آموزشموبایل

تشخیص شارژر اصلی و تقلبی؛ چگونه شارژر اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

Rate this post

همه ما از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنیم و اجزای اصلی برای عملکرد بهتر آنها شارژرهای اصلی هستند. اما گاهی اوقات، با شارژرهای تقلبی روبه‌رو می‌شویم که ممکن است به دستگاه‌های ما آسیب بزنند. در این مقاله از نیوان تک، راهنمایی برای تشخیص و تفاوت شارژرهای اصلی و تقلبی را بررسی می‌کنیم.

در شرایط اقتصادی کنونی، اهمیت محافظت از این وسایل ارزشمند بیشتر از قبل مشخص می‌شود. یکی از اقدامات مهم برای نگهداری صحیح از گوشی‌های همراه، خرید شارژر و کابل اصلی و با کیفیت برای آن‌ها است. این قطعات علاوه بر باتری، می‌توانند عملکرد بهینه را در تمامی اجزای گوشی فراهم آورند و بر روی کارکرد و عمر طولانی تر گوشی موبایل تاثیر چشم گیری داشته باشند. پس برای رسیدن به این مهم، باید آموزش تشخیض شارژر اصلی را ببینیم تا در هنگام خرید، دچار کم ترین خطای ممکن در تشخیص شارژر اصلی و تقلبی شویم.

شناخت شارژرهای تقلبی

شارژرهای تقلبی عموماً از کیفیت پایینی برخوردارند و ممکن است باعث گرمای زیاد یا شارژ ناکافی دستگاه شوند. همچنین، می‌توانند منجر به خرابی دائمی دستگاه‌های الکترونیکی شوند.

ویژگی‌های شارژرهای اصلی

شارژرهای اصلی دارای ویژگی‌های خاصی مانند برند معتبر، کیفیت ساخت بالا، استفاده از مواد اصلی و ایمنی بیشتر هستند. این ویژگی‌ها معمولاً در بسته‌بندی‌ها و چاپ‌های آن‌ها نیز مشخص می‌شوند.

همچنین بخوانید:  بررسی بهترین گوشی های موبایل اچ تی سی + تاریخچه و مشخصات آن ها

 

فرق شارژر اصلی و تقلبی

 

روش‌های تشخیص شارژرهای اصلی

برخی روش‌های ساده مانند بررسی برند، نام تولیدکننده و نحوه کیفیت ساخت می‌تواند کمک کننده باشند. اما استفاده از فروشگاه های قابل اعتماد برای خرید شارژر اصلی نیز بسیار مهم است. زیرا هیچ یک از ما دانش و تجربه کافی برای تشخیص شارژر اصلی را نداریم.

 

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

  • همیشه از فروشگاه های معتبر و دارای گارانتی خرید کنید.
  • قبل از خرید، شارژر را با شارژر اصلی خود مقایسه کنید.
  • به نوشته ها و علامت های ایمنی شارژر دقت کنید.
  • وزن شارژر را بررسی کنید.
  • شارژر را در دست بگیرید و کیفیت ساخت آن را ارزیابی کنید.
  • اگر شارژر گرمای زیادی تولید کرد، از استفاده از آن خودداری کنید.

 

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

 

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

 

  1. در شارژرهای اصلی سامسونگ، لوگوی سامسونگ و اطلاعات شارژر با کیفیت چاپ شده است و هیچگونه خط و خشی روی آن وجود ندارد. در شارژرهای تقلبی، این نوشته ها ممکن است کم رنگ، ناخوانا یا دارای غلط املایی باشند و همچنین ممکن است روی شارژر خط و خش وجود داشته باشد.
  2. در شارژرهای اصلی سامسونگ، علامت های ایمنی CE، UL و KC به صورت واضح و خوانا چاپ شده است. در شارژرهای تقلبی، این علامت ها ممکن است وجود نداشته باشند یا به صورت کم رنگ یا ناخوانا چاپ شده باشند.
  3. وزن شارژرهای اصلی سامسونگ استاندارد است. در شارژرهای تقلبی، وزن شارژر ممکن است کمتر یا بیشتر از وزن استاندارد باشد.
  4. شارژرهای اصلی سامسونگ هنگام کار گرمای کمی تولید می کنند. در شارژرهای تقلبی، ممکن است گرمای زیادی تولید شود که این امر خطرناک است.
  5. سرعت شارژ شارژرهای اصلی سامسونگ استاندارد است. در شارژرهای تقلبی، سرعت شارژ ممکن است کند یا نامناسب باشد.
  6. عمر مفید شارژرهای اصلی سامسونگ طولانی است. در شارژرهای تقلبی، عمر مفید شارژر کوتاه است.

 

تشخیص شارژر اصلی آیفون

 

ویژگی شارژر اصلی اپل شارژر تقلبی اپل
ظاهر ساخت و ساز دقیق و با کیفیت ساخت و ساز ضعیف و بی کیفیت
نوشته ها نوشته ها واضح، خوانا و بدون غلط املایی نوشته ها کم رنگ، ناواضح یا دارای غلط املایی
علامت های ایمنی دارای علامت های ایمنی CE و UL فاقد علامت های ایمنی CE و UL
وزن وزن استاندارد وزن غیر استاندارد
گرما گرمای تولید شده کم و ایمن گرمای تولید شده زیاد و خطرناک
سرعت شارژ سرعت شارژ مطلوب و استاندارد سرعت شارژ کند یا نامناسب
عمر مفید عمر مفید طولانی عمر مفید کوتاه
ایمنی ایمن و مطمئن ناایمن و خطرناک
همچنین بخوانید:  چند روش افزایش حافظه داخلی اندروید بدون نیاز به روت

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

 

 

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

 

توجه به جزئیات بدنه شارژر

شارژرهای اصلی آیفون با بدنه‌ای محکم از جنس پلاستیک با کیفیت تولید می‌شوند. قالب‌بندی صاف و دقیق بدنه آنها بدون هیچ خط و خشی انجام می‌شود و آثار خرده‌ قطعات قالب روی بدنه شارژر قابل مشاهده نیست. در مقابل، شارژرهای تقلبی آیفون دارای لبه‌های ناهموار و از جنس مواد نامرغوب هستند. بسیاری از شارژرهای تقلبی دارای طراحی نامناسبی هستند و با لمس بدنه شارژر، متوجه مواد نامرغوب آن می‌شوید.

کانکتورها

فلز کانکتورهای شارژر اصلی اپل با کیفیت بالا براق و بدون چسبیدن آهنربا به خود مشخص می‌شوند. پایه‌های کانکتور آنها ثابت و صاف هستند که با مقایسه با شکل و حالت شارژرهای جعلی، تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای دارند. در شارژرهای تقلبی اپل، استفاده از فلز کم‌کیفیت باعث می‌شود که کانکتورها در جای خود محکم نباشند. بین دو پایه فلزی شارژر اصلی اپل، اطلاعاتی با رنگ طوسی وجود دارد که به عنوان نشانگر ولت آداپتور، نام کشور ساخت و یک کد رهگیری علامت‌گذاری شده است.

گواهینامه ایمنی

شارژرهای اصلی اپل دارای گواهینامه‌های CE و UL هستند. نشان CE به انطباق آداپتور با استانداردهای ایمنی کمپانی اپل اشاره دارد و نشان UL نیز نشانگر انطباق آداپتور با استانداردهای ایمنی اروپا است. در مقابل، شارژرهای تقلبی اپل این گواهینامه‌ها را ندارند.

 

 

تشخیص شارژر اصلی شیائومی

تشخیص شارژر اصلی شیائومی

تشخیص شارژر اصلی شیائومی به مواردی که در ادامه به شما خواهیم گفت بستگی دارد. اما همیشه امن ترین گزینه مراجعه به فروشگاه های معتبر و با سابقه فعالیت بالا در زمینه فروش لوازم جانب یموبایل خواهد بود.

همچنین بخوانید:  راه های افزایش سرعت گوشی اندروید

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی شیائومی

 

  •  شارژر اصلی شیائومی از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است و دارای استانداردهای کیفیتی مرتبط با ایمنی و عملکرد می‌باشد، در حالی که شارژر تقلبی از مواد ارزان‌تر و کیفیت پایین‌تر ساخته می‌شود که ممکن است باعث مشکلات ایمنی یا عملکردی شود.
  • شارژر اصلی معمولاً قادر است تا با سرعت بیشتری دستگاه را شارژ کند و عملکرد بهتری داشته باشد، در حالی که شارژر تقلبی ممکن است عملکرد پایین‌تری داشته باشد و زمان بیشتری برای شارژ دستگاه نیاز داشته باشد.
  • اشارژر اصلی شیائومی دارای مکانیزم‌های ایمنی بیشتری است که در جلوگیری از وقوع حوادث مرتبط با شارژ مانند برق‌گرفتگی یا دمای بالا کمک می‌کند، در حالی که شارژر تقلبی این ایمنی را ممکن است نداشته باشد و به خطر افتادن دستگاه یا کاربر بیشتر باشد.
  • شارژر اصلی معمولاً قیمت بالا تری دارد. زیرا از مواد با کیفیت و استانداردهای ایمنی بالاتری استفاده می‌کند. در عوض، شارژر تقلبی ارزان‌تر است اما باعث مشکلاتی بروز مشکلاتی در باتری و سایر قطعات می شود.

 

تشخیص شارژر اصل و فیک

 

تأثیرات شارژرهای تقلبی بر دستگاه‌های الکترونیکی

شارژرهای تقلبی می‌توانند باعث آسیب به دستگاه ‌های الکترونیکی شوند و این خسارات ممکن است از گرمای زیاد و همچنین ایجاد خطرات ایمنی برای کاربران بروز کنند.

مراقبت‌ها و نکات حفاظتی

برای حفاظت از دستگاه‌های الکترونیکی، بهتر است همیشه از شارژرهای اصلی و معتبر استفاده کنید و در صورت شک و شبهه، از نصب و استفاده از آنها خودداری کنید.

 

پرسش‌های متداول

آیا شارژرهای اصلی می‌توانند کارایی دستگاه‌های الکترونیکی را بهبود بخشند؟

بله، شارژرهای اصلی با کیفیت و مطابق با استانداردهای مورد نیاز، می‌توانند عملکرد بهتر و پایدارتر دستگاه‌های الکترونیکی را تضمین کنند.

آیا شارژرهای تقلبی می‌توانند به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب بزنند؟

بله، شارژرهای تقلبی ممکن است باعث آسیب به دستگاه‌های الکترونیکی شوند از جمله خرابی باتری، گرمای زیاد، و یا کاهش عمر مفید دستگاه.

چگونه می‌توانم تفاوت شارژرهای اصلی و تقلبی را تشخیص دهم؟

بررسی برند، کیفیت ساخت، و نشانه‌های محصول به عنوان راهکارهای تشخیص شارژر اصلی می‌تواند مفید باشد. همچنین خرید از منابع معتبر نیز توصیه می‌شود.

آیا استفاده از شارژرهای تقلبی ممکن است خطرات ایمنی ایجاد کند؟

بله، استفاده از شارژرهای تقلبی ممکن است باعث خطرات ایمنی شود از جمله احتمال شوک الکتریکی یا حتی آتش سوزی در برخی موارد.

چگونه می‌توانم خرید از فروشگاه‌های اصلی و قابل اعتماد را اطمینان بیشتری داشته باشم؟

استفاده از فروشگاه‌های آنلاین رسمی برندها یا فروشگاه‌های معتبر و دارای نظرات و امتیازهای مثبت مشتریان می‌تواند به اطمینان بیشتری در خرید محصولات اصلی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا