موبایل

دلایل دیر شارژ شدن گوشی؛ آیا علت خاصی وجود دارد؟

Rate this post

دلایل دیر شارژ شدن گوشی

آیا تا به حال شده است که احساس کنید گوشی موبایل شما دیر شارژ می شود؟ آیا این گونه است ونمی دانید که چگونه مشکل دیر شارژ شدن گوشی خود را باید برطرف سازید؟ صبر کنید وهمین جا بمانید زیرا به مرجع خوبی برای پاسخ به سوالات خود در خصوص اینکه  چرا تلفن همراه مان دیر شارژ می شود؟ بررسی علل دیر شارژ شدن گوشی و رفع آن، رسیده اید. پس همراه نیوان تک باشید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

10 مورد از شایع ترین عواملی که باعث دیر شارژ شدن انواع گوشی مانند سامسونگ a10s ، a30s ، a20s ، y5 یا ایفون و… می شود عبارتند از:

 

1) استفاده از کابل نامناسب

بررسی کابل یو‌اس‌بی اولین کاری است که به محض متوجه شدن، آهسته شارژ شدن گوشی باید انجام داد. معمولاً استفاده روزمره از این کابل باعث پاره شدن و آسیب دیدن آن می‌شود. کابل‌های یو‌اس‌بی ممکن است در معرض خمیدگی یا کشش زیاد قرار گیرند؛ یا به خاطر ماندن در اتومبیل، در معرض سرما و گرمای شدید باشند.

همچنین بخوانید:  بررسی بهترین گوشی های موبایل اچ تی سی + تاریخچه و مشخصات آن ها

 حتی ممکن است همیشه مشکل از بدنه‌‌ی کابل نباشد و مشکلی در اتصال کابل به گوشی وجود داشته باشد. پس باید با دقت به قسمتی از شارژر که کابل به آن متصل می‌شود نگاه کنید، دو دندانه خواهید دید که برای اتصال بهتر کابل به شارژر تعبیه شده است. این دو دندانه به سادگی در شرایطی مانند کشیدن سریع کابل از شارژر خم می‌شوند و آسیب می‌بینند. به قسمتی از کابل که به گوشی وصل می‌شود نگاه کنید درون آن دندانه‌هایی می‌بینید که از فلز نرم ساخته شده‌اند تا در زمان استفاده نادرست، درگاه شارژ گوشی شما آسیبی نبیند و تنها کابل دچار مشکل شود.

بنابراین به صورت کلی میتوان گفت: کابل‌ها از جمله آسیب‌پذیرترین اجزای گجت شما می باشند وبیشتر مشکلات دیر شارژ شدن را به همراه دارند پس باید مراقب خرابی احتمالی آن باشید.

2) استفاده از آداپتور نامناسب، از دلایل دیر شارژ شدن گوشی می باشد

تغییر ولتاژ ناگهانی امکان دارد باعث آسیب دیدن آداپتور شود و در عملکرد آن مشکل به وجود آورد. به همین دلیل آداپتور شما نیز ممکن است باعث شارژ آهسته شود. آداپتور برای حفظ سلامت دستگاه شما از آسیب دیدن در شرایط مختلف ساخته شده و استفاده نادرست از آن باعث ایجاد مشکلاتی برای گوشی شما می شود.

3) مشکل در منبع برق مورد استفاده برای شارژ، نیز میتواند باعث دیر شارژ شدن گوشی شود.

اگر از کامپیوتر برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید سرعت شارژ شدن گوشی به شدت پایین می آید ، حتی زمانی که از USB 3.0 استفاده نمایید شما فقط ۰.۹ آمپر جریان از پورت دریافت می‌کنید. حال اگر کابل یا پورت مشکل داشته باشند این مقدار کمتر هم خواهد شد. در ضمن شارژ بی‌سیم نیز با تمام عملکرد خوبش سرعت شارژ شدن گوشی را کاهش می دهد.

بنابراین سریع‌ترین راه شارژ کردن گوشی‌ها شارژ مستقیم با شارژر است اگر شما از این روش استفاده می‌کنید و هنوز هم مشکل شارژ آهسته را دارید پس از بررسی تمام احتمالات حتماً مشکلی در سیم‌کشی برق ساختمان خواهید داشت.

4) استفاده از یک باتری بد، از دلایل دیر شارژ شدن گوشی می باشد.

قبل از هر چیز، برای پی بردن به مشکل دیر شارژ شدن گوشی، جستجویی در اینترنت انجام دهید ممکن است در گوشی شما از باتری بدی استفاده شده باشد که بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی برای گوشی شما مشکلاتی به وجود می آورد.

همچنین بخوانید:  تشخیص شارژر اصلی و تقلبی؛ چگونه شارژر اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اگر از گوشی‌هایی مثل ال‌جی j۴ یا گلکسی s۵استفاده می‌کنید در صورت بروز مشکل در باتری گوشی به راحتی با خرید باتری جدید مشکل شما حل می شود. اما اگر از گوشی‌هایی مانند آیفون، گلکسی نوت‌۵یا گلکسی s۶ استفاده می‌کنید، به دلیل عدم امکان جداسازی باتری، کار شما کمی مشکل می شود و باید این کار را به مراکز خدمات پس از فروش گوشی بسپارید.

5) استفاده از گوشی‌های قدیمی یکی دیگر از دلایل دیر شارژ شدن گوشی می باشد.

پردازنده‌های جدید از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و برخی از گوشی‌ها نیز به قابلیت توربو شارژینگ مجهز شده‌اند. بنابراین اگر از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کنید هیچگاه گوشی خود را از نظر زمان شارژ شدن با گوشی‌های امروزی مقایسه نکنید. و در حقیقت راهی جز خرید یک گوشی مدرن‌تر برای شما وجود ندارد و شما با هیچ وسیله‌ای این فقدان سخت‌افزاری را نمی‌توانید جبران نمایید.

6) اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه، یکی از علت های شایع در دیر شارژ شدن گوشی میباشد.

برخی از اپ‌های فعال در پس زمینه به صورت پیوسته در حال استفاده از شارژ هستند و اگر در زمان شارژ فعال باشند سرعت شارژ شدن گوشی را کاهش می‌دهند. و این مشکل زمانی بیشتر می‌شود که یک اپ مشکل‌دار، هم مصرف باتری و هم عملکرد گوشی را مختل کند.

بنابراین بهتر است یک تسک منیجر خوب برای بررسی اپلیکیشن‌های اجرا شده نصب نمایید. تا پس از بررسی اپ‌ها توسط تسک منیجر، اپ‌های مشکل‌دار را پاک کنید تا مشکل دیر شارژ شدن گوشی شما بر طرف شود.

7) درگاه شارژ گوشی علت دیر شارژ شدن آن می باشد.

اگر شما از افرادی هستید که تلفن همراهتان را در جیب شلوار جین می گذارید و یا با خودتان به محل کارتان می برید،شاید مشکل دیر شارژ شدن تلفن همراهتان این مورد باشد.

کاملا طبیعی است که گوشی وقتی در جیب یا کیف قرار می‌گیرد مستعد ورود پرز، گرد و غبار و ذرات دیگر به پورت USB می‌شود. وقتی شما شارژر را بدون توجه به چیزهایی که داخل پورت است به آن وصل می‌کنید باعث فشرده‌تر شدن این ذرات می‌شود که شاید مانع برقراری ارتباط صحیح بین شارژر و پورت شود.

همچنین بخوانید:  بررسی 9 مورد از شایع‌ترین مشکلات گوشی های هواوی و روش های رفع آن

به وسیله چراغ‌ قوه داخل پورت را بررسی نمایید، تا از خالی بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر چیزی در پورت مشاهده کردید نباید از وسیله تیز برای خارج کردن آن استفاده کنید این کار ممکن است مشکل جدی برای پورت ایجاد کند. پیشنهاد می‌کنیم از یک خلال دندان پلاستیکی برای تمیز کردن و حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی خود استفاده کنید.

8)  آسیب دیدن پورت USB از دلایل دیر شارژ شدن گوشی است.

وقتی تمام موارد بالا را بررسی کردید و باز هم با مشکل شارژ آهسته روبرو هستید؛ باید به خراب شدن پورت USB گوشی نیز شک کرد. امکان دارد پینی در داخل آن شکسته باشد که باعث کارکرد نادرست پورت شده است. و برای تعمیر و بررسی بیشتر، گوشی را به نمایندگی یا تعمیرکار ماهر بسپارید.

9) اگر پورت USB دچار خوردگی شده باشد، از عوامل دیر شارژ شدن گوشی می باشد.

شاید به دلیل عرق یا رطوبت، پورت دچار خوردگی شده باشد. این مشکل شاید در ظاهر کوچک باشد ولی اگر آن را نادیده بگیرید بعدها با مشکلات بزرگتری روبرو خواهید شد. خوردگی در پورت USB باعث تشکیل نواری بین دو قسمت فلزی شده و شارژ شدن را با مشکل روبرو می‌کند.

برای تمیز کردن قسمت درگیر با خوردگی از سرکه سفید یا الکل مخصوص تمیز کردن باید استفاده نمایید. بعد از باز کردن گوشی و دسترسی به قسمت مورد نظر با گوش پاک‌کن آغشته به سرکه سفید قسمتی را که دچار خوردگی شده است را مرطوب کنید. مراقب ورود سرکه به قسمت‌های دیگر باشید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید سپس به وسیله دستمال کاغذی قسمت آغشته به سرکه را پاک نمایید. حال به وسیله گوش پا‌ک‌کن سطح را به الکل آغشته کرده و آن را نیم ساعت در هوای آزاد قرار دهید. گوشی را با قرار دادن تمام قطعات در جای درست خود ببندید. ولی از نظر ما بهترین راه، سپردن گوشی به یک تعمیرکار ماهر است.

10) آخرین مورد برای دیر شارژ شدن گوشی، خود شما هستید.

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از این که صفحه‌ نمایش یکی از اصلی‌ترین مصرف‌ کنندگان شارژ گوشی است آگاهی ندارند. استفاده از یک صفحه ‌نمایش با رزولوشن بالا و انجام کارهایی مانند گشتن در فیس‌بوک، میزان شارژ شما را به شدت کاهش می‌دهد. اگر علاوه بر فعالیت در هنگام شارژ، مشکلات گفته شده نیز به آن اضافه شود حتما سرعت استفاده از باتری از سرعت پر شدن آن بیشتر خواهد شد. برای سریع شدن شارژ گوشی، از آن در هنگام شارژ شدن استفاده نفرمایید.

سخن آخر

در آخر و به طور کلی باید متذکر شویم که اغلب باتری هایی که امروزه در تلفن های همراه هوشمند استفاده می شوند، باتری های لیتومی هستند که عمر بسیار بالایی دارند. اما شاید برای شما پیش آمده باشد که یک شب تا صبح تلفن همراهتان در شارژ باشد. این اتفاق خود به تنهایی می تواند در کاهش عمر باتری تلفن همراه موثر باشد. اما بطور کل عمر هر باتری لیتیومی حداقل به مدت 4 تا 5 سال است که به نحوه نگهداری شما بستگی دارد. و اغلب مشکلات به وجود آمده در گوشی مانند دیر شارژ شدن آن از مشکلات به وجود آمده در باتری می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا