خودرو

مشخصات فنی خودرو بوگاتی شیرون هرمس + نقد و بررسی آن

Rate this post

مشخصات فنی خودرو بوگاتی شیرون هرمس + نقد و بررسی آن

بوگاتی یکی از معروف ‌ترین و گران‌ ترین برند های اتومبیل ، در کل جهان است . این شرکت ، پس از واگذاری مالکیت خود به فولکس ‌واگن ، تولیداتش را با نام ‌های ویرون و شیرون عرضه می ‌کرد ؛ البته این دو مدل ، با طراحی‌ های متفاوت و شکل‌های مختلفی ارائه می‌ شدند .

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

بوگاتی شیرون

تا اینکه در نمایشگاه ژنو 2019 ، لاویتور‌نویره و دیوو را معرفی کرد . بوگاتی لاویتور  به‌عنوان گران ‌ترین ماشین صفرکیلومتر جهان شناخته می‌ شود . البته ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است و گفته می ‌شود ، بوگاتی در سال 2021 آن را به صاحب لاکچری خود ، تحویل می ‌دهد .

محبوب ‌ترین سوپر اسپرت جهان

شیرون ، سریع‌ ترین و قدرتمند ترین اتومبیل سوپر اسپرت تولیدی در تاریخ بوگاتی است . طراحی پیشرفته آن ، فناوری نوآورانه ، شکل ظاهری و عملکرد عالی ، آن را به یک شاهکار بی‌نظیر از هنر ، فرم و تکنیک تبدیل کرده است . از طرفی هرمس تولید کننده‌ ی لوکس جهانی قدمتی چندین ساله دارد .

هرمس یک شرکت تولید کننده‌ ی کالاهای لوکس در فرانسه است . این برند بارها به‌ عنوان با ارزش ‌ترین برند جهان در مطالعات مختلف ارزیابی و رتبه ‌بندی شده است . در حال حاضر طیف وسیعی از محصولات تجاری هرمس شامل کالا های چرمی ، عطر ها و پوشاک است . دسته‌ ی کالاهای چرمی و زینتی ، بزرگ ‌ترین منبع درآمد شرکت است ؛ و پس ‌از آن پوشاک ، ابریشم و پارچه است .

امروزه این برند با 307 فروشگاه در سطح جهان ، در سراسر آمریکا ، روسیه و آسیا فعالیت می‌ کند ؛ همچنین بیش از 13000 کارمند دارد . این ‌یکی از بزرگ ‌ترین تولید کنندگان کالاهای لوکس ، در جهان است ؛ که درآمدی بیش از 6.6 میلیارد دلار و سود بیش از 2.3 میلیارد دلار در سال 2017 داشته است .

همچنین طبق اظهارات مدیرعامل خود ، کالاها به‌ صورت دست‌ ساز و حاصل تلاش صنعتگران و هنرمندان این شرکت تولید می ‌شوند ، این موضوع نشان ‌دهنده کیفیت صنایع ‌دستی و منحصر به‌ فرد بودن محصولات آن است . به ‌عنوان ‌مثال ، روسری‌ های ابریشمی آن از ابریشم خالص تولید شده توسط مزارع هرمس ، در برزیل ساخت ه‌شده است .

ماشین بوگاتی شیرون هرمس نتیجه ‌ی ‌یک همکاری باشکوه

یک همکاری و رابطه ‌ی قوی بین هرمس صد ساله ‌ی پاریس و بوگاتی مولشایم برقرار شد . این بهترین ترکیب از هنر و قدرت است . مخلوط کردن بوگاتی شیرون محبوب و هرمس زیبا ، بهترین گزینه است . در نهایت ، این همکاری به تولید ماشین بوگاتی شیرون هرمس منجر شد .
قطعاً نتیجه‌ی همکاری باشکوه بین دو تا از بزرگ ‌ترین برندهای لوکس جهان ، یک کالای منحصر به‌ فرد خواهد شد . بهترین انتخاب برای ایجاد یک ابر خودروی لوکس ، بوگاتی و هرمس است .

همچنین بخوانید:  معرفی خودرو بوگاتی + قیمت و مشخصات فنی

قدمت چندین ساله‌ ی همکاری هرمس و بوگاتی

این اولین بار نیست که دو شرکت فرانسوی به هم رسیده‌ اند . قبل از جنگ جهانی اول ، اتوره بوگاتی ( بنیان ‌گذار شرکت ) ، سفارش کارگاه‌ های تزئینی امیل هرمس فرزند بنیان‌ گذار هرمس را داده بود ؛ اما تا دهه‌ ی 1920 این سفارش عملی نشد . تا اینکه او با امیل هرمس همکاری کرد تا اقلام لوکس مختلفی مانند چمدان سفارشی را برای اولین بوگاتی رویال ایجاد کند . این اولین همکاری دو شرکت لوکس فرانسوی بود .

سال ‌ها بعد یعنی در سال 2008 اولین ماشین بوگاتی هرمس تولید شد ؛ و آن بوگاتی ویرون Fbg بود . نه ‌تنها چمدان‌ های چرم ، بلکه طراحی داخلی این ماشین بر عهده‌ ی هرمس بود . بار دیگر این همکاری در سال 2016 انجام شد . همکاری ‌های این دو شرکت در زمینه ‌های زیر انجام شده است :

1- تولید کیف ‌های چرم در سال 1920

2- بوگاتی ویرون هرمس در سال 2008

3- بوگاتی شیرون هرمس در سال 2016

داستان ماشین بوگاتی شیرون هرمس

داستان از جایی شروع می‌ شود که مانی خوش‌ بین ، مولتی میلیاردر جهان ، به دلیل علاقه ‌اش به هر دو مارک فرانسوی هرمس و بوگاتی ، یک ماشین را سفارش می‌ دهد . خوش ‌بین برای پیوند این دو شرکت همکاری کرد و یک نسخه‌ ی ویژه بوگاتی شیرون هرمس را برای خودش انتخاب کرد . این طرح در سال 2016 برنامه‌ ریزی شد .

به گفته‌ ی خوش ‌بین ساخت ماشین بوگاتی شیرون هرمس 4 سال زمان برده است . باورش سخت است برای یک ماشین بوگاتی شیرون که تنها موضوع شخصی ‌سازی به آن اضافه‌ شده است ، این مدت ‌زمان صرف شده است . البته با ورود هرمس ، به این پروژه ، چیزی نیست که بتوان در آن عجله کرد .
دلیل اصلی طولانی شدن ساخت ماشین ، شخص مانی خوش ‌بین است ؛ زیرا برای این کلکسیونر خوش ‌سلیقه ، هیچ‌چیز معمولی و به‌ سادگی حل نمی ‌شود . آن‌ ها قبل از ساخت بوگاتی شیرون هرمس ، رنگ‌ های کرم ، نقره ‌ای و حتی قهوه ‌ای را به مانی خوش ‌بین پیشنهاد دادند ؛ تا به نقاشی سفید دلخواه خوش ‌بین رسیدند .

اتومبیل ‌های منحصر به‌ فرد خوش ‌بین باید طبق سلیقه و میل او باشد . او می‌ گوید یک شیرون زیبا ، ساده و درعین ‌حال مجلل را می ‌خواهد و این همان چیزی است که به دست آورده است . او برای توضیح اینکه چه وسواس خاصی در انتخاب ماشین‌ هایش دارد می ‌گوید : اخیراً شیرون سوپر اسپرت 300+ را به او پیشنهاد داده‌ اند ؛ اما از نظر او به ‌اندازه ‌ی کافی منحصر به‌ فرد نبوده است .

پروژه ‌ی شخصی ‌سازی ماشین بوگاتی شیرون هرمس

از این نسخه‌ ی شیرون تنها یک عدد در جهان وجود دارد . شیرون که کاملاً اختصاصی و تنها برای مانی خوش‌ بین طراحی‌ شده است ، به رنگ سفید به همراه پارچه ‌ی طرح دار مخصوص هرمس هست . طرح اسب روی پارچه‌ ی لوکس را در جای‌ جای کابین مشاهده می ‌کنید .

همچنین بخوانید:  مشخصات فنی و معرفی کامل رنو کولیوس 2014

نسخه‌ ی بوگاتی شیرون هرمس ، یک آفرینش یگانه و تک ، متعلق به یک ایرانی است . ماشینی که خوش ‌بین از آن به‌ عنوان یک سفر یاد می ‌کند . سفری که در سال 2016 آغاز شده است .

نشان هرمس در بدنه و کابین بوگاتی شیرون

در نگاه اول بوگاتی خوش ‌بین شبیه یک بوگاتی شیرون معمولی با رنگ سفید است . طرح مشبک اسب در جای ‌جای ماشین ، آن را منحصر به ‌فرد کرده است . این ماشین با انسان حرف می‌ زند و می ‌گوید من نسخه‌ ی هرمس هستم .
در داخل نیز قسمت ‌های پارچه ‌ای با طراحی خاص همان الگوی اسب هرمس طراحی ‌شده است . نشان یکی بودن این ماشین و همچنین نام هرمس با خطی فرانسوی به زیبا ترین شکل ممکن ، بر روی قسمت‌ های مختلف ماشین ازجمله درب ‌ها دیده می ‌شود .

برخلاف سایر نسخه‌ های شیرون قسمت پشت اسپویلر نیز طرح اسب هرمس چاپ ‌شده است . اسپویلر عقب کاملاً با فضای داخلی شیرون هرمس ست شده است .
ماشین بوگاتی شیرون هرمس همچنین با مجموعه ‌ای از چمدان ‌ها کیف ‌های سفارشی هرمس همراه است . یکی از اثرات هنری این ماشین توری مشبک نعلی شکل جلو است . همان مشخصه‌ ای که خاص همه ‌ی تولیدات بوگاتی است . توری این نعل اسب ، با طرح مینیاتوری و بسیار ظریف حرف H ساخته ‌شده است .

کابین جذاب ماشین بوگاتی شیرون هرمس

با وارد شدن به کابین بوگاتی شیرون هرمس ، غرق طراحی خاص هرمس می ‌شوید . از پارچه ‌ی بکار رفته در آن گرفته تا نشان یک و فقط یک آن ، در جای‌ جای کابین ، این زیبایی فوق ‌العاده شما را مجذوب خود می ‌کند . یک اتومبیل کاملاً سفارشی و خاص که حتی جزئیات آن نیز توسط صاحب لوکس خود انتخاب‌ شده است . دیگر ویژگی ‌های این ماشین عبارت ‌اند از :

1- طراحی داخلی سفارشی

2- استفاده از پارچه ‌ی طرح اسب در کابین

3- لوازم داخلی کاملاً سفارشی

4- سقف شیشه‌ ای با نمای آسمان

ماشین بوگاتی شیرون هرمس با ظاهری بسیار شیک و با وقار ، قلب خروشان و وحشی دارد . قبل از استارت زدن به ‌مانند یک انسان جنتلمن ، آرام و باوقار است . با دیدنش محو تماشای زیبایی و وقار آن می ‌شوید . این‌ ها همه قبل از استارت زدن اتفاق می ‌افتد .
با زدن دکمه ‌ی استارت با صدایی وحشتناک روبرو می ‌شوید . صدایی که به ‌هیچ‌ وجه متناسب باشخصیت باوقار این ماشین سفید نیست ؛ و با اشاره به گاز و شتاب گری این شیرون قدرتمند همه‌ ی حرف ‌های قبل خود را پس می‌ گیرد و تنها با عنوان یک غول وحشی که قصد کشتن شمارا دارد از آن یاد می ‌کنید .

مشخصات فنی ماشین بوگاتی شیرون هرمس

در پشت کابین طراحی ‌شده ‌ی ماشین بوگاتی شیرون هرمس یک موتور 8.0 لیتری 16 سیلندر با آرایش W قرار دارد ؛ که توسط چهار توربو شارژ ( quad turbo )  تقویت ‌شده است ؛ و به تولید توان 1500 اسب بخار بوگاتی شیرون ، کمک می ‌کند . همچنین گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچ ، دیوانه ‌وار قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می ‌کند .
در کمال شگفتی شتاب صفر تا صد بوگاتی شیرون 2.3 ثانیه هست . درواقع ماشین بوگاتی شیرون تنها 2.3 ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند . این ماشین قادر است سرعت خود را به عدد شگفت‌ انگیز 420 کیلومتر بر ساعت برساند .

همچنین بخوانید:  چراغ جلو هالوژن در مقابل LED؛ کدامیک برای خودرو کلاسیک مناسب تر است؟

بوگاتی شیرون ادیشن هرمس در کلکسیون یک ایرانی

مانی خوش بین کلکسیونر ایرانی ساکن کالیفرنیا یکی از بهترین کلکسیون خودروهای آمریکا را در اختیار دارد . وقتی سال 2015 بوگاتی از مدل شیرون جایگزین 1500 اسب بخار ویرون رونمایی کرد ، خوش بین می ‌دانست دوست دارد چیزی منحصر به فردتر از آن داشته باشد . برای اینکه بدانید منظور از منحصر به فرد در این زمینه چیست ، او گفته به تازگی پیشنهاد شیرون سوپر اسپرت 300+ به او ارائه شده ، اما این مدل از نظر او به اندازه کافی خاص نبوده است . پس به دلیل علاقه زیاد او به برند لوکس فرانسوی هرمس و بوگاتی ‌های کاملا انحصاری ، خوش بین با همکاری این دو شرکت فرانسوی تنها نسخه از بوگاتی شیرون ادیشن هرمس را ساخته است .

طراحی این مدل سال 2016 به پایان رسید ، اما دلیل اینکه 3 سال طول کشید تا این خودرو به خوش بین تحویل داده شود این است که او به چیزهای معمولی علاقه‌ ای ندارد – آن‌ ها رنگ نقره‌ ای ، آبی و حتی قهوه‌ ای را امتحان کردند ، اما بالاخره با رنگ سفید گچی نظر خوش بین را جلب کردند . ابر خودروهای کاملا انحصاری او – او یک پاگانی هوایرا ادیشن هرمس هم دارد – باید کاملا مطابق میلش باشند . او گفته یک شیرون می ‌خواسته که ظریف و ساده اما لوکس و باشکوه باشد .

شاید در نگاه اول بوگاتی جدید خوش بین یک شیرون جذاب با رنگ کرمی به نظر بیاید ، اما این‌ طور نیست . جلوپنجره نعل اسبی از حروف H تشکیل شده ، زیر بال پشتی با طرح اسب ‌های تزئین شده و رنگ سپر عقب با رنگ بدنه یکی است .

در داخل کابین ، از پارچه کشمیری با همان طرح اسب‌ های روی دوپا ایستاده‌ روی بدنه درها استفاده شده است . عبارت ( تزئین توسط هرمس )  به زبان فرانسوی روی کنسول وسط و نقاط دیگر خودرو حک شده است .

بوگاتی شیرون

شرکت ( بوگاتی ) به تازگی با همکاری ( هرمس ) تک نمونه منحصر به فردی را برای ( مانی خوش بین ) ، میلیاردر ایرانی – آمریکایی ، تولید کرده است .
زمزمه های تولید این خودروی خاص از سال 2016 آغاز شد و پس از ایده پردازی های فراوان ، مانی خوش بین رنگ سفید را برای شیرون هرمس درنظر گرفت . رنگ سفید تنها ویژگی خاص این خودرو نیست ، جلو پنجره شیرون هرمس با الگوی مخصوصی طراحی شده است .

قسمت زیرین باله عقب با طراحی نشان اسب طراحی شده و قسمت زیرین سپر با رنگ تیره رنگ آمیزی شده است . بوگاتی و هرمس در طراحی کابین خودرو نیز باهم همکاری کردند . در قسمت داخلی از چرم مخصوص و الگوی اسب روی پنل های در استفاده شده است . نشان مخصوصی با عنوان  ( Dressed by Hermès )  نیز در کابین حک شده تا بیانگر خاص بودن تک نمونه شیرون هرمسِ مانی خوش بین باشد .

 

منبع : magcars.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا