره Create New Partition در قسمت Create AS گزینه primary را انتخاب کرده.

حال در قسمت File System گزینه FAT32 را انتخاب نموده.

سپس در قسمت portion label یک نام تعریف کنید.

به طور پیش فرض اندازه پارتیشن با اندازه کارتSD برابر است ما باید این اندازه را تغییر دهیم و دو پارتیشن ایجاد می کنیم. ما از یک مموری کارت ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می کنیم که ۱۰۰ گیگابایت را برای اطلاعات و مابقی را برای برنامه ها اختصاص می دهیم. برای تغییر اندازه پارتیشن مکان نما را روی لبه مت راست زرد می بریم تا یک مکان نما اضافه شود بعد آن را به طرف لبه های پنجره می کشیم تا زمانی که به اندازه تقریبی که ما می خواهیم برسد. سپس بر روی OK کلیک می نماییم.

برای پارتیشن دوم روی درایو SD راست کلیک می کنیم و Create را انتخاب می کنیم.

همچنین بخوانید:  آموزش فرمت کارت حافظه در اندروید

بعد یک پیغام برای شما نمایش داده می شود که روی Yes کلیک می کنید.

Partition label را Apps قرار می دهیم و Create As را primary انتخاب می کنیم. قسمت File System را Ext2 یا Ext3 یا Ext4 انتخاب می کنیم. اگر از ROM استفاده می کنید گزینه Ext2 را انتخاب کنید در غیر این صورت Ext3 یا Ext4 را انتخاب کنید. دو پارتیشنی که ایجاد کردیم به صورت DATA و Apps است

و در نهایت برای اعمال تغییرات گزینه Apply را انتخاب کرده.

بعد از فشار دادن دکمه Apply یک پیغام ظاهر می شود، حال دکمه Yes را انتخاب نمایید.

بعد پنجره (Apply Pending Operations) برای شما نمایش داده خواهد شد که میزان پیشرفت کار را نشان می دهد.

وقتی تمام تغییرات اعمال شد پنجره Successful نمایش داده خواهد شد روی OK کلیک نموده.

برای خروج از برنامه منوی General را انتخاب کرده و گزینه Exit را بزنید.

قبل از جدا کردن SDکارت از کامپیوتر، شما می توانید فایل های بک آپ را به SD انتقال دهید. بعد از پارتیشن بندی کارتSD برنامه Link2SD را دانلود و نصب کنید. بعد از باز کردن برنامه پنجره ای به نام SuperSU برای شما باز می شود که در این پنجره روی Grant ضربه بزنید.

در اینجا گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و روی OK کلیک نمایید.

اگر همه چیز به درستی کار کند پنجره Restart your device برای شما ظاهر می شود که روی Reboot Device تپ می کنیم. بعد از اینکه دستگاه ریبوت شد دوباره برنامه Link2SD را باز می کنیم. حالا شما باید لیستی از برنامه ها را ببینید.

اگر شما می خواهید برنامه ها به صورت اتوماتیک در کارت SD ذخیره شود روی دکمه ی منو

(سه نقطه) که در گوشه راست بالای صفحه است تپ می کنیم. سپس روی Settings ضربه بزنید.

گزینه Auto link را تیک میزنیم و روی Auto link settings ضربه می زنیم.

گزینه های Link application file, Link dalvik-cache file و Link library files را تیک بزنید.

برای بدست آوردن اطلاعات در مورد حافظه داخلی و SD گزینه Storage Info را از منوی Settings انتخاب کنید. آیتم External SD را برای ذخیره فایل های رسانه ای، اسناد و غیره است که پارتیشن Dataیی است

مثلاً برای انتقال برنامه word از حافظه داخلی به کارتSD باید به قسمت Settings دستگاه رفته و Application info را از برنامه word انتخاب نمایید میبینید که گزینه move to sd card برای شما غیرفعال است و برنامه ۲۰۲ مگابایت فضا را اشغال کرده است.

بنابراین برنامه Link2SD را باز کنید و اسکرول را پایین کشیده تا وقتی که برنامه word را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

وارد App info برنامه Link2SD شوید که شبیه App info تنظیمات گوشیتان است شده، اما این App info به شما اجازه می دهد که برنامه را از حافظه داخلی به کارتSD انتقال دهید. برای انجام این کار دکمه Link to SD Card راانتخاب نمایید.یک صفحه به شما نمایش داده می شود که برای تایید انتقال برنامه به کارتSD باید OK را بزنید.

یک صفحه به شما نشان داده می شود که شما در اینجا می توانید انواع فایل ها و برنامه هایی که می خواهید به پارتیشن APPSکارتSD انتقال دهید را انتخاب نمایید. سه گزینه اول را انتخاب کرده و روی OK ضربه بزنید.

یک صفحه به شما نمایش داده می شود که اعلام می کند برنامه به پارتیشن دوم که همان APPS است انتقال داده شده است برای ادامه روی OK کلیک نمایید. حال شما به صفحه App info برمی گردید. توجه داشته باشید که الان ۱۸۹٫۵۴ مگابایت از برنامه word به کارتSD انتقال داده شده است. اطلاعات ورد هنوز در حافظه داخلی باقی مانده است.

اگر می خواهید اطلاعات را از کارتSD به حافظه داخلی برگردانید وارد صفحه App info برنامه شوید و روی Remove Link ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا