ارز دیجیتال

انواع کیف پول ارز دیجیتال

Rate this post

برای نگهداری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، از انواع کیف پول (Wallet) دیجیتالی استفاده می‌شود. لازم است بدانید، با توجه به نوع خاص رمزارزها روش نگهداری آنها نیز متفاوت است. از آنجایی که کیف پول های رمزارزی در بستر اینترنت هستند، باید با دقت بیشتری مراقب امن بودن آنها باشیم. این مقاله در مورد معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال و روش های جلوگیری از هک wallet رمزارزها است که می‌تواند بسیار مفید باشد، چراکه بسیاری از سرمایه گذاران، اطلاعات درست و کاملی از این کیف پول ها ندارند و با انتخاب اشتباه ممکن است سرمایه رمزارزی خود را از دست بدهند.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که برای ذخیره کردن یک اسکناس، نیاز به یک کیف پول پارچه‌ای، چرمی یا انواع دیگر دارید، برای ذخیره کردن ارزهای دیجیتال نیز، نیاز به کیف پول ارز دیجیتال (Wallet) دارید. والت یک ابزار کاربردی برای ذخیره سازی رمز ارزها است که برای این کار با بلاک چین همگام سازی شده است و در انواع مختلف موجود است. شناسایی کیف پول ارز دیجیتال، برای کاربران رمز ارزها، به دلیل وظیفه حساس و مهمی که دارد، بسیار ضروری است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این ابزار بیشتر از پیش آشنا شوید.

۵ کیف پول برتر برای بیت کوین

هر نوع کیف پول، ترکیبی ساده از کلید خصوصی (Private Key) و آدرس عمومی (Public Key) شماست که بر اساس عملکرد و محل نگهداری ارزها، می‌توانید کیف پول های ارزهای دیجیتال را به صورت زیر دسته بندی کنید.

کیف پول موبایلی

با ساده ترین و پرکاربردترین نوع کیف پول ها، یعنی والت موبایلی شروع می‌کنیم؛ با استفاده از کیف پول موبایلی می‌توانید به راحتی و در هر مکان و زمانی تنها با تلفن همراه، به دارای دیجیتالی خود دسترسی داشته باشید. کیف پول های موبایلی برای بیت کوین و آلت کوین ها پرکاربردترین نوع کیف پول ها در وضعیت حال حاضر بازار هستند. دلیل این محبوبیت این است که دسترسی به آن با گوشی موبایل بوده و استفاده از آنها نیز آسان است.

همچنین بخوانید:  دوج کوین چیست؟ تاریخچه شکل گیری DogeCoin

 

“به یاد داشته باشید که کیف پول های موبایلی ارزهای دیجیتال؛ چهارمین راه امن برای ذخیره و نگهداری دارای دیجیتال شما است.”

در این نرم افزارها امکان انتقال رمز ارزها فراهم شده و معمولا رابط کاربردی راحت و آسانی دارند؛ اما قبل از اعتماد به کیف پول موبایلی، بهتر است آن ها را بر اساس فاکتورهای زیر بررسی کنید:

  • کلیدهای خصوصی: امکان کنترل کلید خصوصی در کیف پول
  • سهولت استفاده  :رابط کاربری آسان
  • تعداد کاربران فعال و نظرات کاربران
  • پشتیبانی و امنیت قوی
  • سازگاری با سیستم عامل های مختلف

نمونه کیف پول های موبایلی رمزارزها

کیف پول رمزارزی دسکتاپ

کیف پول های دسکتاپ برای نگهداری از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به راحتی قابل نصب هستند؛ این ولت ها از سیستم عامل های دسکتاپ مانند مک، لینکوس و ویندوز پشتیبانی می‌کنند. از طریق کیف پول دسکتاپ هر رمز ارز معتبری را می‌توان ذخیره و نگهداری کرد؛ اما چون دسکتاپ یا لپ تاپ شما اغلب اوقات به اینترنت متصل می‌شود باید کلیه موراد امنیتی را برای سیستم خود فراهم کنید، تا کیف پول شما مورد هک و تهدید ویروس های اینترنتی قرار نگیرد. بنابراین اگر کیف پول شما از نوع دسکتاپ است پیشنهاد می‌کنیم، آنتی ویروس و فایروال قوی بر روی سیستم‌تان نصب کنید.

 

اغلب صرافی های آنلاین کیف پول های دسکتاپ را بر روی وبسایت خود پیاده سازی کرده اند که می‌توانید از آنها برای نگهداری ارزهای خود استفاده کنید؛ این نکته را هم در نظر داشته باشید که این مدل ولت، سومین کیف پول رمرارزی امن است. در ادامه چند مدل از این کیف پول به شما معرفی می‌کنیم:

  • Exodus
  • Bitcoin Core
  • Electrum

جالب است بدانید که در اوایل، کیف پول های نرم افزاری دسکتاپ، فقط روی یک سیستم (همان سیستمی که برای اولین کیف پول را اجرا کرده‌اید) اجرا می‌شد که از بابت امنیت، می‌توانست مفید باشد؛ اما به مرور زمان، این ویژگی با اعتراض کاربران همراه شد که در نهایت، منجر به حذف آن شد. دلیل این کار واضح است؛ فرض کنید در این شرایط، شخصی که دسترسی به لپتاپ خود ندارد و قصد دارد از طریق تلفن همراه به والت خود وصل شود، هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

کیف پول های کاغذی

کیف پول کاغذی درواقع یک تکه کاغذ است که روی آن اطلاعات رمزی ارز با QR-code نوشته می‌شود. در سال ۲۰۰۸، هنگامی که بیت کوین راه اندازی شد، کیف پول های کاغذی تنها راه امن برای ذخیره رمز ارزها محسوب می‌شدند؛ به همین دلیل است که فقط تعداد محدودی از افراد قادر به خرید و ذخیره بیتکوین BTC در روزهای گذشته بودند. با پیشرفت فناوری، هم اکنون کیف پول های دیگری وجود دارند که به ذخیره دارایی های رمز ارز افراد کمک می‌کنند و دیگر نیازی به داشتن یک تکه برگ کاغذ نیست.

همچنین بخوانید:  معامله‌گران حرفه‌ای چگونه از بازار آپشن برای کسب سود در دوره‌های کم‌نوسان استفاده می‌کنند؟

این کیف پول، کلید خصوصی شما را آفلاین نگه می‌دارد. کیف پول های کاغذی دومین روش ایمن برای ذخیره ارزهای دیجیتال شما هستند؛ یک کیف پول کاغذی صرفا یک برگه کاغذ است که آدرس عمومی (آدرس دریافت بیت‌کوین) و کلید خصوصی کیف پول (Private Key) شماست. برای ساخت کیف پول کاغذی می‌توانید از دو سایت زیر استفاده کنید:

مهم ترین چالشی که این کیف پول ها می‌توانند ایجاد کنند، سروکار داشتن کاربران با کاغذ است. همانطور که می‌دانید، کاغذ یک ابزار حساس است که در مقابل آب، آتش و بسیاری از عوامل دیگر آسب پذیر است. کاربری که از این کیف پول استفاده می‌کند، باید به شدت از کاغذ حاوی رمزها مراقبت کند.

کیف پول های سخت افزاری (Hardware Wallet)

کیف پول های سخت افزاری، امن ترین مدل کیف پول ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال در بلند مدت است. در حقیقت، کیف پول های سخت افزاری همانطور که از نام آنها پیداست، دستگاه های سخت افزاری هستند که به طور خاص برای مدیریت کلیدهای خصوصی و آدرس های عمومی ساخته شده اند. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر دزدیده شدن ارزها از این کیف پول‌ها ارائه نشده است.

 

علاوه بر این، این والت‌ها در برابر ویروس‌های کامپیوتری مصون هستند. قیمت یک دستگاه سخت افزاری معمولاً بین ۳۹ تا ۴۵۰ دلار است؛ اما قطعاً از نظر ایمنی ارزش هزینه کردن را دارد. این قیمت برای محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری است که به شما امکان می‌دهد بیش از ۲۲ ارمزارز مختلف (از جمله BTC) را ذخیره کنید.

لیست کیف پول‌های سخت افزاری

  • Ledger Nano S
  • TREZOR
  • KeepKey
  • Ballet Hardware Wallet

کیف پول آنلاین و تحت وب

کیف پول های رمزارزی تحت وب از ایمنی نسبتا پایینی برخوردار هستند؛ این مدل ولت همیشه به اینترنت وصل بوده و امکان دسترسی به آنها نیز از مرورگرهای مختلف از جمله گوگل کروم، فایرفکس و اینترنت اکسپلورر امکان پذیر است. کافی است ادرس یا URL کیف پول آنلاین و تحت وب خود را در نوار جستجو مرورگر خود وارد کنید؛ این ولت ها همچنین مستعد حملات DDOS هستند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با این نوع ولت لازم است بدانید این است که شما به کلید خصوصی کیف پول رمزارزهای خود دسترسی ندارید. این همچنین بدان معنی است که اگر بر فرض محال صرافی هک یا خاموش شود، ارزهای دیجیتال خود را از دست خواهید داد؛ به همین دلیل بهترین راه استفاده از کیف پول سخت افزاری (امن ترین) یا کیف پول موبایلی (امنیت متوسط) است.

همچنین بخوانید:  نقد و بررسی صرافی والکس

لیست کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانیان و غیر میزبان تحت وب عبارتند از:

لیست کیف پول های میزبان تحت وب:

  •  Binance (بهترین)
  • Coinbase
  • CEX.io

لیست کیف پول‌های معتبر برای ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که شناخته شده ترین آن ها بیت کوین و اتریوم است و برای نگهداری این رمزارزها نیز کیف پول‌های زیادی طراحی و ساخته شده است. در این بخش از مقاله ما سعی داریم تا بهترین و معتبرترین کیف پول‌های رمزارزی را برای کمک به شما معرفی کنیم؛ در ادامه لیست کیف پول‌های شناخته‌شده برای رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) را مشاهده می‌کنید:

انواع کیف پول نام کیف پول
کیف پول سخت افزار Ledger NanoX
Cobo Vault
کیف پول های دسک تاپ Atomic
Exodus
Bitcoin Core
Electrum
کیف پول موبایلی کیف پول Samourai کیف پول
اتمی
Muun Wallet
کیف پول آنلاین تحت وب کیف پول Coinbase
MetaMask

در جدول فوق، انواع مختلف کیف پول های رمز ارز را به ترتیب از امن ترین به کم امنیت ترین معرفی کرده ایم؛ اما این تقسیم بندی بدان معنی نیست که فقط باید از ایمن ترین کیف پول استفاده شود، بلکه به این معناست که هر فردی برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود بهتر است که نقاط قوت و ضعف هر نوع کیف پول را بداند و با آگاهی کامل بهترین و مناسب ترین کیف پول را برای خود انتخاب کند.

انتخاب والت ارز دیجیتال

کیف پول های متنوعی در بازار کریپتوکارنسی ها وجود دارد. نمی‌توان به صورت خاص روی یک نوع یا یک برند از والت ها تمرکز کرد؛ چراکه هر کاربر متناسب با نیازی که از کیف پول خود دارد، ممکن است از والتی جز مورد پیشنهادی شما استفاده کند.

قبل از انتخاب کیف پول،‌ بهتر است که توقعات خود را از والت مورد نظر در نظر بگیرید. برای مثال، آیا قصد دارید که از یک رمز ارز استفاده کنید یا از چند ارز دیجیتال از شبکه های مختلف؟ جواب این سوال به این دلیل مهم است که کیف پول مطرح و محبوب متامسک فقط از اتریوم و توکن های بلاک چین آن پشتیبانی می‌کند. این والت، جزو بهترین کیف پول های اتریوم است.

 

آیا صرافی همان کیف پول است؟

خیر، صرافی محل تبادل رمزارزها است و ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال روی صرافی‌ها فقط برای افرادی توجیه منطقی دارد که قصد دارند به‌طور مرتب معامله انجام دهند.

کدام ولت، بهترین کیف پول رمزارزی است؟

کیف پول های سخت افزاری بهترین و امن ترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال است.

بهترین کیف پول موبایلی چیست؟

تراست ولت از معتبرترین ولت های موبایلی برای نگهداری ارزهای دیجیتال است.

 

منبع : arztoday.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا