ارز دیجیتال

لباس NFT چیست و چه تأثیری بر صنعت مد دارد؟

Rate this post

آیا تا به حال به ایجاد یک لباس به شکل NFT فکر کرده‌اید؟ با توجه به این واقعیت که NFT‌ها در حال حاضر علاوه بر تصاویر، صدا و ویدئو در اشکال غیر دیجیتالی مانند میم‌، گیف‌ها، توییت‌ها، املاک و سایر موارد غیر دیجیتالی وجود دارند، ظهور NFT مد و تأثیر آن بر صنعت مد آنچنان هم دور از انتظار نیست. در ادامه این مقاله قرار است به بررسی این نوع جدید از NFTها بپردازیم و در مورد آینده این صنعت جدید صحبت کنیم.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله تکنولوژی و فناوری نیوان تک همراه باشید.

لباس NFT چیست؟

در حال حاضر دنیای جدید متاورس و صنعت وب ۳ تاثیرات زیادی بر روی تجارت‌های جهانی مانند مد گذاشتند. از آنجایی که جهان از فیزیکی به دیجیتالی در حال تغییر است، طراحی مد سنتی می‌تواند به لباس‌های دیجیتالی تبدیل شود که می‌توانند هم در واقعیت افزوده (AR) و هم در زندگی واقعی مورد استفاده قرار گیرند.

مگان کاسپار، مدیر عامل مگنتیک کپیتال و عضو سازمان مستقل غیرمتمرکز مد (Red DAO)، توکن‌های غیرقابل تعویض مد دیجیتال یا NFT‌ها احتمالاً بزرگترین دسته NFT وب ۳.۰ خواهند بود.

“NFT‌های مد دیجیتال لباس‌هایی هستند که ممکن است به صورت آنلاین یا در محیط‌های بازی پوشیده شوند، همچنین کفش‌ها، جواهرات و سایر لوازم جانبی. این پوشیدنی‌های دیجیتال اکنون در محیط‌های واقعیت افزوده، برای سرمایه‌گذاری، برای پوشاندن آواتار‌ها در بازی‌های غیرمتمرکز پوشیده می‌شوند و در تصاویر و ویدیو‌ها نمایش داده شود. “

اگرچه کاسپار می‌داند که پوشیدنی‌های دیجیتال در حال حاضر در محیط‌های بازی غیرمتمرکز، مانند NFT‌های مورد استفاده در دیسنترالند استفاده می‌شوند؛ او توضیح داد که مد پوشیدنی در دو سال آینده تعاملی‌تر خواهد شد. او همچنین نشان داد که چگونه می‌توان از اکسسوری‌های پوشیدنی و مجازی و سایر لوازم جانبی در طول مصاحبه‌های ویدیویی استفاده کرد.

 

لباس دیجیتال (W۲E) و صنعت جهانی مد

به گفته کاسپار، مدل کسب‌وکار «پوشیدن برای کسب درآمد» در محیط‌های واقعیت افزوده موفق خواهد بود، او همچنین خاطرنشان کرد که شرکت‌ها، بازرگانان و طراحان لباس‌هایی متناسب با کمد‌های دیجیتال تولید خواهند کرد. کاسپار خاطرنشان کرد: طراحان برای ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتریان، به مشتریان برای پوشیدن کالا‌های مجازی خود پاداش پرداخت می‌کنند.

برند‌ها با دادن دسترسی به اقلام انحصاری یا ایردراپ لباس‌های مد به کیف پول مجازی آن‌ها، یا با پرداخت آن‌ها به شکل یک توکن قابل تعویض، به مشتریان برای پوشیدن لباس‌ها پاداش می‌دهند.

طبق گفته‌های کاسپار پخش NFT مبتنی بر جامعه “D&G Family” که در بازار تحت نظارت UNXD برگزار خواهد شد، به زودی توسط برچسب مد لوکس ایتالیایی Dolce & Gabbana منتشر خواهد شد. او گفت که مشتریان به لباس‌های فیزیکی ممتازی دسترسی خواهند داشت که فقط در زمان فروش ارائه می‌شوند. برای نشان دادن اثربخشی پوشیدنی‌های متاورس، دولچه و گابانا اخیراً از مجموعه NFT Collezione Genesi خود رونمایی کرده‌اند.

کاسپار معتقد است UNXD اولین پلتفرم لوکسی خواهد بود که ویژگی‌هایی را برای پوشیدن به درآمد ارائه می‌کند، اگرچه سایر اکوسیستم‌های NFT شروع به ترکیب این‌ ایده کرده‌اند. به عنوان مثال، استودیوی استارتاپی Unopnd’s Davaproject، یک پروژه NFT، در حال حاضر در حال توسعه سیستمی از NFT‌های آواتار است که نشان دهنده تغییرات در ترکیبات مختلف در یک شبکه بلاک چین است. این پروژه در ابتدا شامل ۱۰۰۰۰ آواتار NFT «داوا» است که با ۳۰۰۰۰ وسیله پوشیدنی ساخته می‌شود. نادر بودن هر پوشیدنی توسط Davaproject تعیین می‌شود و رتبه‌های مختلف در داشبورد کاربر نمایش داده می‌شود. با پوشیدن این چیز‌ها، صاحبان مزیت‌هایی مانند دعوت به رویداد‌های اجتماعی، ایردراپ‌های NFT، هدایا و اقلام جدید را به دست خواهند آورد.

همچنین بخوانید:  سرمایه‌گذاری ماهانه در بیت کوین؛ نتیجه چه خواهد بود؟

 

سردبیر ووگ سنگاپور، نورمن‌تان، به کوین تلگراف (یکی از مجله‌های خبری حوزه ارز‌های دیجیتال) گفت که با توجه به ظهور پوشیدنی‌های مجازی، نسبت به مد دیجیتال خوشبین است. ‌تان به تازگی شماره سپتامبر ووگ سنگاپور که بر موضوع “آغاز‌های جدید” متمرکز شده است، منتشر کرده است. نسخه سپتامبر دارای دو جلد NFT بود که فقط به صورت دیجیتالی قابل دسترسی بودند، که هر کدام دارای جلد چاپی خاص خود در قالب یک کد QR بود. ‌تان می‌گوید:

در ووگ سنگاپور، مد و نوآوری همیشه در هسته کاری ما قرار داشته است. ما قدمی پرمخاطره برای ورود به متاورس، مقصد طبقه جدیدی از هنرمندان و طراحان دیجیتال، با موضوع شماره جهانی سپتامبر “آغاز‌های جدید” برداشتیم.

تان اضافه کرد که پوشیدنی‌های مجازی نه تنها متاورس را مختل می‌کنند، بلکه با معرفی اقتصاد پس از زباله، به حل مشکلات پایداری نیز کمک می‌کنند. کاسپار ادعا می‌کند که ۴۰ درصد از کمد‌های غربی حاوی لباس‌های پوشیده نشده هستند و اشاره می‌کند که لباس‌های دیجیتال می‌توانند جایگزینی سازگار با محیط زیست برای لباس‌های فیزیکی باشند.

نمایش‌های مد مجازی پایدارتر و در دسترس‌تر هستند. برای مثال، NFT Runway، کسب‌وکاری که مد را با توانمندسازی کارآفرینان برای استفاده از روش‌های پایدار استقرار دموکراتیک می‌کند، یک نمایش مد دیجیتال از ۳ تا ۵ دسامبر به عنوان بخشی از “هفته جامعه مد سانفرانسیسکو” ارائه خواهد کرد. فناوری ثبت اختراع ۳DREALtm برای تولید کپی‌های NFT از محصولات ملموس برای نمایش مد تعاملی استفاده خواهد شد که به صورت زنده در Metaverse پخش خواهد شد. از طریق استفاده از آواتار‌های خود، مخاطبان می‌توانند در حالی که برای مشاهده هر آیتم به طور مجازی روی باند فرودگاه ‌می‌روند، لباس را از هر زاویه‌ای بچرخانند و بررسی کنند.

همچنین بخوانید:  آموزش صرافی کوکوین (Kucoin)؛ ثبت نام و معامله (آپدیت ۲۰۲۲)

یکی دیگر از افراد برجسته در زمینه مد، تپمنگکل (Tepmongkol )در این باره گفت:

آن‌ها توکن‌هایی هستند که به عنوان گواهی احراز هویت عمل می‌کنند و می‌توانند کاربرد‌های زیادی را به هر لباس اضافه کنند. این ممکن است مستلزم دستیابی به دسترسی ویژه به جامعه آنلاین طراح یا باز کردن یک نسخه دیجیتالی از محصول باشد. علاوه بر این، NFT‌ها برای ترکیب ساده هستند. زیرا آن‌ها را می‌توان از طریق یک کد QR کوچک برای هر لباس اضافه کرد.

او اشاره کرد که لباس‌های NFT نیز کمک‌های مالی به سازمان‌ها را ساده می‌کنند. به عنوان مثال، نمایش مد مجازی NFT Runway دارای حراجی خواهد بود که عواید آن صرف تعدادی از اهداف خیریه خواهد شد. Tepmongkol ادعا می‌کند که قرارداد‌های هوشمند بلاک چین، NFT Runway را قادر می‌سازد تا “موقوفات NFT” ایجاد کند. او توضیح داد که اینجاست که می‌توان مؤسسه خیریه را برای دریافت درصدی از فروش از طریق قرارداد هوشمند برای همیشه راه‌اندازی کرد.

 

آینده لباس‌های دیجیتال چگونه خواهد شد؟

اگرچه ظهور مد دیجیتال تعاملی هنوز در اول راه است، اما کاسپار فکر می‌کند که مدل پوشیدنی در نهایت از نظر محبوبیت از مدل بازی برای کسب درآمد پیشی خواهد گرفت. بازی برای کسب درآمد از زمان راه‌اندازی آکسی اینفینیتی از سایر عبارات جستجو در اکوسیستم بلاک چین پیشی گرفته است.

با این حال، کاسپار توضیح داد که‌ایده پوشیدن برای کسب درآمد احتمالاً برای عموم مردم، به‌ویژه خانم‌ها، جذاب‌تر از گیمر‌ها خواهد بود. به عنوان مثاله ویژگی‌ای که بسیاری از کاربران جدید را به بخش بلاک چین می‌کشاند این است که کیف پول‌های دیجیتال در نهایت شبیه کمد‌های مجازی می‌شوند: «بسیاری از شرکت‌ها در حال کار بر روی ایجاد گنجه‌های دیجیتالی با قابلیت همکاری هستند که می‌توانید NFT‌ها را به داخل و خارج منتقل کنید. “

همچنین بخوانید:  نقد و بررسی صرافی پینگی

تان خاطرنشان کرد که بازی‌های اینترنتی پیشرو هستند، اما به توسعه مد دیجیتال کمک می‌کنند:

در نتیجه، شرکت‌هایی مانند Balenciaga به لطف فورت‌نایت و سایر بازی‌های آنلاین، فرصتی برای ارتباط با این بازیکنان به‌صورت دیجیتالی بومی پیدا کردند. این موضوع با روش‌های مختلف برای برقراری ارتباط و ابراز وجود آنلاین. ، همراه با کوید ۱۹، منجر به افزایش تعداد افرادی که آنلاین در حال آزمایش بودند، شد.

به گفته سباستین بورگت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سندباکس، یک شرکت غیرمتمرکز، پوشیدنی‌های بازی برای کسب درآمد و NFT‌های مبتنی بر مد پوشیدنی از این جهت متفاوت هستند که یکی برای گیمر‌ها و دیگری به سمت افراد اجتماعی است. دنیای مجازی بازی با استفاده از NFT. او ادامه داد که سندباکس به زودی NFT‌های پوشیدنی را برای بسیاری از بازی‌های خود ارائه خواهد کرد:

هرچه زمان بیشتری برای استفاده از آواتار صرف شود، بازیکنان پول بیشتری می‌توانند کسب کنند. “داشتن ابزار‌های پوشیدنی که به کاربران بر اساس تعامل پاداش می‌دهد، مدل جالبی است که واقعاً با هویت آواتار‌های NFT مطابقت دارد.

نتیجه پایانی

پس از بازی برای کسب درآمد و حرکت برای کسب درآمد، لباس برای کسب درآمد نوع جدیدی از درآمدزایی با اسفاده از NFT است.در دنیای ارزهای دیجیتال، نوآوری بی حد و حصر است. لباس‌های دیجیتال در حال حاضر در مراحل اولیه ظهور خود هستند و تا پذیرش گسترده آن راه‌های زیادی مانده است.

 

منبع : arztoday.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا