ارز دیجیتال

نقد و بررسی صرافی کوین بیس

Rate this post

صرافی کوین بیس از دیگر صرافی های خارجی است که در حوزه خرید و فروش رمزارزها در سطح جهانی مشغول به فعالیت می‌باشد. این صرافی در ابتدا در کشور چین کار خود را آغاز کرد و هم اکنون سرورهای خود را به ایالات متحده آمریکا منتقل کرده است و نسبت به ارائه خدمات به ایرانیان دارای سخت گیری های به نسبت بالایی است. به عبارتی می‌توان گفت کوین بیس تنها صرافی ارز دیجیتال است که به طور مستقیم با بانک کار می‌کند و به همین علت دارای امنیت به شدت بالایی می‌باشد.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

آشنایی با صرافی کوین بیس

صرافی Coinbase از قدیمی ترین صرافی های دنیاست و در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط برایان آمسترانگ (Brian Armstrong) تاسیس شد. سهام داران مشهور و معتبری در پروژه کوین بیس نقش دارند، از جمله Combinator و فرد احراسم. با حمایت این افراد از این صرافی در ابتدای کار، نقدینگی لازم برای خرید و فروش بیت کوین در صرافی کوین بیس در سال ۲۰۱۲ فراهم شد و فعالیت جدی و قوی صرافی از همان سال شروع و تا زمان نگارش این مقاله یعنی سال ۲۰۲۱ ادامه دارد.

 

ثبت نام در کوین بیس

برای ثبت نام و نحوه فعالیت در این صرافی وارد آدرس https://www.coinbase.com/signup شده، نام و نام خانوادگی، ایمیل و پسورد را در مرحله اول وارد کنید، سپس ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود بعد از این مرحله صرافی کوین بیس از شما درخواست دارد تا شماره تلفن همراه خود را تایید کنید.

همچنین بخوانید:  چرا قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها با یکدیگر متفاوت است؟

 

سپس وارد پنل کاربری خود شده و تایید دو مرحله ای ورود ۲FA را انجام می‌دهید. همان طور که گفته شد این صرافی با بانک کار کرده و مانند هر بانک دیگری که از کاربران خود می‌خواهد تا هویت خود را به احراز هویت دولت برسانند. این کار را می‌توان با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی و کارت اعتباری انجام دهید، به طور کلی ثبت نام و کارکردن با این صرافی دارای محدودیت های بسیار بالایی است و در صورتی که دارای حساب مسترکارت یا پی پل هستید می‌توانید با خیال راحت تر و در امنیت بسیار بالا به خرید و فروش رمزارز با کوین بیس بپردازید.

در صورتی که شرایط استفاده از این صرافی را ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش رمزارزها و همچنین نگهداری سرمایه در کیف پول های معتبر سخت افزاری است.

ویژگی‌ها و خدمات Coinbase

صرافی Coinbase دارای دو نسخه رایگان و پولی است و در این دو نسخه از رمزارزهای متفاوتی برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند؛ کاربران در صوت استفاده از خدمات این صرافی در نسخه رایگان به ۵۱ رمزارز دسترسی داشته و در نسخه pro به ۵۷ ارزبرتر بازار کریپتوکارنسی برای خرید و فروش دسترسی خواهند داشت؛ همچنین لازم است بدانید که کوین بیس از ارزهای فیات مثل USD ،EUR ،AUD ،GBP ،HKD و INR هم به طور کامل پشتیبانی می‌کند. نمونه خدمات و ویژگی های دیگری که در این صرافی وجود دارد را در ادامه برای شما عزیزان لیست کرده ایم:

  • دارای کیف پول رمزارز آنلاین اختصاصی + (دارای قابلیت انتقال به سایر صرافی ها)
  • راه های ارتباطی ایمیل و تماس تلفنی
  • امکان واریز و برداشت وجه از حساب PayPal
  • ارائه آخرین اخبار + آکادمی آموزش ارزهای دیجیتال
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا (خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی به طور مستقیم مجاز نیست)
  • ارائه ویژگی ردیابی و میانگین متحرک نمایی و نمودار های تحلیل در نسخه Coinbase Pro
همچنین بخوانید:  احمق بزرگ‌تر (The Greater Fool)؛ ایده سرمایه‌گذاری یا حماقتی محض؟

تفاوت بایننس و کوین بیس

در مقالات قبلی به طور کامل به نقد و بررسی صرافی بایننس پرداختیم، در ادامه قصد داریم ویژگی های این دو صرافی بزرگ را باهم بررسی کنیم تا کاربران بتوانند با دید بهترین صافی خارجی مورد نظر خود را برای معاملات رمزارزی انتخاب کنند:

مقایسه دو صرافی صرافی بایننس صرافی کوین بیس
ویژگی‌های اصلی پلتفرم هزینه کم، نمودار جامع، صدها ارز رمزنگاری شده مناسب برای مبتدیان، انجام معاملات اساسی، کیف پول دیجیتال اختصاصی
کارمزدها هزینه معاملات ۰.۱ درصد هر معامله می‌باشد. اگر معاملات را با بایننس کوین انجام دهید، تخفیف کارمزد خواهید داشت. بر اساس روش خرید، متفاوت است اما معمولا بین ۱.۴۹ تا ۳.۹۹ درصد می‌باشد. سرمایه گذاری هایی که کمتر از ۲۰۰ دلار هستند ممکن است کارمزد بیشتری داشته باشند.
تعداد ارزهای دیجیتال  بیش از ۵۰۰ رمز ارز برای معامله‌گران بین‌المللی و ۵۲ ارز برای آمریکایی‌ها ۵۱ رمز ارز
امنیت احراز هویت دو عاملی، بیمه سرمایه‌های دلاری، در صورت حمله فیشینگ برداشت‌ها را متوقف کرده و با معکوس کردن معاملات، سرمایه را به کاربران باز می‌گرداند. تایید هویت با اثر انگشت، بیمه ۲۵۰هزار دلاری FDIC برای سرمایه‌های دلاری، ذخیره سرد (آفلاین) ۹۸% دارایی‌های دیجیتال کاربران و بیمه کردن ۲% باقی مانده، جبران خسارت کاربران در صورت هک شدن
انواع معاملات  سفارش‌های محدود، بازار،توقف، توقف عقب، همتا به همتا، حاشیه، یک لغو شده از سوی دیگر و… خرید، فروش، ارسال، دریافت و مبادله
حداکثر مقدار معامله محدودیت‌ ها بر اساس ارز رمز پایه خریداری شده متفاوت است. محدودیت‌ ها بر اساس روش پرداخت و منطقه شما متفاوت است.
همچنین بخوانید:  بلاک چین چیست؟ هدف ایجاد فناوری Blockchain

نحوه فعالیت صرافی کوین بیس

همانطور که به خاطر دارید برای استفاده از خدمات صرافی بایننس کاربران نیاز به هیچ گونه احراز هویتی نداشتند و این صرافی فقط برای جابه جایی ارقام بالا برای کابران خود احراز هویت اجباری را در نظر می‌گرفت. اما صرافی کوین بیس شرایطی متفاوت تری داشته و به علت همکاری با بانک ها از همان ابتدا احراز هویت را برای تمامی کاربران الزامی کرده است.

جالب است بدانید که صرافی Coinbase دارای امنیت بسیار بالایی است به طوری که می‌توان آن را از این لحاظ امن ترین صرافی حال حاضر دنیا دانست؛ کوین بیس از بازار بیمه لویدز استفاده کرده و بخش امنیتی آن دارای ۴۱ نیروی حرفه ای و متخصص می‌باشد؛ دارایی های دیجیتال مردم در این صرافی به صورت فیزیکی و در گاو صندوق محافظت می‌شود و یکی از این محافظین دفتر فیزیکی در حال حاضر دکترای رمزنگاری داشته و از جانبازان جنگ عراق می‌باشد.

کارمزد صرافی

از نظر نرخ کارمزدها می‌توان کوین بیس را یکی از گران ترین صرافی ها دانست زیرا برای هر تراکنش در معامله های رمزارزی ۰.۵۰% دریافت کرده به علاوه برای سایر هزینه های اضافی هم از کاربران خود مبلغی دریافت می‌کند که به طور کلی نرخ کارمزد این صرافی را به رقمی حدود ۴% در هر تراکنش می‌رساند.

 

سوالات متداول

چرا صرافی کوین بیس یکی از امن ترین صرافی های دنیاست؟

سرورهای این صرافی در ایالات متحده آمریکاست و از طرفی دیگر، این صرافی به صورت مستقیم به بانک ها وصل است؛ به همین علت امنیت این صرافی به شدت زیاد است.

تفاوت صرافی کوین بیس با اکثر صرافی ها در ذخیره اطلاعات کاربر در چیست؟

این صرافی اطلاعات کاربران را در فضای آفلاین ذخیره می‌کند که در صورت حمله هکر ها، این دارایی ها در امان باشند.

 

منبع : arztoday.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا