کسب و کارآیفون و آیپد

بالا نیامدن گوشی آیفون؛ بهترین راهکار ها برا رفع آن

Rate this post

📱🔌 دلیل بالا نیامدن گوشی آیفون 🔌📱

اگر تعجب می کنید که چرا آیفون شما بالا نمی آید، به جای درستی آمده اید. در مجله نیوان تک، یکی از معتبرترین منابع برای راه حل های فنی، ما به مشکل رایج بالا نیامدن گوشی آیفون می پردازیم و راه حل های مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم.

علت بالا نیامدن گوشی آیفون چیست؟ چرا گوشی آیفون بالا نمی آید؟ راه حل های مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون چیست؟ و ده ها سوال دیگر درباره این موضوع که شما پرسیده‌اید. نگران نباشید و جایی نروید زیرا منبع خوبی را برای رسیدن به پاسخ سوالات خود یافته اید ما در این مقاله از سایت پر بازدید نیوان تک همراه شما خواهیم بود با موضوع علت بالا نیامدن گوشی آیفون و راه حل های آن صحبت کنیم.

✨ مروری بر گوشی آیفون ✨

محبوبیت آیفون ناشی از سخت افزار درجه یک، رابط کاربر پسند، سیستم عامل قوی و طراحی شیک آن است. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، آیفون ها نیز خالی از ایراد نیستند. یکی از مشکلات رایج که توسط تعمیرکاران موبایل گزارش شده، بالا نیامدن گوشی آیفون است.

علت بالا نیامدن گوشی آیفون می تواند متفاوت باشد، از سخت افزار گرفته تا عوامل خارجی. گاهی اوقات، اقدامات ساده کاربر می تواند مشکل را حل کند، در حالی که موارد دیگر ممکن است به تخصص یک مرکز تعمیر اپل نیاز داشته باشد.

 

همچنین بخوانید:  سیستم راهبردی پاداش: چگونه به کارکنان خود پاداش بدهیم؟

سیاه شدن صفحه گوشی اپل

💡 ساده ترین راه حل بالا نیامدن گوشی آیفون: اتصال به شارژر 💡

اولین و ساده ترین مرحله عیب یابی برای دستگاه های اندروید و آیفون که روشن نمی شوند، اتصال آن به شارژر است. در برخی موارد، باتری های لیتیومی، به ویژه در مدل های قدیمی، شارژ خود را از دست می دهند و دستگاه را خاموش می کنند. با اتصال آیفون خود به منبع تغذیه، باتری ممکن است عملکرد خود را دوباره به دست آورد.

به یاد داشته باشید که قبل از اینکه سعی کنید آن را روشن کنید، حداقل 10 دقیقه گوشی را به شارژر متصل کنید. همچنین سلامت کابل لایتنینگ و آداپتور شارژر خود را بررسی کنید تا از هرگونه خرابی احتمالی اطمینان حاصل کنید.

🛠️ مشکلات نرم افزاری رایج که منجر به بالا نیامدن گوشی آیفون می شود 🛠️

برخی از مشکلات مربوط به نرم افزار می توانند باعث شوند که آیفون بوت نشود. در اینجا چند سناریو رایج وجود دارد:

1️⃣ بالا نیامدن آیفون بعد از ریست
2️⃣ بالا نیامدن گوشی آیفون بعد از آپدیت
3️⃣ بالا نیامدن آیفون بعد از بازیابی
4️⃣ بالا نیامدن گوشی آیفون پس از ریست فکتوری

 

بالا نیامدن آیفون بعد از آپدیت

💾 تنظیم مجدد هارد دیسک: یک راه حل ساده 💾

ریست کردن هارد یک راه حل اساسی و موثر برای رفع مشکلات بالا نیامدن گوشی آیفون به خصوص پس از ریست یا به روز رسانی است.

برای مدل‌های آیفون قدیمی‌تر از آیفون 8، دکمه کاهش صدا و دکمه پاور را همزمان برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا بازنشانی سخت آغاز شود. در آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر، دکمه افزایش صدا و به دنبال آن دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید و سپس دکمه کناری یا پاور را فشار داده و نگه دارید تا تلفن لرزش و تنظیم مجدد شود.

انجام یک هارد ریست باید اکثر مشکلات مربوط به برق را حل کند و به آیفون شما اجازه دهد یک بار دیگر به درستی کار کند.

🔁 بازیابی آیفون با استفاده از حالت ریکاوری 🔁

اگر هارد ریست مشکل برق را حل نکرد، می توانید از حالت بازیابی برای بالا نیامدن گوشی آیفون خود استفاده کنید. حالت بازیابی به ویژه برای رسیدگی به مشکلات نرم افزاری مفید است و معمولاً نتایج مثبتی را به همراه دارد.

همچنین بخوانید:  جنبه های مثبت و منفی حذف مخاطبان ناشناس در لینکدین

قبل از شروع، مطمئن شوید که آخرین نسخه iTunes را روی رایانه یا لپ تاپ خود نصب کرده اید. آیفون خود را با استفاده از کابل به سیستم متصل کنید و منتظر بمانید تا توسط نرم افزار شناسایی شود. بعد، بسته به مدل آیفون شما:

  • برای مدل‌های قبل از آیفون 7، دکمه‌های پاور و هوم را همزمان فشار دهید.
  • برای آیفون 7 و مدل‌های جدیدتر، دکمه‌های پاور و کاهش صدا را با هم فشار دهید.
  • به نگه داشتن دکمه ها ادامه دهید تا پیامی مبنی بر شناسایی حالت بازیابی در iTunes ظاهر شود.
  • در این مرحله، دو گزینه نمایش داده می شود: “Restore” و “Update iPhone”. با انتخاب “Restore”، آیفون شما به تنظیمات کارخانه باز می گردد و تمام داده ها برای همیشه حذف می شوند. انتخاب «به‌روزرسانی آیفون» سیستم عامل گوشی شما را بدون از دست دادن اطلاعات ارتقا می‌دهد.
  • پس از اتمام فرآیند و نصب آخرین نسخه iOS، آیفون شما باید به درستی و بدون هیچ مشکل دیگری بوت شود.

 

 

مشکل آپدیت نشدن آیفون

⚙️ بازیابی آیفون با استفاده از DFU (به روز رسانی سیستم عامل دستگاه) ⚙️

اگر حالت بازیابی نتوانست مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون را برطرف کند، می‌توانید حالت DFU را امتحان کنید، که بدون استفاده از بوت‌لودر به‌روزرسانی میان‌افزار دستگاه را انجام می‌دهد. در اینجا به این صورت است:

با اطمینان از نصب آخرین نسخه iTunes بر روی رایانه یا لپ تاپ خود شروع کنید. آیفون خود را با استفاده از کابل به سیستم متصل کنید.

در ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

  • دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه آیفون سیاه شود و دستگاه خاموش شود.
  • 30 ثانیه صبر کنید، سپس دکمه پاور را برای 3 ثانیه نگه دارید.
  • در حالی که همچنان دکمه پاور را نگه داشته اید، به طور همزمان دکمه هوم را فشار داده و نگه دارید (در آیفون 7 و 7 پلاس، به جای دکمه هوم از دکمه کاهش صدا استفاده کنید).
  • به نگه داشتن هر دو دکمه به مدت 10 ثانیه ادامه دهید، سپس دکمه پاور را در حالی که دکمه دیگر را فشار داده اید رها کنید. صفحه باید سیاه بماند که نشان دهنده فعال بودن حالت DFU است. اگر لوگوی اپل ظاهر شد، مراحل را بعد از چند دقیقه دوباره امتحان کنید تا حالت DFU را با موفقیت فعال کنید.
  • پس از فعال شدن حالت DFU، iTunes از شما دو گزینه را درخواست می کند: «بازیابی به تنظیمات کارخانه» یا «بازیابی از یک نسخه پشتیبان». با انتخاب گزینه اول، آیفون شما به تنظیمات کارخانه بازنشانی می‌شود و تمام داده‌ها پاک می‌شوند. انتخاب دومی به شما امکان می دهد داده ها را از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید.
  • آیفون شما به طور خودکار ریست می شود و پس از راه اندازی مجدد، مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون شما حل خواهد شد.
همچنین بخوانید:  چطور یک استارتاپ را سریع شروع کنیم : ۵ گام ضروری

📉 iOS را به نسخه قبلی تنزل دهید 📉

در برخی موارد، بازیابی آیفون ممکن است مشکل را به طور کامل حل نکند، به خصوص اگر دستگاه با نسخه فعلی iOS ناسازگار باشد. اگر چنین است، به نسخه قبلی iOS ارتقا دهید. این اغلب می تواند دستگاه را از مشکل نجات دهد و مشکلات مربوط به سازگاری را برطرف کند و بالا نیامدن گوشی آیفون را برای این زمان حل کند.

 

علت روشن نشدن گوشی ایفون ۱۳

⚠️ Jailbreaking: یک جایگزین، اما توصیه نشده برای بالا نیامدن گوشی آیفون ⚠️

در حالی که جیلبریک کردن آیفون یک راه حل رایج بود، اما دیگر توسط تعمیرکاران معتبر موبایل توصیه نمی شود. با این حال، اگر آیفون قدیمی‌تری دارید، جیلبریک هنوز هم ممکن است نیازهای خاص شما را برآورده کند.

🔧 عوامل سخت افزاری بالا نیامدن گوشی آیفون 🔧

اگر هیچ یک از راه حل های مبتنی بر نرم افزار کار نمی کند، بررسی مسائل سخت افزاری ضروری است. در اینجا چند عامل رایج وجود دارد:

آسیب ال سی دی آیفون

با فشار دادن دکمه پاور، بررسی کنید که آیا برد گوشی روشن می شود. اگر این کار را کرد، به احتمال زیاد مشکل از صفحه نمایش است که با تعویض LCD مشکل بالا نیامدن گوشیس آیفون قابل حل است.

شارژ کردن آیفون

گاهی اوقات خالی شدن کامل باتری به دلیل معیوب بودن باتری می تواند از روشن شدن گوشی جلوگیری کند. گوشی را حداقل یک ساعت با استفاده از یک شارژر اصلی و قابل اعتماد شارژ کنید و سپس سعی کنید در حالی که هنوز متصل است آن را روشن کنید.

 

علت خاموش و روشن شدن گوشی ایفون

بالا نیامدن گوشی آیفون بر اثر آب خوردگی

آب خوردگی می تواند باعث خاموش شدن آیفون و عدم روشن شدن آن شود. قسمت نگه دارنده سیم کارت را بررسی کنید و به دنبال یک برچسب دایره ای سفید بگردید. اگر برچسب قرمز به نظر برسد، نشان دهنده آب خوردگی است. اگر آیفون شما در معرض آب قرار گرفته است، از روشن کردن آن خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به آسیب های داخلی بیشتر شود. برای ارزیابی و تعمیر گوشی خود از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. وب سایت  تعمیرات موبایل می تواند توصیه هایی در این زمینه به شما ارائه دهد.

🙏 جمع بندی 🙏

ما واقعا امیدواریم که راه حل های ذکر شده در این مقاله به شما کمک کرده باشد تا مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون خود را حل کنید. ماموریت ما در نیوان تک ارائه راه حل ها و رفع مشکلات کاربران دستگاه های مختلف موبایل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا