خودرو

نقد و بررسی خودرو لکسوس NX200 و مقایسه آن با لکسوس NX 300h

Rate this post

نقد و بررسی خودرو لکسوس NX200 و مقایسه آن با لکسوس NX 300h

لکسوس NX200 یک کراس اوور کامپکت لوکس است که نخستین بار در سال 2014 به عنوان یک محصول کاملا جدید معرفی شد تا لکسوس در این کلاس یک نماینده داشته باشد . اتفاقا لکسوس محصولی را روانه بازار کرد که یکی از بهتر‌ین‌ ها در این کلاس بود و توانست فروش خوبی را در بازار تجربه کند .

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله خودرو  و تکنولوژی  نیوان تک همراه باشید.

لکسوس NX200

لکسوس NX200 از نظر طراحی کاملا پیرو زبان طراحی جدید کمپانی ژاپنی است و خطوط شکسته فراوانی بر روی بدنه دیده می‌ شود که از جهات مختلف از جمله زیبایی و آیرودینامیک موثر است . لکسوس NX200 توسط ایرتویا در بازار کشورمان عرضه شد و باتوجه به قیمت ، به فروش بسیار بالایی دست پیدا کرد . لکسوس NX در دو مدل با موتورهای مختلف در بازار ایران عرضه شد که یکی موتور توربو و دیگری قوای محرکه هیبریدی دارند .

لکسوس NX200 در حال حاضر تنها در نمونه ‌های دست دوم قابل خریداری است چرا که واردات آن همراه با ممنوعیت واردات خودرو به کشور متوقف شد .

نکات مثبت لکسوس NX200  :

1- ظاهر جذاب

2- امکانات رفاهی بالا

3- مصرف سوخت مناسب

4- بازار خرید و فروش ایده آل

نکات منفی لکسوس NX200

1- قیمت به نسبت بالا

نقد کارشناسی لکسوس NX200 :

لکسوس NX یک کراس اورر کامپکت لوکس است که در سال 2014 معرفی شد و  به عنوان یک محصول جدید وارد سبد محصولات کمپانی لکسوس شد . لکسوس NX توسط ایرتویا به عنوان نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران ، به بازار کشورمان عرضه شد که استقبال بسیار خوبی را به همراه داشت . اما واردات آن مدتی قبل به دلیل وضع قوانین جدید، متوقف شد .

لکسوس NX در بازار جهانی در نسخه ‌های مختلفی عرضه می ‌شود که از نظر ظاهری ، قوای محرکه و آپشن ‌ها تفاوت‌ هایی با یکدیگر دارند و ایرتویا دو نسخه NX200t و NX300H که قدرتمند ترین نسخه ‌ها هستند را در بازار کشورمان عرضه کرد . در اینجا ما در مورد نسخه NX200t صحبت می‌ کنیم که از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌ برد .

لکسوس NX200T از نظر طراحی یک شاهکار حقیقی است و لکسوس با جسارت تمام دست به طراحی آن زده است . بدنه NX با خطوط شکسته فراوان پوشیده شده و این موضوع در سرتاسر بدنه به چشم می‌ خورد . در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می ‌شود که به نوعی امضای لکسوس است و در نمای عقب دو خروجی اگزوز ، و یک اسپویلر متصل به سقف جلب توجه می ‌کنند .

طراحی کابین لکسوس NX200T با طراحی بدنه آن هم خوانی دارد و واضح است که طراحان ژاپنی برای طراحی این کابین هم زمان زیادی صرف کرده ‌اند . طراحی داشبورد به گونه ‌ای است که یک برآمدگی به سمت جلو دارد و ممکن است این موضوع به مذاق برخی خوش نیاید . در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌ شود و مجموعه کنسول وسط با توجه به استفاده از یک ساعت آنالوگ ، حس خوبی ایجاد می ‌کند . شکل فرمان و صفحه آمپر کمی قدیمی است اما استفاده از متریال با کیفیت ، سرنشینان را مجذوب خود خواهد کرد .

همچنین بخوانید:  مشخصات فنی خودرو پورشه باکستر + نقد و بررسی آن

لکسوس NX200t ، تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی را در اختیار شما قرار می ‌دهد که از جمله آن ها می ‌توانیم به 8 کیسه هوا ، سیستم صوتی مارک لوینسون ، شارژر بدون سیم گوشی هوشمند ، تشخیص نقاط کور ، ورود و استارت بدون کلید ، آینه وسط الکتروکرومیک ، دوربین دید عقب ، سیستم کمکی پارک و کروز کنترل اشاره کنیم .

همان طور که اشاره کردیم ، لکسوس لکسوس NX200T از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می ‌برد که می‌تواند 235 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند . این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می ‌کند . به این ترتیب لکسوس NX200T می ‌تواند در مدت زمان 7 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به ازای هر 100 کیلومتر ، به صورت ترکیبی حدود 10 لیتر بنزین مصرف می‌ کند .

لکسوس NX200T در حال حاضر در مدل‌ های دست دوم در بازار به فروش می ‌رسد و مدل‌های صفر کیلومتر آن به ندرت در بازار یافت می ‌شود . از مهم ‌ترین رقبای آن می ‌توانیم ب ام و X3 و X4 ، لکسوس RX200T ، پورشه ماکان و تویوتا لندکروز اشاره کنیم . البته خودروهای یادشده در کلاس‌های مختلفی قرار می ‌گیرند اما باتوجه به شرایط بازار خودرو ایران ، لازم است خودروها را از نظر قیمتی با یکدیگر مقایسه کنیم .

مزایا ماشین لکسوس IS سدان :

1- طراحی جالب و جذاب :

این ماشین دارای طراحی بسیار زیبا می باشد که این طراحی باعث جذب مشتری خواهد شد . این ماشین بخاطر داشتن ظاهری جذاب ، توانسته فروش خوبی را داشته باشد و همچنین طرفدار خوبی را دارد .

2- راندمان عالی هر دو پیشرانه :

این ماشین هر دو مدل  از بهترین و عالی ترین پیشرانه برخورد کرد که این موضوع یکی از مهم ترین ویژگی های مهم این ماشین می باشد . این ماشین از هر دو مدلش در ایران وجود دارد که این دو مدل فروش خوبی را داشته است .

3- لیست آپشن های کامل :

هر دو مدل این ماشین دارای آپشن های کامل دارد که این آپشن کامل باعث جذب مشتری و همچنین فروش خوبی شده است . این ماشین نسبت به رقیب خود ، از آپشن های بهتر و کامل تری برخوردار است .

4- فضای جا دار :

این ماشین دارای ظاهری بزرگ می باشد که وقتی افراد سوار این ماشین می شوند ، جای پا دارد و در مسافت های زیاد خسته نخواهید شد . همچنین این ماشین از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار می باشد .

5- کیفیت متریال عالی :

این ماشین در داخل صندلی و دیگر جا های ماشین ، از بهترین متریال برخوردار است که وقتی راننده و دیگر سر نشینان سوار این ماشین می شوند خسته نمی شوند . متریال استفاده شده بسیار نرم و راحت می باشد .

همچنین بخوانید:  علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف

لکسوس NX200

معایب ماشین لکسوس IS سدان :

1- دید عقب ضعیف :

این ماشین دارای دید عقب بسیار ضعیف می باشد که راننده نمی تواند به راحتی عقب خود را ببیند که این موضوع یکی از نکات منفی این ماشین می باشد .

2- قیمت بالا با توجه به قیمت جهانی این ماشین :

این ماشین قیمت بسیار بالایی دارد که اکثر افراد قادر به خرید این ماشین نمی باشد . همچنین باید گفت که درست است که این ماشین قیمت بسیار بالایی را دارد ولی در عوض این ماشین از بهترین و عالی ترین آپشن برخوردار می باشد و همچنین امنیت را دارد .

مشخصات فنی ماشین لکسوس IS سدان

خودرو

1- نام خودرو : لکسوس IS سدان

2- کشور سازنده : ژاپن

3- سال طراحی  : 2016

مصرف سوخت و استاندارد ها

1- مصرف سوخت داخل شهر : 14.3  لیتر در هر صد کیلو متر

2- مصرف سوخت خارج از شهر : 8.4  لیتر در هر صد کیلو متر

3- مصرف سوخت ترکیبی : 10.6  لیتر در هر صد کیلو متر

4- حجم باک  : 72 لیتر

5- استاندارد آلایندگی : یورو 4

قیمت و نمایندگی آن

1- قیمت بازار صفر کیلو متر : 600 تا 900 میلیون تومان

2- قیمت کارکرد در بازا ر : 300 تا 600 میلیون تومان

3- نمایندگی فروش : ایر تویا

این ماشین قیمت صفرش کمتر از دست دوم این ماشین می باشد ، دلیل گران بودن دست دوم این ماشین هم این است که این ماشین کار کرد می باشد و مسیر زیادی را رفته است و امکان دارد که درست و به روز نیز کرده باشد . ولی دست دوم این ماشین امکان دارد که اگر مشکلی برایش پیش آید امکان دارد خرج های سنگینی را روی دست شما بگذارد . ولی اگر دست دوم تمیز و خوبی گیرتان آمد می توانید آن را بخرید ولی توصیه می شود که حتما از صفر این ماشین استفاده کنید . صفر این ماشین قیمت پایینی دارد ولی کارکرد این ماشین خیر .

تجهیزات و امکانات

1- کیسه هوا : کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا 12 کیسه هوا

2- سیستم صوتی : بلوتوث چند کاره – مانیتور برای سرنشینان عقب – مانیتور تمام رنگی برای دوربین عقب

3- ترمز و پایداری : ABS – EBD  – BAS  – ترمز و کمربند های ایمنی هوشمند

4- دیگر تجهیزات :  سیستم خودکار روشنایی چراغ ها – درب صندوق عقب برقی – کلید هوشمند – ایموبلایزر – کروز کنترل اتوماتیک – کنترل فعال گشتاور – آینه های تاشو برقی – حافظه صندلی ها –

این ماشین از بهترین ضد سرقت برخورد می باشد که آن ضد سرقت ایموبلایزر می باشد که یکی از مهم ترین ویژگی های این ماشین می باشد . ایموبلایزر از سرقت رفتن ماشین شما جلوگیری می کند .

مشخصات فنی

1- موتور : این ماشین داری 8 سیلندر قوی می باشد و دارای 24 سوپاپه می باشد .

همچنین بخوانید:  مشخصات فنی خودرو بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS + مزایا و معایب

2- حجم موتور : 3500 سی سی

3- تنفس موتور : تنفس طبیعی

4- حداکثر قدرت : 275 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه

5- حداکثر گشتاور : 348 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه

6- وزن : 1970 کیلو گرم

7- اندازه ( میلی متر ) : 4768 طول – 1885 عرض – 1684 ارتفاع

8- حداکثر سرعت : 180کیلو متر در هر ساعت

9- جعبه دنده : 6 دنده اتوماتیک – 5 دنده دستی

10- شتاب 0 تا 100 : 7.4 ثانیه

این ماشین دارای باک بسیار عالی می باشد که آن چنان سوخت ندارد ، و همچنین نیاز نیست که هر روز باک ماشین خود را پر کنید ، می توانید هر چند روز یک بار باک ماشین را پر کنید . این ماشین موتور بسیار خوبی را دارد و همچنین حجم موتور خوبی  هم دارد . این ماشین با توجه به مشخصات فنی اش بهترین ماشین می باشد . این ماشین دارای دو دنده می باشد که این موضوع بسیار به چشم می آید این ماشین از 6 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی برخوردار می باشد که این موضوع بسیار اهمیت دارد و باعث جذب مشتری می شود . این ماشین آنچنان وزنی دارد و بسیار زیبا می باشد .

سیستم ترمز ماشین لکسوس IS سدان چگونه می باشد ؟

1- نوع سیستم ترمز : دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو

2- نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو : دیسکی خنک شونده

3- نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب : دیسک خنگ شونده با هوا

دیسک ترمز جلو و عقب با هم فرق دارند و یکی نمی باشند ، ترمز جلو با کمک موتور و سیستم های دیگر خنک می شود ولی ترمز عقب با هوا خنک می شود و نیاز به کمک موتور و سیستم های دیگر ندارد .

سیستم تعلیق و فرمان ماشین لکسوس IS سدان چگونه عمل می کند ؟

1- نوع سیستم تعلیق : سیستم تعلیق پیشرفته مستقل

2- تعلیق جلو : جناغی دوبل

3- تعلیق عقب : اتصال چند گانه

4- کمک فنر های جلو : کمک فنر های هیدروپنوماتیکی

5- کمک فنر های عقب : کمک فنر های هیدروپنوماتیکی

6- نوع سیستم فرمان : قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد سیستم تعلیق و فرمان این ماشین چگونه می باشد ؟

1- نوع سیستم فرمان : قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

2- کمک فنر های عقب : –

3- کمک فنر های جلو : –

4- تعلیق عقب : اتصال چند گانه

5- تعلیق جلو : جناغی دوبل

6- نوع سیستم تعلیق : مستقل برای هر چرخ

در این ماشین چیزی راجب به کمک فنر های عقب و جلوی این ماشین گفته نشده است .

جعبه دنده لکسوس IS سدان 6 سیلندر چگونه می باشد ؟

1- نوع جعبه دنده : جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

2- تعداد دنده ها ( جلو ) : 7 عدد می باشد ، همچنین دنده های خوبی را نیز دارد .

3- محل قرار گیری اهرم تعویض دنده : کنسول میانی و پدال های پشت فرمان

4- سیستم حرکتی خودرو ( انتقال قدرت ) : موتور جلو دیفرانسیل عقب

لکسوس NX200

 

منبع : magcars.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا