خودرو

مشخصات فنی خودرو بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS + مزایا و معایب

Rate this post

مشخصات فنی خودرو بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS + مزایا و معایب

شرکت بوگاتی در سال 2019 سالگرد 110‌ سالگی خود را جشن گرفت و یک نسخه ‌ی ویژه از بوگاتی شیرون را معرفی کرد . این نسخه ‌ی جدید بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS نام دارد . این ماشین لوکس برای ادای احترام به فرانسه تولید شده است .

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با نیوان تک همراه باشید.

استفان وینکلمان ( مدیرعامل بوگاتی ) می‌ گوید : ما همیشه بر منشأ خود در فرانسه تأکید داریم . وی افزود : مولشایم در منطقه ‌ی آلزاس فرانسه یک عنصر اساسی در تاریخ تجاری بوگاتی است و اینجا همان مکانی است که می‌ خواهیم در آن ، آینده‌ ی خود را برنامه ‌ریزی کنیم . مولشایم که قبل از جنگ جهانی جزو آلمان بود ، مکانی است که شروع کار بوگاتی در آنجا بوده است . مکانی که بوگاتی با عنوان خانه از آن یاد می‌ کند .

نمایشگاه ژنو 2019 و جشن 110 سالگی بوگاتی

بوگاتی سال قبل 110 سالگی خود را جشن گرفت . به ‌رسم همیشگی یک نسخه‌ ی ویژه را به همراه خود به نمایشگاه ژنو 2019 آورد . این مدل ویژه بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS نام دارد. این نسخه از شیرون ، در واقع نامه ‌ای عاشقانه از طرف شرکت بوگاتی به اتوره بوگاتی است . طبق معمول ، این ماشین نیز به تعداد محدود و تنها 20 دستگاه تولید می ‌شود . این بهترین نسخه ویژه برای سالگرد 110 سالگی یک شرکت خودرو سازی بود .

ظاهر شدن بوگاتی با سه اعجوبه در ژنو

نسخه ‌ای ویژه که به میراث بوگاتی اختصاص داده ‌شده است ، محور نمایشگاه بوگاتی در ژنو بود . هرچند به همراه دو اعجوبه ‌ی دیگر لاویتور و دیوو  به نمایشگاه آورده شده است ؛ اما داستان بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS کاملاً متفاوت است . یک ماشین مناسب برای تاریخ طولانی بوگاتی است . نسخه ‌ای که برای ادای احترام به تاریخ پربار بوگاتی به جهان عرضه می ‌شود . جالب است بدانید بوگاتی لاویتور ، گران‌ ترین ماشین صفر کیلومتر جهان است .

تاریخچه ‌ای کوتاه از بوگاتی

سال 1909 سالی بود که اتوره بوگاتی ( Ettore Bugatti ) شرکت پرافتخار بوگاتی را تأسیس کرد ؛ شرکت بوگاتی در میانه‌ ی قرن بیستم مشکلات مالی بسیاری را پشت سر گذاشته است و سرانجام این برند خودرو با تلاش ‌ها و پشتکار های افراد زیادی به این نقطه‌ ی عطف در جهان رسیده است .

شرکت بوگاتی ، با ترکیب غیرعادی از اسپرت و ظرافت ، تاریخ و مدرنیته و هم ‌چنین پیشرفت مداوم مشخص می ‌شود . این شرکت یک سابقه‌ ی بسیار طولانی دارد که تقریباً با هیچ برند دیگری قابل‌ مقایسه نیست ، بوگاتی در نوع خود بی‌ همتا است . در حال حاضر این شرکت تحت مالکیت گروه فولکس ‌واگن آلمان است و البته در کشور فرانسه فعالیت می ‌کند .

بعد از واگذاری مالکیت بوگاتی به شرکت فولکس ‌واگن ، این شرکت تا قبل از سال 2019 تنها مدل‌ های شیرون و ویرون را تولید می‌ کرد ؛ اما در سال 2019 به همراه این مدل خاص از شیرون دو نمونه‌ ی دیگر به نام ‌های بوگاتی دیوو و بوگاتی لاویتور را نیز به جهان عرضه کرد .

همچنین بخوانید:  معرفی کامل مشخصات فنی سریعترین خودرو تاریخ، مک لارن F1

جشن 110 سالگی با سه ابر خودرو

این‌ یک تاریخچه ‌ی کوتاهی از بوگاتی به‌ عنوان یک شرکت تولید کننده ‌ی اتومبیل بود . حتی اگر جزئیات زیادی راجع به آن را نادیده گرفتیم ؛ اما می ‌توان گفت تنها بوگاتی است که ، جشن 110 سالگی خود را به بهترین وجه برگزار می‌ کند . این خودروساز ، جشن‌ های بسیاری را برگزار می ‌کند و در نمایشگاه ژنو 2019  بود که ، با معرفی سه ابر خودرو از میهمانان خود پذیرایی کرد .

بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS زیباترین نسخه شیرون

با دقت به بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS نگاه کنید . این زیبا ترین نسخه از شیرون است . این نسخه ‌ی جدید شیرون ، شگفت ‌انگیز است .
فقط جزئیات آن خیره‌ کننده نیست ؛ بلکه شیرون اسپرت 110ANS ، داستان بوگاتی و تاریخ افتخار آمیز یک شرکت خودرو سازی فرانسوی را روایت می‌ کند .

بدنه‌ی تمام کربن بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS

با بدنه‌ی فیبر کربن بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS شروع می‌ کنیم . کربن آبی که می‌ بینید قسمت ‌هایی از آن استیل و برخی دیگر مات است . بدنه‌ ی این ماشین از بهترین مواد روز دنیا ساخته ‌شده است .
از طرف دیگر هلال C-شکل را نیز در این نسخه مانند دیگر محصولات بوگاتی مشاهده می‌ کنیم . به گفته ‌ی مدیرعامل بوگاتی این هلال ، یکی از ویژگی‌ های جدا نشدنی ماشین‌ های بوگاتی است . همان مشخصه ‌ای که با انسان حرف می ‌زند و می ‌گوید من یک بوگاتی هستم .

تمام بدنه‌ ی بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS با دو رنگ آبی مات و براق پوشانده شده است . هرچند که قسمت ‌هایی از آن با یک طرح بسیار زیبا و هنرمندانه به رنگ ‌های آبی و قرمز و سفید است . این نقاشی بسیار ظریف پرچم فرانسه را در ذهن‌ها تداعی می ‌کند .

در واقع چیزی بیش از نشان پرچم است . یا حداقل چیزی که بوگاتی می ‌گوید . این طرح سه رنگ فرانسوی در چندین بخش بدنه دیده می‌ شود ؛ که عبارت ‌اند از :

1- پشت آینه‌ ها

2- قسمت زیرین اسپویلر

3- فرمان ماشین

4- روکش صندلی ‌ها

رنگ آبی مظهر آزادی در فرانسه

با نگاهی دقیق ‌تر به بدنه متوجه می‌ شوید که یک طرح از این سه رنگ به نحوی قرارگرفته‌ اند ؛ که به‌ عنوان تصویر در سمت راست آینه‌ های بغل دیده می ‌شود . این امر به‌ صورت اتفاقی انجام ‌نشده است ؛ بلکه این یک آرایش معمول در وسایل نقلیه‌ ی رسمی فرانسه است . همان‌جایی که رنگ آبی ، مظهر آزادی است . این رنگ آبی در همه‌ ی قسمت ‌های ماشین دیده می‌ شود .

مجموعه‌ ی شیرون اسپرت روی چرخ‌ های آلیاژی سیاه ‌رنگ قرار دارد . به چرخ ‌ها نگاه کنید و خواهید دید که کالیبر های ترمز نیز به رنگ آبی خودنمایی می ‌کنند . همچنین صندلی ‌ها و هم کمربند ایمنی به رنگ آبی ساخته ‌شده ‌اند . این نسخه نیز دارای همه ‌ی استانداردهای موجود در یک شیرون اسپرت است .
فضای داخلی تغییر چندانی نداشته است ؛ اما طراحی و تفاوت‌ های ویژه‌ ای برای 20 نسخه‌ ی ویژه وجود دارد .

همچنین بخوانید:  خودروی دانک Donk به چه نوع خودروهایی گفته می‌شود؟

کابین فرانسوی بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS

از صندلی‌ های بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS شروع می ‌کنیم . صندلی ‌های ورزشی که قسمت اعظم آن از چرم آلکانترا است ؛ و سه رنگ فرانسه و همچنین نماد 110ANS به زیبایی بر روی صندلی ‌ها دوخته‌ شده است . همچنین این چرم گران ‌قیمت در قسمت درب ‌ها و دیگر قسمت‌ های کابین مشاهده می ‌شود .
فرمان شیرون نیز بسیار جالب و سرگرم ‌کننده است . فرمان بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS از جنس فیبر کربن است که با یک چرم آبی‌ رنگ به زیبایی ترکیب ‌شده است . فرمان قسمت دیگری از ماشین است که طراحی سه رنگ فرانسه را در خود جای‌ داده است . کل طراحی به ‌قدری زیبا است که احساس می‌ کنید ، در داخل یک اثر هنری نشسته ‌اید نه یک ماشین .

بهترین گزینه برای جشن‌ های بوگاتی

بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS یک نسخه‌ ی محدود از شیرون است ؛ که مطمئناً یکی از بهترین مدل ‌های نسخه‌ ی ویژه بوگاتی است که تا به‌ حال به وجود آمده است .
قطعاً خیلی بهتر از چهار مدل ویرونی است ؛ که به مناسبت جشن 100 سالگی بوگاتی ارائه شد . این ‌یک مدل ارزشمند از شیرون است ؛ تا همیشه به‌ عنوان نسخه ‌ای یاد می ‌شود که در جشن 110 سالگی بوگاتی به جهان عرضه ‌شده است .

مشخصات فنی بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS

علاوه بر زیبایی ‌های ظاهری این خودروی شگفت ‌انگیز ، موتور آن را نیز نباید فراموش کرد . این نسخه از شیرون نیز مانند همتایان قبلی خود از یک موتور 8 لیتری چهار توربوی W16 بهره می ‌برد . بوگاتی شیرون 110ANS  دارای 16 سیلندر است که با آرایش W قرار گرفته ‌اند . این موتور شگفت ‌انگیز 1500 اسب بخار تولید می ‌کند .

می‌ توانید تصور کنید که چگونه یک ماشین قادر است ، در مدت ‌زمان 2.4 ثانیه ، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند . در آن زمان است که مرگ را جلوی چشمان خود می ‌بینید ؛ و این تصور زمانی تقویت می‌ شود ؛ که ماشین با سرعت 420 کیلومتر بر ساعت حرکت کند ؛ به‌ عبارت ‌دیگر صفر تا صد این خودرو 2.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 420 کیلومتر بر ساعت است .

به نظر شما قیمت ماشینی که به‌ عنوان جشن 110 ‌سالگی بوگاتی معرفی ‌شده چقدر است ؟ ماشینی که تا آخر عمرش عنوان 110 سالگی بوگاتی را با خود دارد . با توجه به قیمت سرسام ‌آور دلار در ایران قیمت بوگاتی به پول ایران وحشتناک است .
قیمت پایه‌ ی بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS چیزی حدود 50 میلیارد تومان است و طبق روال همیشگی شرکت بوگاتی ، احتمالاً همه‌ ی بیست نسخه‌ ی مدل شیرون 110ANS از قبل فروخته ‌شده است .

دیگر مشخصات بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS

1- موتور : W16

2- حجم موتور : 7999 سی سی

3- 1500 اسب بخار توان خروجی

4- تعداد سیلندر : 16

5- تعداد سوپاپ : 64

6- مصرف سوخت شهری : 37 لیتر

7- مصرف سوخت جاده ای : 14.9 لیتر

8- توربو : 4 عدد

9- نوع جعبه دنده : 7 سرعته دو کلاچه

همچنین بخوانید:  بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی برلیانس H320

10- صفرتا 100 شیرون : 2.4 ثانیه

11- صفر تا 200 شیرون : 6.1

12- صفر تا 300 شیرون : 13.1

13- صفر تا 400 شیرون : 23.6 ثانیه

14- حداکثر سرعت : 420 کیلو متر بر ساعت

بوگاتی با معرفی نسخهٔ ویژه ‌ای از شیرون اسپرت با نام 110ANS Edition ، تولد 110 سالگی خود را جشن گرفته است . این نسخهٔ ویژه بر اساس مدل اسپرت شیرون ساخته شده که حدود یک سال پیش در نمایشگاه ژنو معرفی شد . این نسخهٔ 10 سالگی اما نمونه ‌ای تولید محدود است و تنها 20 دستگاه از آن ساخته می ‌شود . با توجه به اینکه بوگاتی اصالتاً برندی فرانسوی است و هم‌ اکنون کارخانهٔ تولیدی آن در مولشیم فرانسه قرار دارد ، در قسمت‌ های مختلف این نسخهٔ ویژه ، طرح پرچم فرانسه کار شده است .

تمامی بیست دستگاه شیرون اسپرت 110ANS ،  Edition در بیرون به رنگ آبی فولادی مات بوده و از عناصر فیبر کربنی برخوردار هستند در حالی‌ که روی آینه‌ های جانبی و اسپویلر عقب آن نیز طرح پرچم فرانسه به چشم می‌ خورد . شیرون اسپرت نسخهٔ 110 سالگی همچنین روی رینگ ‌های آلیاژی به رنگ مشکی مات قرار گرفته که از پشت آن ‌ها کالیپرهای ترمز آبی ‌رنگ دیده می ‌شوند . این خودرو حتی از درب باک آلومینیومی ویژه‌ ای هم برخوردار است که با دست جلا داده شده و روی آن نشان 110 سالگی کار شده است .

همین رنگ آبی در داخل خودرو هم به چشم می ‌خورد و تودوزی چرمی و تریم آلکانترا همگی به رنگ آبی هستند . علاوه بر این ، در اینجا نیز تزئینات فیبر کربنی و خطوطی به رنگ پرچم فرانسه به همراه نشان 110ANS Bugatti  کار شده است . روی کنسول مرکزی این هایپرکار ویژه یک صفحهٔ فیبر کربنی با مدال ‌های دست ‌ساز نقره تعبیه شده که به گفتهٔ بوگاتی ، سطح بالای مهارت این شرکت را نشان می ‌دهد . همچنین سقف شیشه ‌ای بنام Sky View که پیش ‌از این برای شیرون معمولی ارائه شده بود ، در این نسخهٔ ویژه به‌ صورت استاندارد ارائه می ‌شود . این شامل دو پانل شیشه ‌ای در بالای سر راننده و سرنشین می‌ شود .

در بخش فنی و پیشرانهٔ شیرون اسپرت اما تغییری صورت نگرفته و این نسخهٔ 110 سالگی همچنان از همان نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو با 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور استفاده می ‌کند . به ‌احتمال ‌زیاد بوگاتی این شیرون اسپرت ویژه را رسماً در نمایشگاه ژنو در ماه مارس به نمایش عمومی در خواهد آورد . هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است .

 

گرمای حاصل از موتور شیرون

موتور مدل ‌های بوگاتی شیرون در سال 2020 تقریباً دو برابر انرژی جنبشی ، انرژی گرمایی تولید می ‌کند . برای کاهش درگ ( مقاومت در برابر هوا ) اجزای مختلف مثل پرده‌ های بادی و تمامی ورودی ‌ها طوری طراحی‌ شده ‌اند که جریان هوا را به داخل یا اطراف بدنه شیرون هدایت کنند .
اسپویلر متحرک و بزرگ عقب نیز بر اساس فاکتور ‌های مختلف مثل سرعت باز می ‌شود و نقشی حیاتی در ترمز و عملکرد خودرو دارد .

 

منبع : magcars.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا