سبک زندگی

عوامل تاثیرگذار روی تعیین قیمت چراغ مطالعه + معرفی 8 مدل چراغ مطالعه مختلف

Rate this post

امروزه چراغ مطالعه‌ها در انواع مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. قیمت چراغ مطالعه ها با توجه به نحوه کاربرد و ویژگی‌هایی که دارند متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه و سلیقه شخصی‌تان از بین این طرح‌های متنوع چراغ مطالعه با ساختاری مناسب را برای خرید انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با نیوان تک همراه باشید.

قیمت چراغ مطالعه چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت چراغ مطالعه متنوع می‌باشد. بهتر است شما قبل از خرید چراغ مطالعه ابتدا نوع چراغ مطالعه را انتخاب نمایید سپس اقدام به خرید این نوع وسیله کاربردی نمایید. شایان‌ذکر است که هرچقدر امکانات چراغ مطالعه بیشتر باشد قیمت آن گران‌تر است. چراغ مطالعه‌هایی که ساده هستند و هیچ نوع امکاناتی ندارند دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌باشند. اگر شما تمایل دارید چراغ مطالعه با قیمت بالایی را برای خرید انتخاب نمایید بهتر است به ضمانت‌نامه چراغ مطالعه نیز توجه داشته باشید. در ادامه قیمت انواع چراغ مطالعه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد.

 

بررسی انواع مدل‌های چراغ مطالعه

انواع چراغ مطالعه در طرح و رنگ‌های متنوع در بازار به فروش می‌رسند. هر یک از مدل‌های چراغ مطالعه دارای کاربرد و ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. انواع چراغ مطالعه های کاربردی و پرطرفدار عبارت‌اند از:

 

چراغ مطالعه دانش آموزی:

از این مدل چراغ مطالعه می‌توان در زمان مطالعه استفاده کرد. چراغ مطالعه‌های دانش آموزی دارای طراحی ساده و درعین‌حال کاربردی می‌باشند. این نوع چراغ مطالعه در انواع مدل‌های رومیزی، دیواری و … موجود می‌باشند. چراغ مطالعه رومیزی با توجه به سایر مدل‌ها کوچک‌تر و کاربردی‌تر می‌باشد.

همچنین بخوانید:  سامسونگ جاروبرقی رباتیک JetBot 90 AI را در CES 2021 معرفی کرد

برای جلوگیری از خستگی دانش‌آموزان با توجه به این‌که زمان زیادی را صرف مطالعه و تمرین می‌کنند انتخاب یک نور مناسب ضروری است. در هنگام خرید چراغ مطالعه برای فرزندان دلبند خود باید به نکات زیر توجه کنید:

  • توان روشنایی لامپ‌های استفاده‌شده در چراغ‌های مطالعه دانش‌آموزی باید بین 6.5 تا 8.5 وات باشد. (البته دقت کنید که هر چه فاصله چراغ از سطح میز بیشتر باشد باید از لامپ با توان بیشتر استفاده کنید)
  • حباب لامپ باید از کلاهک چراغ مطالعه کوچک‌تر باشد. و لامپ به‌طور کامل درون کلاهک قرار بگیرد.
  • بهترین نور لامپ در چراغ مطالعه دانش‌آموزان، لامپ‌هایی با نور طبیعی یا رنگ طبیعی است.
  • زیاد بودن بیش‌ازاندازه نور انتخاب مناسبی نیست و هیچ مزیتی نخواهد داشت و برعکس موجب سردرد، خستگی و حواس‌پرتی فرزندان دلبند شما خواهد شد.

چراغ مطالعه مهندسی:

چراغ مطالعه مهندسی از انواع چراغ مطالعه‌ها با طراحی کاربردی می‌باشد. این طرح چراغ مطالعه دارای بازو و بدنه‌ای انعطاف‌پذیر می‌باشد به همین دلیل می‌توان از آن برای انجام فعالیت‌های مختلف استفاده کرد. هرچه میزان دقت و جزییات حین انجام کار برای مهندسین، طراحان طلا و جواهرات و حتی افرادی که کار تاتو انجام می‌دهند بالاتر باشد به همان میزان باید شدت نور را افزایش داد.

چراغ مطالعه اداری:

با توجه به اینکه کارکنان زمان زیادی را صرف کار با کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌کنند بهتر است که چراغ مطالعه در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد و نور به‌طور ثابت فقط به یک نقطه نتابد و همان‌طور که می‌دانید هر چه فاصله بین محل قرارگیری چراغ مطالعه از سطح میز بیشتر باشد باید توان لامپ انتخابی نیز افزایش یابد ولی در حالت معمول لامپ‌های ال ای دی با توانی بین 9تا 12 انتخاب مناسبی هستند.

چراغ مطالعه گیره دار و کلیپسی:

کمبود فضا روی میز کار یا میز تحریر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها می‌باشد. اگر شما روی میز تحریر‌تان فضای کافی ندارید می‌توانید چراغ مطالعه گیره دار یا کلیپسی را برای خرید انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید:  اسنوا امکان تجربه ماشین‌ لباسشویی در خانه مشتریان را فراهم کرد

قیمت چراغ مطالعه گیره ای نسبت به سایر چراغ‌های مطالعه ارزان‌تر می‌باشد. اگر شما تمایل به پرداخت هزینه‌ای زیادی برای خرید چراغ مطالعه را ندارید بهتر است این مدل چراغ مطالعه را خریداری نمایید.

چراغ مطالعه قابل شارژ:

چراغ مطالعه قابل شارژ دارای یک باتری است و می‌توان این مدل چراغ مطالعه را با متصل کردن به پریز شارژ کرد. این مدل چراغ‌های مطالعه کاربردی هستند به همین دلیل توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده‌اند.

 

چراغ مطالعه کلاسیک و مدرن:

کاربرد انواع چراغ مطالعه مشابه یکدیگر است ولی ظاهر چراغ‌های مطالعه با یکدیگر متفاوت می‌باشد. چراغ‌های مطالعه در انواع مدل‌های کلاسیک و مدرن طراحی می‌شوند. بهتر است شما با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان از بین این طرح‌های متنوع چراغ مطالعه‌ای شیک را برای خرید انتخاب نمایید.

چراغ مطالعه دیواری:

یکی دیگر از انواع چراغ مطالعه، چراغ مطالعه دیواری می‌باشد. این نوع چراغ‌ها را می‌توانید به‌راحتی روی دیوار نصب کنید. چراغ مطالعه دیواری فضای کمی را اشغال می‌کند و اگر شما تمایل دارید در فضای اتاق کار یا اتاق مطالعه صرفه‌جویی کنید این مدل می‌تواند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل باشد.

چراغ مطالعه ایستاده:

چراغ مطالعه ایستاده بیشتر دارای جنبه دکوراتیو می‌باشد. از این مدل چراغ مطالعه می‌توانید در قسمت‌های مختلف منزلتان استفاده کنید.

چراغ مطالعه رومیزی:

چراغ مطالعه رومیزی جزو انواع چراغ مطالعه ‌های متداول به شمار می‌رود. این نوع چراغ مطالعه را می‌توانید روی میز تحریر، میز کار و … قرار دهید.

 

بررسی قیمت چراغ مطالعه با انواع مدل‌های مختلف

حال که با انواع چراغ مطالعه آشنا شدید بهتر است بدانید که قیمت مدل‌های مختلف چراغ مطالعه با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی قیمت چراغ مطالعه های پرطرفدار و کاربردی خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:  دستگاه ShoeCare ال جی بوی بد کفش‌ها را با بخار از بین می‌برد

 

قیمت چراغ مطالعه رومیزی:

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید چراغ مطالعه رومیزی دارای ساختاری کاربردی می‌باشد به همین دلیل توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است.

قیمت چراغ مطالعه رومیزی با توجه به ابعاد، کاربرد، نوع لامپ، جنس بدنه چراغ مطالعه و … سنجیده می‌شود. هرچقدر چراغ مطالعه امکانات بیشتری را ارائه دهد قیمت آن بالا‌تر است.

قیمت چراغ مطالعه دخترانه:

از انواع چراغ مطالعه دخترانه برای تولید نور مضاعف در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. چراغ مطالعه دخترانه دارای طرح‌های فانتزی و ساده‌ای می‌باشد. اگر شما تمایل دارید چراغ مطالعه دارای جنبه دکوراتیو نیز باشد بهتر است چراغ مطالعه فانتزی را برای خرید انتخاب نمایید.

قیمت چراغ مطالعه دخترانه با توجه به امکاناتی که دارد سنجیده می‌شود. چراغ مطالعه‌های فانتزی دارای قیمت بیشتری هستند و هرچقدر چراغ مطالعه دارای ساختاری ساده باشد قیمت آن مناسب‌تر است.

قیمت چراغ مطالعه مهندسی:

این نوع چراغ مطالعه همان‌طور که گفته شد برای استفاده نقشه کشان و معماران طراحی داخلی کاربردی است. امروزه ساختار این مدل چراغ مطالعه پیشرفت زیادی کرده است به همین دلیل استفاده از آن به تمامی افراد توصیه می‌شود.

قیمت چراغ مطالعه مهندسی با توجه به موارد زیر سنجیده می‌شود:

  1. ابعاد چراغ مطالعه
  2. وزن چراغ مطالعه
  3. جنس بدنه چراغ مطالعه
  4. نوع لامپ چراغ مطالعه

بهترین نوع چراغ مطالعه دارای چه ویژگی هایی باید باشد؟

چراغ مطالعه ای را برای خرید انتخاب نمایید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. بدنه فلزی
  2. قابلیت تنظیم کردن زاویه تابش
  3. وزن سبک
  4. گرمای کمی را در محیط تولید کند.
  5. مصرف انرژی حداقل
  6. طول عمر بالا
  7. قیمت چراغ مطالعه بهتر است خیلی گران نباشد.

از چراغ مطالعه در چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

ممکن است این سؤال قبل از خرید چراغ مطالعه به ذهن شما نیز خطور کند. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که از انواع چراغ مطالعه می‌توانید در مکان‌های زیر استفاده کنید:

  1. فضای مسکونی
  2. مکان‌های اداری
  3. هتل
  4. لابی
  5. کافی‌شاپ
  6. کتابخانه

 

نتیجه‌گیری:

در این مطلب عوامل موثر بر قیمت چراغ مطالعه با طرح، رنگ و جنس‌های مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما کاربردی بوده باشد و توانسته باشید اطلاعات لازم را در این مورد به دست آورده باشید.

سولات متداول

چگونه چراغ مطالعه مناسبی انتخاب کنیم؟

برای داشتن انتخاب مناسب در میان تنوع بالا در بین چراغ‌های مطالعه باید به بودجه و مورد کاربرد خود دقت کنید. زیرا با توجه به نوع مصرف، چراغ‌ مطالعه باید دارای ویژگی‌های مشخصی باشد تا مناسب استفاده شما باشد.

 

منبع : marji.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا