خودرو

روغن موتور بی ام و را چگونه بدون استفاده از نشانگر مخصوص بررسی کنیم؟

Rate this post

روغن موتور بی‌ام‌و را چگونه بررسی کنیم؟ این سؤالی است که بسیاری از مالکان محصولات این خودروساز در دنیا و کشور خودمان می‌پرسند و می‌خواهیم در این مقاله به سؤال یاد شده پاسخ دهیم.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.


به گزارش نیوان تک و به نقل از بی‌ام‌و بلاگ، بررسی روغن داخل موتور در تمامی محصولات مدرن بی‌ام‌و راحت‌تر و سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که به نظر می‌رسد. منظور ما این است که اگر شما کاری انجام ندهید خود خودرو به شما خواهد گفت که میزان روغن کمتر از حد مجاز است. در واقع بی‌ام‌و حتی بر اساس نوع رانندگی شما خواهد گفت که چه زمانی نیازمند تعویض آن هستید. ترددهای کوتاه به همراه توقف‌های متعدد باعث می‌شوند فواصل تعویض روغن داخل موتور بی‌ام‌و کوتاه‌تر شود؛ اما اگر شما سواری ترکیبی از مسیرهای کوتاه و طولانی را داشته باشید چه‌کار باید بکنید؟ خوشبختانه بی‌ام‌و همچنان با شما همراه خواهد بود و به شما خواهد گفت که چه زمانی باید آن را عوض کنید.

آیا بی‌ام‌و شما ۲۰ ساله یا قدیمی‌تر از آن است؟ به منظور بررسی سطح روغن  باید گفت سن خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر بی‌ام‌و شما ۲۰ ساله یا قدیمی‌تر از آن است خوش‌شانس خواهید بود. چون مثل بسیاری از خودروهای معمول بازار فقط کافی است کاپوت را بالا زده و یک کاغذ یا دستمال تمیز را برداشته و میله نشانگر روغن را تمیز کرده و دوباره در جای خود بگذارید و دوباره بردارید. البته در نظر داشته باشید که برای انجام این کار خودرو باید مدتی خاموش شده باشد تا روغن موجود در بخش‌های مختلف به کارتل بازگردد. نشانگر روغن دو سطح افقی دارد و میزان روغن باید بین این دو سطح مشخص باشد.

تمامی بی‌ام‌و های مدل ۲۰۰۵ دارای نشانگر روغن الکترونیکی هستند. احتمالاً جدیدترین محصولی از این خودروساز که به چنین ویژگی‌ای مجهز بوده بی‌ام‌و M3 E46 2006 است. در M3 E92 نگارنده مطلب هم خبری از میله روغن فیزیکی نیست. به این ترتیب حتی پس از تعویض روغن باید پیشرانه را روشن کرده و به آن اجازه دهید به دمای مناسب برسد. همچنین باید خودرو در سطحی صاف و بدون شیب پارک شود. پس از آن در سیستم iDrive می‌توانید میزان روغن موتور بی‌ام‌و را ببینید.

بررسی روغن در محصولات پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و چگونه است؟ به دنیای مدرن خوش آمدید! پیشرانه بنزینی برای بررسی میزان روغن ‌داخل آن باید به دمای عملیاتی مناسب برسد. همان‌طور که در دستورالعمل نمایشگر iDrive دیده می‌شود، خودرو باید در حالت پارک یا خلاص قرار داشته باشد. آیا می‌دانید زمانی که گیربکس بی‌ام‌و پلاگین هیبریدی را در حالت پارک یا خلاص قرار می‌دهید پیشرانه چه‌کاری انجام می‌دهد؟ خاموش می‌شود. خوشبختانه زمانی که آپشن سطح روغن را در iDrive انتخاب کنید بی‌ام‌و چرخه اجرای سطح روغن موتور را بررسی می‌کند. این موضوع درباره بی‌ام‌و X3 xDrive30e 2021 صدق می‌کند. پیشرانه زمانی که گیربکس در حالت پارک قرار گیرد روشن می‌شود هرچند دور موتور این موضوع را نشان نمی‌دهد. زمانی که فرایند بررسی سطح روغن به پایان رسید نتیجه در نمایشگر پدیدار می‌شود.

همیشه به پیام‌های هشدار توجه کنید. همان‌طور که گفتیم در محصولات مدرن این خودروساز هشدار کم شدن روغن موتور در نمایشگرها دیده خواهد شد. در محصولات قدیمی‌تر یک چراغ زردرنگ روشن می‌شود و زمانی که میزان روغن بسیار کم شود چراغ‌ قرمز روشن خواهد شد. در صورتی که چراغ ‌قرمز روشن شود راننده باید سریعاً خودرو را متوقف کند تا از آسیب به سایر بخش‌ها جلوگیری شود. همچون همیشه باید راننده سرویس‌های دوره‌ای خودروی خود را انجام دهد و به پیام‌های هشدار توجه کند. اگر برای رانندگی اسپرت یا حضور در پیست برنامه دارید قطعاً باید میزان روغن داخل موتور بی‌ام‌و را بررسی کنید. خوشحال می‌شویم مالکان محصولات بی‌ام‌و در ایران نیز تجارب خود در این زمینه را با ما در میان بگذارند.

منبع : www.pedal.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا