ماشین های فرانسوی پر طرفدار در ایران کدامند+عکس و مشخصات
به واسطه بازار انحصاری خودرو در ایران تا حدی بدنام اند اما این هیچ چیزی از ارزش های صنعت خودروی فرانسه کم نمی کند و بیش از سهل انگاری آنها در زمینه کیفیت،
پیامد دولتی کردن صنعتی پر تاثیر و مهم مثل خودروسازی در ایران است وگرنه خودروسازان فرانسوی نظیر پژو یا رنو از حدود ۱۰۰ سال پیش در کنار سازندگان آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی همواره جزو بهترین خودروسازان اروپا و جهان هستند.
پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با نیوان تک همراه باشید.
این برندها البته در ایران سال هاست همپای مردم متولد، محبوب، پیر و فرسوده شده اند و اغلب نیز اتومبیل های بی دردسری بوده اند. به غیر از اتومبیل های سیتروئن که به استفاده از تکنولوژی های نامتعارف و طراحی عجیب مشهورند، خودروهای ساخت رنو و پژو در شمار بهترین و بادوام ترین محصولات بازار ایران در پایین ترین رده های قیمتی بوده اند.
حالا که پس از دهه ۷۰ قرار است دوباره بازار ایران رنگ و بوی کاملا فرانسوی به خود بگیرد، مروری بر بهترین گزینه های خرید در این بخش از بازار خالی از لطف نیست مخصوصا که به لطف برند دی اس، سبد سازندگان فرانسوی در بازه ۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان کامل است و از خودروی کوپه تا سدان نیمه لوکس و از کراس اوور کامپکت تا اس یووی لوکس و اقتصادی را می توان در میان تولیدات فرانسوی حاضر در بازار ایران به راحتی یافت.
طراحی ظریف، قیمت مناسب، دوام بالا و کارایی خوب موتور از جمله دلایلی است که خریداران را هنگام انتخاب خودرو به سمت ساخته های فرانسوی متمایل می کند. لازم به یادآوری است که اطلاعات فروش هر خودرو تا پایان ماه دهم میلادی و بر اساس فروش در دو بازار بزرگ چین و اروپا محاسبه شده است.
رنو ساندرو استپ وی
قیمت: ۶۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر
قدرت موتور: ۱۰۷ اسب بخار
فروش متوسط سال در بازارهای جهانی: ۱۰۰ هزار دستگاه
این خودروی کوچک شهری این روزها برگ برنده رنو در بازار خودروهای ارزان و میان قیمت ایران است که به لطف کیفیت ساخت خوب و سواری نرمش توانسته در رقابتی فشرده گوی سبقت را از رقبای چینی خود برباید. متوسط عمر محصولات رنو نیز چون بالاست از این رو مشتریان برخلاف نمونه های چینی ترسی از خرید مدل های دست دوم ساندرو نداشته و با اشتیاق تمام به خرید این اتومبیل اقدام می کنند.
پژو ۳۰۱
قیمت: ۹۵ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر
قدرت موتور: ۱۱۳ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۳۰ هزار دستگاه
درباره این خودرو قضاوت های بسیار بدی صورت گرفته اما انصافا ماشین بدی نیست و نمونه های مونتاژی نیز که فیس لیفت ۲۰۱۷ مدل ۳۰۱ است محصولی به غایت اقتصادی، مدرن و پویاست و در عین حال نام برند پژو را که نسبت به خودروهایی مثل لیفان یا چری لوکس تر و بالاتر است بر سینه دارد. ۳۰۱ گرچه فعلا روزهای ناموفقی را در بازار ایران می گذراند اما با افتتاح خط تولید آن و نیز کاهش قیمت تمام شده به کمتر از ۸۰ میلیون احتمالا خواهد توانست بخشی از خریداران هیوندای اکسنت، لیفان ۸۳۰ و چری آریزور را به سمت خود بکشاند.
پژو ۲۰۰۸
قیمت: ۱۱۵ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو
قدرت موتور: ۱۶۵ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۱۵۱ هزار دستگاه
این خودرو شاهکار شرکت پژو است که فقط باید با آن به گشت و گذار پرداخت تا کیفیت بالای آن را درک کرد. در مقایسه با کپچر گرچه جای کمتری دارد اما نسبتا لوکس تر و صد البته اسپورت تر است که این یعنی ۲۰۰۸ مزیت بیشتری برای خریداران جوان تر دارد. این کراس اوور کامپکت از هر لحاظ بر نیسان جوک که قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان بیشتر از ۲۰۰۸ دارد، برتری فاحشی داشته و در عین حال مصرف کمتر و ظاهر شکیل تری دارد. بی دلیل نیست ۱۶ هزار دستگاه از آن در یک هفته پیش فروش شده است.
رنو تالیسمان
قیمت: ۲۱۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ توربو
قدرت موتور: ۱۹۰ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۴۰ هزار دستگاه
واقعا هیچ چیز از تویوتا کمری کم ندارد، مگر صدای کابین که کمی بیشتر از رقیب ژاپنی است وگرنه تالیسمان محصولی به غایت اسپورت، زیبا، متفاوت، با پرستیژ، با دوام و و البته تکنولوژیک است که با داشتن پنج ستاره کامل از کانون امنیت و تصادف اروپا همواره شما را در برابر حوادث مصون نگه می دارد. جاذبه اصلی تالیسمان البته موتور توربوی قدرتمند و جعبه دنده هماهنگی است که در کمتر از هفت ثانیه شما را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رساند تا با اتاقی مجهز همواره تلفیقی از یک سدان اسپورت با محصولی لوکس را یادآور شود.
رنو کولئوس
قیمت: ۲۳۵ میلیون تومان
نوع موتور: ۲۵۰۰ سی سی چهار سیلندر
قدرت موتور: ۱۷۰ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۲۵۰ هزار دستگاه
گزینه های فرانسوی جوری که بتوانند مثل رنو کولئوس در زمینه آفرود بدرخشند و هویت اروپایی خود را هم حفظ کنند خیلی زیاد نیستند اما کولئوس به تنهایی در ایران جور این محصولات را می کشد. کولئوس اساسی شاسی بلندی ژاپنی است که با کمک نیسان ساخته شده و هویت خود را مدیون مدل موفق ایکس – تریل است که سالانه بالغ بر ۴۰۰ هزار دستگاه از آن در جهان به فروش می رود. کولئوس به لطف ظاهر زیبا، قیمت اقتصادی، تجهیزات مدرن و کیفیت ساخت خوب، خودرویی به مراتب بهتر از محصولات کره ای است که ارزش خرید بالایی دارد.
دی اس ۷ کراس بک
قیمت: ۳۲۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو
قدرت موتور: ۱۶۳ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: –
این بهترین اتومبیلی است که دی اس از بدو تاسیس و استقلال از سیتروئن توانسته بسازد. مدل ۷ کراس بک گام بزرگی از یک سازنده گمنام نیست، تایید قدرت بالای دی اس سیتروئن در تولید شاسی بلندی لوکس و مجلل با برند فرانسه است که در مقایسه با لکسوس ان ایکس از هر نظر محصول مجهزتر و زیباتری است و گرچه ممکن است کیفیت ساخت و دوام ان ایکس همچنان بالاتر باشد اما قطعا لذت سواری کمتری در مقابل ۷ کراس بک دارد. این خودرو که حدود سه ماه از معرفی آن در فرانسه می گذرد به زودی با قیمتی ۳۲۰ میلیونی در ایران به فروش خواهد رسید.
دی اس ۴ کراس بک
قیمت: ۱۸۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ توربو
قدرت موتور: ۱۵۵ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۱۵۰ هزار دستگاه
واقعا خودروی خوب و متفاوتی است. با این که اساس آن هاچ بک محبوب سی ۴ سیتروئن است اما کیفیت ساخت به مراتب بالاتری داشته و به لطف ادواتی که به بدنه اش اضافه شده سواری و ظاهر بهتری دارد. سی ۴ کراس بک که توانایی خوبی هم در زمینه آفرود دارد، در مقایسه با جوک اندکی ضعیف تر است ولی وزن سبک تر و کابین لوکس ترش کمک می کند تا نکات منفی اش را فراموش کنید. این خودرو جاذبه اصلی خود را در خاص جلوه دادن شما نشان می دهد؛ وقتی پشت ترافیک همه نگاه ها به سمت شما جلب می شود.