ارز دیجیتال

نقد و بررسی صرافی نوبیتکس

Rate this post

صرافی نوبیتکس، یکی دیگر از صرافی ارزدیجیتال ایرانی است که قصد داریم در این بخش از ارز تودی به نقد و بررسی آن بپردازیم. در مطلب ئیش رویتان درباره اعتبار، مشخصات و عملکرد این صرافی، نحوه ثبت نام و استفاده از خدمات و کارمزدهای آن در تبادلات ارزی صحبت خواهیم کرد؛ تا بتوانید با داشتن اطلاعات کافی و مقایسه با عملکرد سایر صرافی ها، در نهایت بهترین مجموعه را برای نقد کردن درآمد خود انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

آشنایی با صرافی نوبیتکس

این صرافی در سال ۱۳۹۶ فعالیت رسمی خود را با هدف رفع نیاز کاربران ایرانی در تبادلات ارزهای دیجیتال آغاز کرد و در ابتدا در باشگاه کارآفرینی تیوا مستقر بود و فعالیت خود را پیش می‌برد. با گذشت زمان تعداد افراد مجموعه گسترش یافت و بهترین نسخه وبسایت مجموعه در زمستان همان سال رو نمایی شد.

کارمزدهای صرافی نوبیتکس

بخش مهم دیگری که در تمام صرافی ها وجود دارد و و لازم است در انتخاب صرافی مورد نظر خود به آن توجه کنیم، بخش کارمزدها است. کارمزدهایی که صرافی نوبیتکس برای معاملات خود در نظر گرفته نرخ متوسطی داشته و همین موضوع باعث شده تا کاربران زیادی خواهان استفاده از این صرافی رمزارزی باشند، در ادامه نرخ کارمزد بخش های مختلف این صرافی را برایتان قرار داده ایم:

 

از ویژگی های مثبت صرافی نوبیتکس، پرداخت های سریع سرمایه کاربران است؛ طوریکه بیش از ۸۰ درصد کاربران از تسویه حساب این صرافی راضی بوده و همین موضوع را دلیلی برای ادامه همکاری خود با نوبیتکس می‌دانند.

همچنین بخوانید:  آموزش صرافی کوکوین (Kucoin)؛ ثبت نام و معامله (آپدیت ۲۰۲۲)

نحوه ثبت نام

برای استفاده از خدمات این صرافی، کافی است وارد وبسایت نوبیتکس به آدرس https://nobitex.ir/signup شده و اطلاعات خود را اعم از ایمیل و رمزعبور قوی وارد نمایید؛. همچنین در صورت لاگین بودن اکانت جیمیل بر روی مرورگر می‌توانید این مرحله را خیلی سریع تر پیش برده و از ثبت نام خودکار گوگل استفاده کنید. اگر کد معرف فرد خاصی را نیز در اختیار دارید، پیشنهاد می‌شود در این مرحله کد دعوت مربوطه را وارد نمایید.

بعد از گذرندان این مرحله؛ همانند صرافی های دیگر لازم است تا تایید دو مرحله وارد شدن به حساب کاربری خود را با نصب اپلیکیشن Google Authenticator فعال کنید. در این مرحله باید کد QR صرافی را با ایمیلی که هنگام ثبت نام در صرافی استفاده کردید، سینک کنید تا از این پس برای ورود بعد از وارد کردن ایمیل و رمز عبور، رمزی که Authenticator می‌دهد را برای تایید ورود دو مرحله‌ای خود وارد کنید. با انجام دادن این فرآیند احتمال هک حساب کاربری شما بسیار پایین آمده و دسترسی به حساب کاربریتان بهتر کنترل می‌شود.

بعد از انجام مراحل فوق وارد فضای داشبورد حساب کاربری می‌شوید و باید احراز هویت به عنوان یک کاربر ایرانی را در این مرحله انجام دهید. برای احراز هویت لازم است اطلاعات کارت ملی، شماه تماس و آدرس محل سکونت و اطلاعات حساب بانکی خود را وارد نمایید تا حساب کاربری شما برای خرید و فروش رمزارزها فعال شود.

نکته: یکی از مزایای استفاده از این صرافی و کار با آن این است که مجموعه نوبیتکس برای تک تک مراحل کار با سایت و اپلیکیشن خود ویدیو آموزشی تهیه کرده است و کاربران می‌توانند با مشاهده این ویدیوها در سایت آپارات به راحتی از امکانات مختلف این صرافی در تبادلات مالی خود استفاده کنند.

همچنین بخوانید:  ریپل چیست؟ معرفی کامل رمز ارز XRP

معایب 

صرافی نوبیتکس در کنار مزایای منحصر به فرد خود دارای معایبی هم هست که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • محدودیت در برداشت کوین ها
  • غیرفعال سازی ارتقا حساب کاربری
  • غیرفعال شدن انتقال سرمایه به کیف پول های ارز دیجیتال
  • نداشتن قابلیت‌ Stop Loss در مارجین تریدینگ

نوبیتکس از چه رمزارزهای پشتیبانی می‌کند؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود کاربران در کارکردن با این صرافی محدود شوند؛ لیست رمزارزهایی است که در این صرافی برای خرید و فروش موجود هستند. به عبارتی نوبیتکس فقط از چند رمزارز برتر بازار در صرافی خود پشتیبانی می‌کند و امکان خرید و فروش آنها را برای کاربران خود فراهم نموده است، درصورتی که خیلی از افراد و کاربران از آلت کوین و شت کوین های دیگر در معاملات روزانه خود استفاده می‌کنند. در ادامه این لیست رمزارزهایی که در نوبیتکس ارائه می‌شوند را تقدیم حضورتان میکنیم:

حداقل قابل برداشت رمزارزها
BTC 0.002 بیت کوین
۰.۰۳ اتریوم
۰.۰۰۲ LTC لایت کوین
۵۰۰ USDT تتر (شبکه اتریوم)
۱۰ USDT تتر (شبکه ترون)
۲۱ XRP ریپل
۰.۰۱ BCH بیت کوین کش
۰.۱ BNB بایننس کوین
۵ EOS EOS
۱۰۰ XLM استلار
۱ ETC اتریوم کلاسیک
۱۰۰ TRX ترون
۲۰۰ DOGE دوج کوین
۰.۰۶ PMN پیمان

سطوح کاربری در کار با صرافی نوبیتکس

کاربران در صرافی نوبیتکس در سه سطح تقسیم می‌شوند و هر کدام از این سطوح دارای امکانات و ویژگی های خاصی هستند تا در نهایت کاربران تبادلات رمزارزی و واریز و برداشت خود را به بهترین شکل انجام دهند.

سطح یک کاربری

سطح یک کاربری در صرافی نوبیتکس قادر خواهد بود واریز نامحدود و ترید نامحدود در بازارهای ارز دیجیتال را داشته باشد. همچنین امکان واریز ریالی در ۲۴ ساعت تا سقف ۵۰۰ هزار تومان و امکان برداشت رمز ارز در ۲۴ ساعت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ار خواهند داشت؛ امکان برداشت ریالی در ۲۴ ساعت تا سقف ۲۰ میلیون تومان و برداشت ارز دیجیتال و ریال در یک روز کمتر ۱۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر ویژگی های سطح یک کاربری صرافی nobitex خواهد بود.

همچنین بخوانید:  ضرر در ارز دیجیتال | چگونه در ارز دیجیتال ضرر نکنیم؟
سطح دو کاربری

سطح دو صرافی امکان واریز نا محدود ارز دیجیتالی را خواهد داشت و در هر ۲۴ ساعت از طریق درگاه شتابی تا حداکثر ۵۰ میلیون تومان می‌تواند به صرافی واریز داشته باشد؛ امکان واریز ریالی از طریق مجموع کارت‌های بانکی واردشده‌ در سایت برای سطح دو کاربری تا حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان در هر شبانه روز فعال خواهد بود؛ سقف برداشت ریالی در طی یک شبانه‌ روز ۳۰۰ میلیون تومان است؛ سقف برداشت رمز ارز در طی یک شبانه‌ روز نیز تا ۲۰۰ میلیون تومان امکان پذیر میباشد.

سطح سه کاربری

سطح سوم کاربری، بیشترین امکانات را برای کاربر در صرافی بایننس فراهم میکند. علاوه بر امکانات دو سطح قبلی، کاربران این سطح می‌توانند واریز بانکی مورد نظر خود را با هماهنگی پشتیبانی انجام دهند؛ حداکثر برداشت ارز دیجیتال در یک ۲۴ ساعت برابر ۱ میلیارد تومان و حداکثر برداشت ریال در یک ۲۴ ساعت برابر ۶۰۰ میلیون تومان است.

سایر امکانات صرافی نوبیتکس

  • ثبت سفارش سریع
  • ترید قیمت ارزها
  • اپلیکیشن موبایل
  • واریز سریع
  • بلاگ آموزشی
جمع بندی

صرافی نوبیتکس موفق به جلب اعتماد کاربران شده است و افراد زیادی را جلب خود کرده است. سرعت عمل بالا و پشتبانی نسبتا خوب از ویژگی های این صرافی است. نکته ای که می‌تواند برای کاربران ناخوشایند باشد، تعداد محدود کوین ها و توکن هایی است که در نوبیتکس وجود دارد. نسبت به برخی از صرافی های داخلی، نوبیتکس از رمز ارزهای کمتری پشنیبانی می‌کند.

 

سوالات متداول

کارمزد صرافی نوبیتکس به چه صورت است؟

طبق اعلام سایت رسمی این مجموعه، حداکثر کارمزد آن برابر با ۰.۳ درصد است.

 نحوه احراز هویت این صرافی به چه گونه است؟

از تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰،‌ احراز هویت دو عاملی به این صرافی اضافه شده است.

 

منبع : arztoday.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا