نرم افزار و اپلیکیشن

چت مخفی تلگرام کجاست؟

Rate this post

چت مخفی تلگرام کجاست؟ تلگرام به راحتی بر روی تمام گوشی های هوشمند نصب میشود. به یکی از برترین برنامه‌های پیام رسان در سطح جهان تبدیل شده است و طرفداران زیادی هم در کشورمان دارد. تلگرام به‌دلیل قابلیت چت مخفی خود به محبوبیت بالایی رده و حریم خصوصی چت‌ها را در سطح بالاتری فراهم می‌کند. با این حال، این ویژگی صرفا برای بزرگ‌سالان مفید بوده و ممکن است که خطراتی برای کودکان و نوجوانان به همراه داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

والدین به‌همین دلیل همواره نگران هستند؛ چرا که نمی‌توانند گفتگوهای مخفیانه فرزندان خود را ردیابی کنند. علاوه بر این، ویژگی خود تخریب مشابه اسنپ چت هم در این برنامه فراهم است که مشکلاتی را برای والدین ایجاد می‌کند.

چرا که آن‌ها نمی‌دانند آیا فرزندشان با فرد خطرناک و شتباهی در تماس است یا خیر. به‌همین دلیل ما قصد داریم ببینیم که چت مخفی تلگرام کجاست و مروری هم روی ایمنی تلگرام و راه‌های نظارت روی فعالیت‌های کودکان خود داشته باشیم. پس با ما همراه شوید.

چت مخفی تلگرام کجاست


چت مخفی تلگرام کجاست

پاسخ به این پرسش اهمیت بالایی برای والدین دارد. چرا که می‌توانند مراقب فرزندان خود بوده و آن‌ها را ردیابی کنند. چت مخفی تلگرام یکی از ویژگی‌های پویای این برنامه پیام رسان است که چت‌ها را ایمن‌تر و خصوصی‌تر می‌کند.

علاوه بر این، چت‌های مخفی در تلگرام به‌صورت سراسر رمزگذاری شده فراهم شده و این بدان معنی است که فقط فرستنده و گیرنده پیام‌های مخفی می‌توانند محتوای آن را بخوانند. چت‌های مخفی در تلگرام با چت‌های معمولی تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: ایجاد حساب یوتیوب و کسب درآمد از طریق آن

چرا که نمی‌توانید پیام‌های مخفی را به مخاطب دیگری ارسال کنید. علاوه بر این، ویژگی خود تخریبی هم یکی از ویژگی کلیدی بخش چت مخفی تلگرام است.

علاوه بر این، هرگونه گرفتن اسکرین شات از این نوع پیام‌ها هم به فرستنده اطلاع رسانی خواهد شد. ویژگی خود تخریبی به کاربران امکان می‌دهد که تایمر تنظیم کنند. پس از اتمام تایمر، پیام‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و اسناد چت مخفی تلگرام حذف خواهند شد.

کار چت مخفی در تلگرام بسیار ساده است و با کمی تجربه می‌توانید آن را موشکافی کنید. می‌توانید یک چت مخفی را با هر کاربری که می‌خواهید، شروع فرمایید. با شروع یک چت مخفی، مکالمه شما با آن مخاطب رمزگذاری خواهد شد. رمزگذاری و خود تخریبی دو جنبه‌ای هستند که مکانیسم کاری چت‌های مخفی تلگرام را چارچوب بندی می‌کنند.

همچنین بخوانید:  چطور تیک آبی اینستاگرام بگیریم؟

چت مخفی تلگرام کجاست

شما هم به همین واسطه می‌توانید از قابلیت چت مخفی تلگرام در اندروید و iOS استفاده کنید. چرا که این قابلیت در برنامه هر دو پلتفرم فراهم شده است. علاوه بر این، لازم به ذکر است که همه چت‌های تلگرام مخفی نیستند و تنظیمات پیش فرض تعیین می‌کنند که کدام چت‌ها روی سرویس گیرنده و سرور تلگرام رمزگذاری شوند.

با این حال، شما می‌توانید با هر مخاطبی، چت‌های مخفی را در تلگرام راه‌اندازی کنید. زبان برنامه تاثیر خاصی روی استفاده از این قابلیت ندارد و از تلگرام مخفی فارسی هم می‌توانید در این برنامه استفاده کنید.


نحوه ایجاد سکرت چت در تلگرام

چت‌های مخفی در تلگرام، مربوط به نسخه پیش فرض چت‌ها نیستند. بنابراین، شما باید یک چت مخفی با شخص مورد نظر خود از داخل برنامه استارت کنید. علاوه بر این، شما با ایجاد سکرت چت می‌توانید یک تایمر برای خود تخریبی پیام‌ها در یک چت مخفی هم تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: آگاهی از هک کردن تلگرام و شیوه‌های بازیابی حساب

با این حال، روش شروع یک چت مخفی و تنظیم یک ویژگی خود تخریبی برای پلتفرم‌های مختلف کمی می‌تواند متفاوت باشد. از این رو، نحوه راه‌اندازی چت مخفی در تلگرام برای پلتفرم‌های مختلف را در ادامه توضیح خواهیم داد. اگر می‌خواهید بدانید که چت مخفی تلگرام کجاست و چگونه ایجاد می‌شود، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

چت مخفی تلگرام کجاست

شروع چت مخفی تلگرام در اندروید

برای چت در گوشی های سامسونگ و گوشی های شیائومی برای این منظور می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صفحه چت مربوط به مخاطبی که می‌خواهید یک چت مخفی با وی ایجاد کنید را باز کنید
  • در سمت راست بالای صفحه موبایل خود، یک دکمه قابل کلیک با سه نقطه وجود دارد
  • روی دکمه سه نقطه کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود
  • از منوی کشویی گزینه Start Secret Chat را انتخاب کرده و چت با آن شخص را به یک چت مخفی تلگرام تبدیل کنید

حال در ادامه هم مراحلی را خواهیم آورد که با کمک آن می‌توانید یک تایمر خود تخریبی برای چت‌ها در اندروید تنظیم کنید:

  • روی آیکون ساعت واقع در عکس پروفایل شخصی که می‌خواهید یک چت مخفی با وی شروع کنید، کلیک کنید
  • محدودیت تایمر را انتخاب کرده و روی Done کلیک کنید تا قابلیت خود تخریبی برای این چت مخفی فعال شود

چت مخفی تلگرام کجاست

شروع چت مخفی تلگرام در iOS

ایجاد چت مخفی در گوشی‌های آیفون هم مراحل ساده و مشابهی با اندروید دارد و طبق روال زیر می‌توانید این کار را انجام دهید:

  • صفحه چت تلگرام را باز کرده و روی عکس پروفایلی که می‌خواهید با او چت مخفی داشته باشید، کلیک کنید
  • هنگامی که پروفایل وی باز شد، دکمه سه نقطه‌ای را مشاهده خواهید کرد که در زیر آن گزینه More قرار دارد
  • روی این دکمه کلیک کرده و از منوی کشویی گزینه Start Secret Chat را انتخاب کنید تا یک چت مخفی تلگرام با مخاطب خاص‌تان شروع شود
همچنین بخوانید:  روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام (ساده و کاربردی)

بیشتر بخوانید: لایو یوتیوب کجاست و چه کاربردی دارد؟

برای تنظیم تایمر خود تخریب هم می‌‌توانید صفحه چت مخاطب خود را باز کرده و با کلیک روی آیکون ساعت در کادر متنی چت، به بخش تنظیم این مورد بروید. در این بخش از شما خواسته می‌شود که محدودیت تایمر را انتخاب کنید. در این بخش گزینه self-destruct را انتخاب کرده و روی گزینه Done کلیک کنید

چت مخفی تلگرام کجاست

شروع چت مخفی تلگرام در مک

اگر با لپ تاپ‌های مک کار می‌کنید، می‌توانید مراحل ایجاد سکرت چت را دنبال کنید. مراحل زیر را برای این منظور در نظر داشته باشید:

  • روی آیکون به‌شکل «مداد و صفحه کاغذ» پذ بالای برنامه تلگرام در مک کلیک کنید
  • پس از کلیک روی این آیکون، از منوی کشویی به سراغ گزینه New Secret Chat بروید
  • حال از شما خواسته می‌شود که یک نام کاربری را انتخاب کنید
  • نام کاربری مورد را انتخاب کرده و یک چت مخفی با وی شروع فرمایید

به منظور فعال کردن تایمر خود تخریب هم می‌توانید صفحه چت مخفی با کاربر مورد نظر را باز کنید. حال یک ساعت نمایان خواهد شد. روی آیکون ساعت کوچک کلیک کرده و محدودیت تایمر را انتخاب کنید. در نهایت پس از تنظیم تایمر باید روی دکمه Done کلیک کنید. در ادامه با نحوه لغو یک چت مخفی در تلگرام آشنا خواهیم شد.

چت مخفی تلگرام کجاست


برگرداندن چت مخفی در تلگرام اصلی چگونه است؟

برای پایان دادن به قابلیت چت مخفی تلگرام در دستگاه‌های اندرویدی، روی چت مخفی خود با مخاطب کلیک کرده و سپس آن را نگه دارید. پس از این کار، گزینه‌های مختلفی در نوار ابزار بالا مشاهده خواهید کرد. حال آیکون حذف را از گزینه‌های نوار ابزار انتخاب کنید تا چت مخفی شما با آن مخاطب خاص پاک شود.

بیشتر بخوانید: با هایلایت اینستا بیشتر آشنا شویم!

در دستگاه‌های آیفون، چت مخفی را می‌توانید به سمت بالا کشیده و گزینه‌های مختلف مشابه اندروید را تماشا کنید. حال کافی است که روی گزینه delete کلیک کرده و حذف چت مخفی تلگرام را تایید کنید. قابلیت چت مخفی در این شرایط برای آن مخاطب خاص لغو خواهد شد. دو روش یاد شده، چت مخفی را به‌طور مشابه برای هر دو طرف حذف خواهد کرد.

چت مخفی تلگرام کجاست

آیا چت مخفی تلگرام واقعا امن است؟

از نظر حریم خصوصی و رمزگذاری، چت مخفی تلگرام امن است. چرا که فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند محتوای پیام‌ها را مشاهده کنند. مزایای چت مخفی در تلگرام بسیار زیاد بوده و با این حال، یک سری پیامدهای منفی هم به همراه دارد.

اولا اینکه ویژگی چت مخفی برای کودکان و نوجوانان نا امن بوده و هنگام قرار گرفتن در معرض گروه‌های افراطی، آدم‌رباهای آنلاین کودکان و همچنین محتواهای نامناسب، امکان ردیابی آن‌ها وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، هر کسی که از یک گروه می‌تواند در صورتی که فقط نام کاربری فردی را بداند، با این کودکان چت کند و امکان ایجاد مانع در این راستا وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  آموزش طلایی بازیابی رمز اینستاگرام

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت تلگرام به چند روش کاربری

علاوه بر این، ویژگی پیام مخفی تلگرام آن را به یک کانال ارتباطی برای سازمان‌های تروریستی، فعالان نئونازی، افراط گرایان و تولید کنندگان محتوای نامناسب کودکان تبدیل کرده است. بنابراین، اگر تنظیمات حریم خصوصی تغییر نکند، فرزند شما در معرض تمام این فعالیت‌های غیر قانونی قرار خواهد گرفت. بنابراین، والدین باید کودکان را با نحوه استفاده از ویژگی چت مخفی در تلگرام بررسی کنند.

برنامه‌های زیادی هم مانند Airdroid Parental Control وجود دارد که نظارت روی اشتراک گذاری پیام‌های برنامه تلگرام را فراهم می‌کند. این برنامه بسیار پویا بوده و دارای ویژگی‌های کنترل والدین برای نظارت و کنترل روی فعالیت کودکان در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند تلگرام است.

چت مخفی تلگرام کجاست


سخن آخر

تلگرام با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ ها در سطح جهانی تبدیل شده است. ویژگی پیام مخفی تلگرام هم یکی از دلایل اصلی محبوبیت بی نظیر این پیام رسان است. پیام‌های مخفی رمز گذاری شده‌اند و

همچنین از یک تایمر خود تخریب بهره می‌برند.

سعی کردیم که موضوع چت مخفی تلگرام کجاست و چه کاربردی دارد را بررسی کرده و از مزایای آن برای شما بگوییم. مزایای چت مخفی در تلگرام مناسب کودکان و نوجوانان نیست و به راحتی آن‌ها را در معرض سازمان‌های تروریستی، هکرها و محتواهای مستهجن قرار می‌دهد. بنابراین والدین باید از ابزارهای مناسبی برای بررسی کودکان خود در این شبکه استفاده کنند.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان گذارید. تاکنون از تلگرام مخفی فارسی استفاده کرده‌اید؟ می‌توانید از تجربیات خود در این زمینه برای ما بگویید. در بخش کامنت‌ها با ما همراه شوید.

آیا چت مخفی تلگرام واقعا امن است؟

از نظر حریم خصوصی و رمزگذاری، چت مخفی تلگرام امن است. چرا که فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند محتوای پیام‌ها را مشاهده کنند. مزایای چت مخفی در تلگرام بسیار زیاد بوده و با این حال، یک سری پیامدهای منفی هم به همراه دارد.

آیا امکان ارسال عکس خود تخریب بدون چت مخفی وجود دارد؟

ویژگی خود تخریبی برای چت‌های مخفی در تلگرام در دسترس است و در چت‌های معمولی هم بدون نیاز به ایجاد سکرت چت تلگرام می‌توانید از آن بهره ببرید. چت مخفی به شما اجازه نمی‌دهد که پیام‌ها، عکس‌ها یا فایل‌های یک چت مخفی را با هیچ مخاطب دیگری به اشتراک گذارید

چگونه سکرت چت ایجاد کنیم؟

روش شروع یک چت مخفی و تنظیم یک ویژگی خود تخریبی برای پلتفرم‌های مختلف کمی می‌تواند متفاوت باشد. از این رو، نحوه راه‌اندازی چت مخفی در تلگرام برای پلتفرم‌های مختلف را در ادامه توضیح خواهیم داد.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه نیوان تک و مجله نیوان تک مراجعه کنید.

منبع : meghdadit.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا