آموزشاندروید

چگونه سرعت تبلت را افزایش دهم؟

Rate this post

چگونه سرعت تبلتم را افزایش دهم؟ شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که بعد از مدتی که از تبلت خود استفاده کردید سرعت آن پایین بیاید و دیگر مثل روز اول خوب کار نکند و به به دنبال جواب این سوال باشید که چگونه سرعت تبلتم را افزایش دهم؟ این مشکل در طولانی مدت باعث آزار ما خواهد شد و باید هرچه سریع تر به فکر برطرف کردن آن باشیم.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

ترفندهایی ساده جهت افزایش سرعت تبلت

1) آپدیت کردن

آپدیت سیستم عامل اندروید اولین و مهم ترین ترفند افزایش سرعت تبلت می باشد. آپدیت کردن تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن سرعت تبلت، افزایش عمر باتری، بهبود عملکرد وای فای، 3G و 4G و بهتر عمل کردن اپلیکیشن هایی که اخیرا توسعه یافته اند خواهد داشت.

برای آپدیت کردن باید مسیر زیر را دنبال کرد.

Settings > about > software update

2) حذف یا متوقف کردن ویجت ها(widgets )

ویجت ها یا همان ابزارک های اندرویدی اطلاعاتی مانند تغییرات آب و هوا (weather)، نشان دادن زمان (time)، اخبار جدید (news feed) و… را نمایش می دهند که یکی از بهترین مزایای سیستم های اندرویدی به حساب می آید. گرچه آنها بسیار کوچک هستند، ولی قسمتی از RAM دستگاه را به خود اختصاص می دهند. بنابراین اگر می خواهید سرعت تبلت خود را بالا ببرید فقط ویجت های مفید و کاربردی را نگه داشته و اضافی ها را از تبلت خود پاک نمایید.

3) پاک کردن حافظه کش (clear cache)

به حافظه نهان موجود در سیستم عامل حافظه cache  می گویند، زمانی که شما با برنامه ای کار می کنید این حافظه تعدادی از داده های نهان آن برنامه را ذخیره می نماید، و هر زمان که شما دوباره به آن برنامه مراجعه کنید، این داده ها که از قبل روی حافظه cache  ذخیره شده، اجرا خواهند شد. بنابراین سرعت پردازش برنامه بیشتر می شود.

همچنین بخوانید:  وای فای دایرکت چیست؟

شاید ذخیره سازی این داده ها حجم زیادی از حافظه را اشغال کند و موجب کند شدن دستگاه شود؛ به خصوص هنگامی که حافظه داخلی تبلت پایین باشد و از کارت حافظه هم استفاده نشود.

برای برای پاک کردن حافظه کش باید مسیر زیر را دنبال نمایید.

Settings > storage > cache data

سپس بر روی هر برنامه جداگانه کلیک کرده و clear cache  را بزنید.

نکته مهم اینکه:  پاک کردن کش حافظه موجب از بین رفتن گذرواژه ها یا داده های اصلی موجود در برنامه های شما نخواهد شد. همچنین شما می توانید از اپلیکیشن های مربوط به این کار مثل (cache cleaner) استفاده نمایید؛ تا مجبور نشوید برای هر برنامه جداگانه این کار را انجام دهید.

4) پاک کردن صفحه خانه

یکی دیگر از روش های کاربردی برای افزایش سرعت تبلت (لنوو)، این است که، صفحه ی خانه یا home رو پاک نمایید. اگر شما در صفحه های هوم تبلت خود برنامه و ویجت و آیکون های زیادی داشته باشید، سبب میشود، سرعت عملکرد دستگاه کاهش یابد. بنابراین حذف کردن این صفحه ها کمک زیادی به افزایش سرعت تبلت شما می کند..

5) کاهش انیمیشن ‌ها

یکی از شناخته شده‌ ترین روش‌ ها برای بالا بردن سرعت تبلت (لنوو) کاهش انیمیشن ها است. با حذف کردن انیمیشن‌های اضافی، در عملکرد دستگاه تغییری ایجاد نمی شود، ولی زمان اضافی بابت نمایش انیمیشن‌ها و افکت‌های زیباساز نیز دیگر تلف نمی شود. برای حذف انیمیشن ‌ها ابتدا باید به تنظیمات توسعه‌ دهنده (Developer Options) بروید. گزینه ی Transition Animation Scale را پیدا کرده و گزینه را در حالت  Off قرار دهید؛ با این کار اپلیکیشن‌ ها بعد از لمس آیکون آنها، خیلی سریع باز شده و دیگر افکت خاصی برای آنها نمایش داده نمیشود.

نکته: در حالت عادی منو(Developer Options) قابل دسترس نمی باشد، برای ظاهر کردن آن، در قسمت منوی تنظیمات گزینه Build Number را درون قسمت About Phone پیدا کرده، و هفت بار آن را لمس نمایید.

 6)  مدیریت مصرف باتری (battery usage)

برنامه ای که مقدار زیادی از باتری تبلت را استفاده می کند احتمالا به همان میزان از پردازشگر دستگاه نیز استفاده می کند؛ با رفتن به مسیر  Settings > battery > usage

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید

می توانید اپلیکیشنی که مصرف زیادی را به خود اختصاص می دهدپیدا نموده، سپس با توجه به میزان مصرف و استفاده از آن اپلیکیشن از نگه داری آن صرف نظر نمایید. حتما سرعت تبلت شما افزایش می یابد.

7) منوی تنظیمات توسعه‌ دهنده در تبلت های لنوو

افزایش سرعت تبلت لنوو با فعال کردن منوی تنظیمات توسعه دهنده نیز امکان پذیر می باشد. در ابتدا برای انجام این کار به منوی Developer Options  رفته و گزینه ی Force GPU Rendering  رو فعال نمایید. با این کار پردازشگر گرافیکی تبلت، بخش بیشتری از کارها را بر عهده می گیره و بدین ترتیب، سرعت تبلت Lenovo شما افزایش می یابد.

 

8) اورکلاک کردن

از دیگر روش های موثر برای افزایش سرعت تبلت Lenovo اورکلاک کردن دستگاه است. زیرا باعث میشود دستگاه از حد اکثر توان سخت افزاری خود استفاده نماید و بدین ترتیب، سرعت عملیاتیش افزایش پیدا می کند.

نکته:  برای این کار باید تبلت روت شود و یک نرم افزار روت روی آن نصب گردد.

9) بازگشت به تنظیمات کارخانه (reset factory)

اگر تمام روش های فوق را امتحان کرده اید، ولی همچنان سرعت تبلت شما پایین است، آخرین راه برگشت به تنظیمات کارخانه یا همان ریست فکتوری تبلت است.

با ریست فکتوری تمام اطلاعات دستگاه شما پاک می شود و به حالت زمانی که تازه تبلت را خریداری کرده بودید برمی گردد بنابراین قبل از انجام این کار حتما باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان یا همان backup  تهیه نمایید.

با رفتن به مسیر زیر می توانید به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری )برگردید، و سرعت تبلت خود را افزایش دهید.

Settings > backup and reset > factory data reset

چگونه می توان سرعت اینترنت تلفن همراه خود را افزایش داد؟

1- حافظه پنهان (cache) را در تلفن خود بررسی کنید.

2- برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.

3- گزینه دانلود حداکثر داده را فعال کنید.

4- اتصال شبکه به 3G را انتخاب کنید.

5- حالت متن در مرورگر را فعال کنید.

6- یک مرورگر وب سریعتر را برای تلفن خود انتخاب کنید.

7- از برنامه های اندروید استفاده کنید.

چگونه اندروید تبلت را بالا ببریم؟ 

برای ارتقا اندروید باید اینترنت بی سیم فعال داشته باشید. ابتدا بالای صفحه گوشی را به سمت پایین کشیده و آیکون Wi-Fi را انتخاب کنید تا فعال شود.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر فونت گوشی اندروید و آیفون

به قسمت Settings یا همان منوی تنظیمات گوشی خود رفته و (About Devic ) را انتخاب کنید.

نکته مهم: در برخی از گوشی های اندروید ممکن است اسم آن (  About Phone) باشد. اگر منوی تنظیمات شما بخش بندی شده باشد، About Device در بخش General قرار دارد.

سپس گزینه ( Software Update) یا (System Update) را انتخاب کنید.

بر روی گزینه (Check for Updates)یا مشابه آن در گوشی های مختلف ضربه بزنید.

اکنون گوشی یا تبلت شما، نسخه جدید آپدیت گوشی اندروید را جستجو می کند. اگر نسخه جدیدی برای گوشی شما در دسترس باشد، پیغامی ظاهر شده و از شما می پرسد که آیا مایلید آن را نصب کنید؛ درصورت در دسترس بودن نسخه جدید، گزینه  Yesیا  Updateو یا Install Now                   که در گوشی های مختلف این گزینه متفاوت بوده، را انتخاب نمایید. سپس سیستم، نسخه جدید آپدیت گوشی اندروید شما را دانلود، نصب و آن را مجددا راه اندازی می کند. همچنین اگر نسخه اندروید جدیدی موجود نباشد در پیغامی به اطلاع شما می رساند.

چگونه در دستگاه‌های اندرویدی روت نشده حافظه رم را افزایش دهیم؟

منظور ما از افزایش حافظه رم این نیست که یک (قطعه) رم دیگر به گوشی اضافه کنیم و یا حافظه رم قبلی را تغییر دهیم، بلکه منظور ما افزایش کارایی رم موجود در روی گوشی می باشد.

1) تصویر زمینه زنده و ویجت‌ها را محدود کنید.

2) اپلیکیشن‌ها را غیر فعال کنید.

3) انیمیشن‌ها را غیر فعال کنید.

چگونه حافظه رم را در دستگاه‌های روت شده افزایش دهیم؟

 در دستگاه‌های روت شده این امکان وجود دارد، که از حافظه جانبی دستگاه به عنوان حافظه رم (دوم) استفاده کنیم.

ابتدا باید توانایی و سازگاری دستگاه خود را با اپلیکیشن MemoryInfo & Swapfile Check بسنجید.

اپلیکیشن را اجرا و در پایین صفحه گزینه  start ramexpander test here را لمس نمایید، کارت حافظه را انتخاب و بر روی Click for result ضربه بزنید. اگر پیام تبریک یا Congratulations مشاهده شد، دستگاه و کارت حافظه شما با یک دیگر سازگار می باشند.

حال که دستگاه و کارت حافظه شما با یکدیگر سازگار می باشند باید اپلیکیشن ROEHSOFT RAM Expander را دانلود و نصب نمایید، و مجوز‌های دستگاه روت شده را تایید و زبان مورد نظر را انتخاب کنید (اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند). نوار لغزنده را حرکت دهید تا به کارت حافظه‌ای که می‌خواهید آن را به رم تبدیل نمایید، برسید. اکنون optimal value را انتخاب کرده، تا اپلیکیشن به‌ صورت اتوماتیک بهترین تنظیمات را القا نماید. برای تکمیل فرآیند Swap Activ را لمس کنید.

بدین صورت دستگاه شما حافظه رم بیشتری دارد که در نتیجه عملکرد بهتری را نیز ارائه می‌دهد.

سخن آخر

امید است که با روش های ذکر شده توانسته باشید سرعت تبلت خود را افزایش دهید و به آنچه که می خواستید رسیده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا