خودرو

معرفی کامل کشنده های سی اند سی + تصاویر

Rate this post

معرفی کامل کشنده های سی اند سی + تصاویر

ما در این نوشته راجع بهکشنده های سی اند سی صحبت خواهیم کرد.  کشنده های سی اند سی برای اولین بار در دوره ای که ایران تحریم بود و به دلیل قطع همکاری های بین الملل با ایران شروع شد و همینطور یکسری شرکت‌های خصوصی در این زمینه فعالیت بسیار زیادی کردند که هم جایگاه خود را در بازار حفظ کنند هم بتوانند با برندهای اروپایی رقابت کنند و همچنین محصولات برندهای اروپایی را با برندهای چینی تعویض کنند. شرکت سی ان سی هدفی که داشت این بود که کامیون های مدرن و با کیفیتی را تولید کند و همچنین با کمپانی های بزرگی مانند شرکت چری و سیمس همکاری کند تا بتوانند فعالیت خود را آغاز کند.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با نیوان تک همراه باشید.

 

این شرکت کامیون های نیمه سنگین و سنگین بسیار زیادی را تولید می‌کند و به عرضه می رساند که این کامیون ها شامل انواع میکسر، کمپرسی، کشنده و تانکر حمل مواد سوختنی هستند. این شرکت علاوه بر تولید انواع کامیون قطعات مربوطه موتور دیزل را هم طراحی و تولید می کند. و در حقیقت ساحل شرکت سی اند سی بر این باور است که این شرکت باید در انواع محصولات دیزل پیشتاز شود. که این پیشتاز بودن یعنی هم طراحی زیبا داشته باشند هم از تکنولوژی‌های بهروزی در آن استفاده شده باشد هم از لحاظ کیفیت بالا باشد و هم مصرف سوخت بهینه داشته باشد.

قابلیت های کشنده سی اند سی

  • دارنده ۲۴ سوپاپ
  • دارای شش سیلندر خطی مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر
  • برخورداری از تکنولوژی Cummins
  • دارنده استاندارد آلایندگی زیست محیطی  چهار اروپا
  • حداکثر قدرت ۴۸۰ اسب بخار دارد
  • حداکثر گشتاور آن ۲۲۰۰ نیوتن متر است
  • حجم روغن گیری موتور ۳۶ لیتر
  • از جعبه دنده ZF آلمان استفاده می کند که مجهز به اینتاردر است
  • فاصله بین محور ها ۳۳۰۰ + ۱۳۵۰ میلی متر
  • طول کلی آن ۶۹۰۰ میلی متر
  • ارتفاع کلی آن ۳۹۰۰ میلی متر
  • وزن مجموع ناخالص ۳۰۰۰۰ کیلوگرم
  • وزن مجموع ترکیبی ۶۵۰۰۰  کیلوگرم
  • وزن کشنده ۶۹۸۰ کیلوگرم
  • جلو: فنرهای پارابولیک با ضربه گیر و میزان تحمل وزن ۷۵۰۰ کیلوگرم
  • عقب : سیستم فنر پارابولیک و میزان تحمل وزن ۱۳۰۰۰ کیلوگرم
  • ابعاد لاستیک ها  ۳۱۵/۸۰R 22/5
  • ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی هستند و به سیستم های ضد قفل ABS و ضد لغزش مجهز می باشند و همچنین ASR مجهز به ترمز تپه هوشمند HSA و ترمز موتور JACOBS هستند
  • حداکثر سرعت سی اند سی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است
  • مخزن سوخت آن آلومینیومی با ظرفیت۸۰۰ لیتر می باشد
  • سیستم الکتریکی آن ولتاژی 24 ولتی دارد.

تجهیزات و امکانات کشنده های سی اند سی:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • آفتاب گیر بیرون شیشه جلو
  • شیشه برقی + آینه بغل ها برقی
  • بوق بادی
  • کپسول آتش نشانی
  • کروز کنترل
  • ریتاردر
  • بادگیر سقفی و جانبی
همچنین بخوانید:  مشخصات فنی خودرو سانگ یانگ کایرون 2013 + نقد کارشناسی

طراحی داخلی خودروی سی اند سی

یک سری از کارشناسانی که در زمینه خودرو خبر هستند بر این باورند که طراحی داخلی خودروهای سنگین ای مانند کامیون بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین از خودروهای سواری هم طراحی آنها سخت تر است. به دلیل اینکه در طراحی خودروهای سنگین معمولاً به فاکتورهای مختلفی مانند پیشرانه، مصرف سوخت، هزینه های جانبی، وضعیت و ویژگی های فنی و حرکتی و راحتی توجه می‌شود. ولی در کنار همه این مواردی که عنوان شد راحت بودن راننده با خودرو و به طور کلی راحت رانندگی کردن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

البته یکی از نکته هایی که خریدار به آن توجه می کند نمای داخلی و بیرونی ماشین است به دلیل اینکه اگر یک خودرو تجاری باشد حکم خانه راننده را دارد پس باید طوری طراحی شود که هم بتواند خستگی راننده را کاهش دهد و هم راننده بتواند ارتباط کاری بسیار خوبی را با آن برقرار کند. به همین دلیل است که نمی توان در یک سری از خودروهای سنگین از طراحی های پیچیده استفاده کرد بلکه باید طراحی آن را محتاطانه و دقیق انجام داد بدین ترتیب هر مثلی از محصولات سنگین از هر شرکتی که وارد بازار می‌شود باید نسبت به نسل قبل یکسری برتری هایی داشته باشند.

مزیت کشنده سی اند سی:

کشنده سی اند سی طراحی خارجی نسبتاً زیبایی دارد و همچنین چراغ های جلوی آن از گرافیک بسیار جالبی برخوردار هستند که این چراغ ها در شب همان لوگوی سی اند سی را نشان می دهند که همین موضوع سبب شده است که خریداران زیادی را به سمت خود جذب کند که یکی از بهترین بخش های موجود در طراحی خارجی آن به حساب می آید. طراحی داخلی این خودرو در مقایسه با خودروهای اروپایی مقداری ساده است که البته در کنار این سادگی یکسری جذابیت‌های خاصی هم دارد که در برابر رقبایش پیشتاز است ولی در مقایسه با کشنده های جدیدتر مقداری دمده شده است و شاید پیری در چهره آن نمایان باشد. نمایشگرهای این ماشین علاوه بر سادگی بالا تماماً دیجیتالی هستند به همین دلیل این خودرو از سطح بسیار بالایی برخوردار است و همچنین از تکنولوژی های نسل جدید در همه قسمتهای این کشنده استفاده شده است.

یکی دیگر از مزیت های فنی کشنده های سی اند سی وجود ۲ تخت خواب در داخل کابین آن می باشد که البته به این نکته هم توجه کنید که وجود تختخواب های مختلف و انواع کامیون ها امروزه بسیار متداول است ولی در کشنده های چینی تختخواب های جادار و راحت ای وجود دارد که در نمونه‌های دیگر بسیار کمیاب است. در کشنده های چینی صندلی ها به راحتی بالا می روند و جابجا می شوند و راننده می تواند خودش را به آسانی در خود جای دهد و بعد از اینکه راننده در پشت فرمان قرار گرفت به اطراف و نمایشگرها تسلط بسیار خوبی دارد.

همچنین بخوانید:  بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی لیفان X50

 

یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم کشنده های چینی:

سقف بلند آن است که بسیار هم حائز اهمیت است ولی در برابر محصولات اروپایی جزوه سقف های بلند به حساب نمی آید یعنی می توان آن را با محصولات اروپایی سقف کوتاه مانند اسکانیا قیاس کرد. ولی به طور کلی این محصول چینی در برابر محصولات آسیایی از سقف خوبی برخوردار است

معایب کشنده سی اند سی:

یک مشکلی که در طراحی موتور این کشنده ها وجود دارد که البته مشکل هادی هم نیست قسمت دسته دنده آن است که مقداری برای جا گیری سخت است و وقتی که فرد همایون به خواب دارند این مشکل بیشتر خودش را ممکن است نشان دهد ولی امروزه در کشنده های اروپایی یکسری دسته دنده هایی تعبیه شده است که گیربکس اتوماتیک دارند و مشکل گفته شده در کشنده های چینی را به راحتی حل می کنند که از این لحاظ می‌توان آن را با رنو پرمیوم هم رده دانست. .

کشنده های سی اند سی دارای ویژگی های مهمی در زمینه فنی است. یکی از ویژگی های مهم این کشنده ها سیستم تعلیق بادی در محور عقب می باشد که اولین بار در خودروی سی اند سی این سیستم راه اندازی شد. یعنی سی ان سی بین محصولات چینی اولین خودرویی بود که از سیستم تعلیق استفاده می کرد. کشنده های سی اند سی با پیشرانه ۴۸۰ اسب بخار وقتی که عرض شد به عنوان قویترین کشنده در بازار شناخته شد که قدرت آن در بین همه کشنده های موجود در آسیا بسیار عجیب بود و به همین دلیل نتوانست مشتریان بسیار زیادی را به سمت خودش جذب کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خودروی سی اند سی گیربکس اتوماتیک zf آن که ضرایب دنده ۱۴ سرعت را داشت و عملکرد بسیار خوب و دقیقی از خودش نشان می ‌داد.

نکته حائز اهمیت:

شاید برایتان جالب باشد که پیشرانه این خودرو توسط شرکت های چینی ساخته شده است که البته این شرکت های چینی از تکنولوژی کمپانی کامینز الهام گرفتند و برای تولید پیشرانه شش سیلندری خود می تواند در حدود یک و نیم میلیون کیلومتر طی کند. این پیشرانه برای مدت طولانی بدون تعمیر باقی می ماند ولی آیا این که یک کشنده ای چینی که از تکنولوژی های قدیمی تر استفاده کرده است بتواند با رقبای اروپایی خود مقایسه شود اندکی دور از واقعیت است به دلیل اینکه کشنده های اروپایی عمل کرد بسیار قوی دارند.

به این نکته هم توجه کنید که تولیدات شرکت سی اند سی موتور های چینی پرقدرت ای تولید می کند که در بازار چین بسیار پرطرفدار است. امروزه این شرکت پیشرانه های ۱۳ لیتری تولید می کند که قدرت آن برابر با ۵۸۰ اسب بخار است که رقم بسیار بالایی می باشد. همچنین پیشرانه هایی که شرکت یوچایی در بازار چین تولید می کند از قدرت بیشتری برخوردار هستند و همچنین مصرف سوخت کمتری دارند. در ضمن این نکته را فراموش نکنید که همه این پیشرانه ها باید یک سری از استانداردهای آلایندگی یورو ۵ و همچنین یورو ۶ را داشته باشند.

همچنین بخوانید:  بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی نیسان قشقایی

موتور سی اند سی:

موتورهایی که در سی‌ ان‌ سی استفاده می‌شود دارای ۴۸۰ اسب بخار است و همچنین موتور کشنده ها در کشور ما به تولید دو هزار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌پردازند که نسبت به رقبای خود در چین و اروپا بالاتر هستند ولی برای اینکه به شاخص‌های واقعی در زمینه کسب قدرت و گشتاور برسد، فاصله بسیار زیادی را خواهند داشت ولی نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که پیشرانه سی اند سی با جعبه دنده هماهنگی خوبی برقرار می کند که این هماهنگی در سایر نمونه های چینی و قدیمی‌تر دیده نمی شود.

علاوه بر ویژگی های فنی و سواری کشنده های سی اند سی که رانندگان بسیاری را جذب خودش کرده است ولی مردم بیشتر به دنبال خدمات پس از فروش هستند و به این مورد اهمیت بسیار زیادی می دهند. کشنده های سی ان سی به خاطر سابقه درخشانی که دارند در بازار تا حد زیادی خوش درخشیده اند و همینطور اگر کسی خواهان خرید خودروی سنگین باشد حتماً به سراغ این کامیون می رود و تا کنون هیچ خبر بدی مبنی بر اینکه آیا این کشنده اشکالات زیادی دارد و در خدمات پس از فروش دچار ضعف است کسی چیزی نشنیده است.

البته شما باید به این نکته هم توجه کنید که آریا دیزل کشنده های سی اند سی را ارائه می‌دهد از لحاظ خدمات پس از فروش بسیار با تدبیر است که مدیر آن هم آقای مهندس فرهاد کاشانی میباشد ولی به طور کلی خودروی سی اند سی نسبت به سایر رقبایش در شرکت ها و کمپانی های دیگر از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

 

رقبای کشنده سی اند سی:

یکی از اصلی ترین رقبای کشنده های سی اند سی می‌توان FAWJ6 را نام برد که به قدری در بازار به خوبی عرضه می‌شود که سهم بسیار بالایی از کشنده را برخوردار است و موفقیت چشمگیری هم در فروش داشته است. البته شما باید به این نکته هم توجه کنید که تفاوت این دو کشنده بسیار بالا است. کشنده FAWJ6 از لحاظ موتور و گیربکس خودکار بسیار پر قدرت است و همچنین از سیستم تعلیق بادی محور عقب برخوردار است و می توان ارتفاع و صفحه نمایشگر تمام دیجیتالی آن را به راحتی تنظیم کرد.

البته شما هم باید در هنگام خرید به خدمات پس از فروش انواع کشنده ها توجه کنید که بتوان به راحتی قطعات خراب شده آن را تعمیر کرد و یک شرکتی وجود داشته باشد که تمام استانداردهای آن را پشتیبانی کند شرکت آریا دیزل همیشه در این زمینه حرف هایی برای گفتن دارد.

شما باید در هنگام خرید به این نکته هم دقت کنید که یکسری از رقبای جدید این کشنده که چینی هم هستند از همین الان با کشنده سی اند سی رقابت می کنند ولی تجربه های کامیون باز در کشور ما همیشه این را نشان داده است که معمولاً مدل های جدیدتر برای این که خودشان را به مدل‌های قدیمی‌تر اثبات کنند راه طولانی را در پیش دارند مگر اینکه خلاف این قانون اثبات شده باشد و مدل‌های جدید مانند کشنده های BMC از دور رقابت به زودی خداحافظی کرده باشند و این کشنده ها به راحتی شکست را پذیرفتند و بسیار سریعتر از آنچه که تصور می‌شد از گردونه تولید حذف شدند و به طور کلی فروش خود را توقیف کردند.

 

منبع : magcars.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا