سبک زندگی

✔راهنمای خرید آینه دیواری مدرن برای دکوراسیون داخلی+ لیست قیمت

Rate this post

آینه دیواری امروزه به یکی از پرطرفدار‌ترین مدل‌های آینه تبدیل‌شده است. اگر شما در منزلتان فضای کافی برای قرار دادن آینه قدی یا آینه ایستاده ندارید می‌توانید آینه شیک دیواری را برای نصب روی دیوار انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با نیوان تک همراه باشید.

آینه دیواری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

آینه دیواری در انواع مدل‌های متنوع مدرن و کلاسیک موجود می‌باشد. برای علاقه مندان به دکوراسیون، آینه «فقط» آینه‌ای نیست که بتوان در آن بازتاب خود را تحسین کرد. البته نباید آینه یک اثر هنری واقعی است که برای هر فضای داخلی ضروری است.

جنبه تزئینی آینه با کاربردی بودن غیرقابل انکار آن همراه است. این دارایی ها به آن ویژگی های زیبایی شناختی، عملکردی و همچنین معماری می‌بخشد. سپس به یک وسیله مرسوم، تبدیل می‌شود که در تمام زمینه‌های طراحی داخلی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

در ادامه این مطلب نکاتی برای انتخاب آینه‌های دیواری را مطالعه خواهید کرد. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه‌تان قرارگرفته باشند.

 

اندازه آینه دیواری

تولید کنندگان آینه دیواری طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها را ارائه می‌کنند؛ شما پیش از خرید آینه باید اندازه را مشخص کنید و توجه داشته باشید که هر چه آینه بزرگتر باشد، بیشتر احساس می‌کنید که اتاق بزرگ شده است البته دقت کنید که با یک انتخاب اشتباه در مدل آینه اتاق را کوچک‌تر نکنید. بنابراین باید گفت که آینه دیواری به عنوان بخشی از دکور برای اتاق‌های کوچک انتخاب مناسبی است و علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق، فضای روشن‌تری را در فضاهای فاقد نور و شفافیت ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های آینه دکوراتیو دیواری

هر آینه دکوراتیوی دارای یک قاب محافظ است و آینه دیواری نیز از این قاعده مستثنا نیست. قاب آینه‌های دیواری در انواع جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، ام دی اف و … موجود می‌باشند. بهتر است شما با توجه به نیاز و سلیقه شخصی‌تان از بین این طرح‌های بی‌نظیر، آینه‌ مناسب را انتخاب نمایید. برخی از ویژگی‌های مهم آینه دکوراتیو دیواری عبارت‌اند از:

 

بهبود روشنایی:

با نصب آینه دکوراتیو دیواری در مکانی مناسب می‌توانید نورپردازی منزلتان را بهینه کنید. اگر تمایل دارید نور طبیعی در فضای منزلتان بیشتر شود حتماً آینه را در مجاورت پنجره‌ای که دارای بیشترین نور طبیعی است قرار دهید.

همچنین بخوانید:  آبگرمکن هوشمند S1 شیائومی معرفی شد

بزرگ‌تر نشان دادن فضا:

آینه وقتی روی دیوار نصب می‌شود باعث می‌شود تا نگاه‌ها به سمت بالا کشیده شود. به همین دلیل آینه دیواری باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای منزل می‌شود. به شما عزیزان توصیه می‌کنیم برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا‌های محدود این مدل آینه را برای نصب انتخاب کنید.

بهبود در دکوراسیون:

اگر آینه دیواری دارای قاب شیک و زیبایی باشد باعث می‌شود تا دکوراسیون منزل خاص‌تر به نظر برسد. آینه دکوراتیو دیواری را می‌توانید از بین طرح‌های چندضلعی نیز انتخاب نمایید. این مدل آینه‌ها باعث می‌شوند تا تزیین دیوار خاص‌تر به نظر برسد.

صرفه‌جویی در فضا:

آینه‌های دیواری به دلیل اینکه روی دیوار نصب می‌شوند فضایی را اشغال نمی‌کنند. با توجه به اینکه امروزه اکثر منزل در متراژ کوچک ساخته می‌شوند بنابراین بهتر است شما این مدل آینه را برای روی دیوار انتخاب کنید.

 

نکاتی برای خرید آینه دکوراتیو دیواری

طرح و رنگ آینه دیواری اگر به‌درستی انتخاب شود تغییرات مثبتی در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد می‌شود. در زمان خرید آینه دکوراتیو دیواری بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

طرح قاب آینه:

قاب آینه‌ها در انواع مدل‌های مختلف موجود می‌باشند. اگر دکوراسیون منزل شما ساده می‌باشد بهتر است آینه با قاب طرح دار را انتخاب نمایید. آینه‌های ساده نیز زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. از آینه دیواری ساده می‌توانید در فضای دکوراسیون های مختلف استفاده کنید.

رنگ قاب آینه:

رنگ قاب آینه را بهتر است با توجه به رنگ سایر وسایل منزلتان انتخاب نمایید. در صورت تمایل می‌توانید رنگ قاب آینه را با رنگ میز تلویزیون، میز کنسول و … ست کنید. در طراحی برخی از قاب‌های آینه از ترکیب دو رنگ استفاده‌شده است که این مدل‌ها نیز جذابیت بی‌نظیری دارند.

ابعاد آینه:

توجه به ابعاد آینه از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. بهتر است شما ابعاد آینه را با توجه به ابعاد دیواری که تمایل دارید آینه را در آنجا نصب نمایید انتخاب کنید. از خرید آینه با ابعاد خیلی کوچک برای دیوار بزرگ خودداری نمایید. نصب آینه با ابعاد خیلی بزرگ نیز روی دیوار یا ستون خیلی کوچک توصیه نمی‌شود.

خرید متنوع‌ترین آینه‌های دیواری

مدل آینه دیواری

انتخاب سبک آینه دیواری از اهمیت زیادی برخوردار می‎باشد. آینه‌های دیواری با سبک سلطنتی و کلاسیک برای دکوراسیون‌های کلاسیک مناسب هستند.

آینه‌های دیواری ساده و جدید برای دکوراسیون داخلی مدرن انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می‌روند. در صورت تمایل می‌توانید از مدل آینه دیواری فانتزی در دکوراسیون مدرن استفاده کنید. آینه‌های دیواری فانتزی دارای طرحی متفاوت هستند. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید در دکوراسیون داخلی منزلتان از وسایل با طرح خاص استفاده کنید این مدل آینه می‌تواند برایتان انتخابی ایده آل باشد.

همچنین بخوانید:  شیائومی بیش از ۱۵ میلیون دستگاه کتری برقی فروخته است

 

شکل مناسب آینه دیواری

شاید آخرین نکته در زمان انتخاب آینه دیواری شکل ظاهری آن باشد. آینه‌ها در مدل‌های مختلفی مثل دایره، مربع و یا مستطیل ساخته می‌شوند. آینه‌های دایره‌ای برای ترکیب با دکورهای بوهمی ایده‌آل هستند و به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌شوند بهتر است دیوار و دیگر وسایل اطراف آینه را به گونه‌ای انتخاب کنید که رنگ آن‌ها روشن‌تر از قاب آینه شما باشد. آینه‌هایی با زوایای عمود بر هم برای تمامی سبک‌ها کاربردی و محبوب هستند.

البته به جز این 3طرح که کاملا مطرح هستند، طرح‌های دیگری مانند خورشید، قطره آب و دیگر طرح‌های انتزاعی وجود دارند که می‌توانید براساس دکور فضای مورد نظر و متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید؛ برای دکوراسیون داخلی موفق و جذاب بازی با اشکال و اندازه‌ها را فراموش نکنید.😉

نکات پیشنهادی برای چیدمان ایده‌آل آینه

برای ایجاد تصور بصری از یک اتاق بزرگ و ایجاد پرسپکتیو، قرار دادن یک آینه رو به ناحیه ای از نور اجازه می‌دهد تا نور طبیعی و مصنوعی منعکس شود. آینه بدون استثنا در همه اتاق ها قابل استفاده است مانند تالار آینه‌ها در کاخ ورسای، آن‌ها پنجره‌ها و نور را در یک فضای داخلی بازتولید و تکثیر می کنند.

اگر شما برای نصب آینه دچار تردید شده‌اید بهتر است از ایده‌های زیر الگوبرداری نمایید. برای طراحی چیدمان آینه‌ها به روشی مبتکرانه، در اینجا چند نکته هوشمندانه و در مورد مکان قرار دادن آن‌ها آورده شده است:

  1. آینه اگر در مکانی درست نصب شود می‌تواند منعکس‌کننده چیدمان منزل و نور باشد. آینه را بهتر است در مکانی نصب نمایید که منعکس‌کننده وسایل زیبای منزلتان باشد. آینه را می‌توانید در قسمت روبروی لوستر، تابلوی هنری و … نصب کنید. از نصب کردن آینه دیواری در مقابل بهم ریختگی‌های منزل خودداری نمایید.
  2. رو به پنجره و زاویه دار، برای گسترش مسیر پرتوهای خورشید.
  3. کنار یک لامپ، برای انعکاس نور.
  4. آینه دیواری را بهتر است در ارتفاعی مناسب نصب نمایید تا افراد با اندازه قد مختلف بتوانند به‌راحتی تصویر‌شان را در آینه مشاهده کنند. برای نصب آینه روی دیوار بهتر است به‌اندازه 5 متر از زمین فاصله بگیرید سپس آینه را در مرکز نقطه نصب کنید.
همچنین بخوانید:  جاروبرقی V15 Detect دایسون با چراغ لیزری رونمایی شد

 

  1. اگر متراژ منزل شما خیلی کوچک است می‌توانید آینه را روی دیوار باریکی نصب کنید. در صورت تمایل می‌توانید اندازه آینه را کمی بزرگ‌تر انتخاب نمایید. هرچقدر آینه ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد فضای منزل را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
  2. رو به آینه دیگر، تا مساحت یک فضا را چند برابر کند.
  3. آینه دیواری با یک قاب شیک را می‌توانید به‌عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. اگر در فضای سالن پذیرایی یا نشیمن منزلتان وسایل زیادی قرار دارد بهتر است آینه را روی دیوار بالای مبلمان نصب کنید. اگر مبل را روبروی درب ورودی نصب کرده‌اید بهتر است آینه را روی دیوار پشتی مبلمان نصب کنید. بدین ترتیب نور طبیعی به فضای منزل منعکس می‌شود و درنتیجه فضای منزلتان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.
  4. اگر تمایل دارید از آینه در فضای اتاق خواب استفاده کنید بهتر است آن را در مکانی مناسب نصب کنید. آینه دیواری را در فضای اتاق خواب می‌توانید بالای تخت خواب نصب کنید. در صورت تمایل می‌توانید در فضای اتاق خواب آینه را به همراه میز کنسول قرار دهید.
  5. اگر فضای آینه راهروی ورودی یا راهروی بین اتاق‌هایتان کوچک است می‌توانید آینه دیواری را در این قسمت‌ها نصب کنید. آینه دکوراتیو دیواری باعث می‌شود تا عمق فضای راهروی ورودی بیشتر به نظر برسد.
  6. در یک گوشه تاریک برای گرفتن نور، شفافیت را فراهم کنید و منطقه را روشن کنید.

✔️ مهمترین چیز این است که از آینه‌های با کیفیت استفاده کنید. مدل‌های ارزان قیمت به سرعت تغییر شکل می‌دهند و مطمئناً بی نظمی‌ها روی سطح شیشه ظاهر می شوند.

 

سوالات متداول

چگونه یک آینه با کیفیت انتخاب کنیم؟

یک قانون ساده ای که در مورد کیفیت آینه‌ها وجود دارد این است؛ هر چه شیشه آینه ضخیم تر باشد، بازتاب تصاویر کیفیت بهتری دارد. در آینه‌های ارزان‌تر معمولا شیشه آینه‌ها 2 یا 3 میلی‌متر هستند و این مسئله باعث می شود که انعکاس تصاویر در این آینه‌ها مخدوش شوند.

چرا برخی از آینه ها گران تر هستند؟

قاب یک آینه می تواند به طور قابل توجهی هزینه کلی آینه را افزایش دهد. برخی از قاب ها از چوب و برخی دیگر از فلز ساخته شده اند. هرچه فریم پرزرق و برق تر و دقیق تر باشد، به طور کلی هزینه بیشتری خواهد داشت.

کلام آخر:

در این مطلب نکاتی برای خرید و نصب آینه دیواری را مطالعه کردید. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات لازم را در مورد این نوع آینه‌های دکوراتیو به دست آورده باشید. همچنین ممکن است مقاله راهنمای خرید آینه آرایشی و معرفی 6 آینه گریم و نیز مقاله کامل‌ترین راهنمای خرید آینه کنسول برای زوجین جوان و نکاتی برای خرید آینه سرویس بهداشتی هم به انتخاب شما در خرید آینه کمک کند.

تا اینجا نکاتی برای خرید آینه‌های دیواری و دکوراتیو گفته شد. در ادامه لینک خرید 35 مورد آینه دکوراتیو دیجی کالا برای خرید راحت شما آورده شده تا  آینه مناسب سلیقه خود را انتخاب و با کلیک روی هرکدام خریداری کنید.

منبع : marji.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا