نرم افزار و اپلیکیشن

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام (ساده و کاربردی)

Rate this post

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام یکی از سوالات رایج بسیاری از کاربران اینستاگرامی است. چرا که امروزه عده زیادی از افراد راغب هستند بدانند که چطور می‌توانند داخل استوری اینستاگرامشان موسیقی هم قرار بدهند. این یکی از جدیدترین امکاناتی است که اینستاگرام در به‌روزرسانی اخیر خودش، اضافه کرده است.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

از این روش می‌توان بدون کوچک‌ترین دردسری برای افزودن موسیقی‌های مختلف در استوری اینستاگرام استفاده کرد. با استفاده از این روش، تمام فالوورهای شما موسیقی مدنظرتان را در استوری‌تان مشاهده کرده و از شنیدن آن لذت خواهند برد.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام کار بسیار آسانی بوده و هیچ دردسر خاصی ندارد. چرا که برای این کار شما نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی و یا اعمال تغییرات در تنظیمات گوشی‌تان نخواهید داشت. تمام این کارها با چند کلیک ساده توسط اپلیکیشن اینستاگرامتان انجام می‌شوند.

 

ما در اینجا قصد داریم در مورد روش‌های افزودن موسیقی به استوری اینستاگرام و مسائل پیرامون آن به طور مفصل صحبت کنیم. پس اگر شما هم می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا آخر این مطلب، با نیوان تک همراه باشید.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها

قبل از این که بخواهیم در مورد روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام توضیح بدهیم، خالی از لطف نیست کمی در مورد پیداش اینستاگرام و محبوبیت آن صحبت کنیم. تقریبا در اوساط سال 2010 بود که اپلیکیشن اینستاگرام پا به عرصه ظهور گذاشت.

در آن زمان نه خبری از استوری بود و نه امکانات کنونی اینستاگرام. چرا که امکانات این اپلیکیشن بسیار ساده و پیش‌پا‌افتاده بود. یعنی شما فقط قادر به گذاشتن عکس‌ها در این پلتفرم بودید. حتی لوگوی اینستاگرام هم حالت کلاسیک‌تر داشت و با نسخه کنونی بسیار فرق می‌کرد.

در آن زمان افراد، تازه اقدام به خرید گوشی‌های هوشمند کرده بودند و 2 سالی از روی کار آمدن اولین نسخه سیستم‌عامل اندروید می‌گذشت. گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ، به خصوص سری گلکسی با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شدند.

 

از طرفی دیگر، یک رقابت بسیار بالا میان شرکت‌های تولیدکننده اپلیکشن تحت سیستم‌عامل اندروید به وجود آمد. ایده‌های نوآورانه زیادی هم مانند اپلیکیشن‌های اینستاگرام روی کار آمد. اما همان‌طور که گفتیم، امکانات اینستاگرام در ابتدا بسیار ساده بود و کسی مانند الان، به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام و یا آپلود ویدئو و… نبود.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


خرید اینستاگرام توسط شرکت فیس‌بوک

تا قبل از روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های اندرویدی، یاهو و فیس‌بوک یکی از جذاب‌ترین پلتفرم‌ها بودند. اما در آن زمان، فقط با استفاده از رایانه‌های شخصی می‌شد از این پلتفرم‌ها استفاده کرد. عده‌ی زیادی کافی‌نت می‌رفتند و برخی دیگر با کامپیوتر خودشان، از آن‌ها استفاده می‌کردند.

تا این که 2 اینفلوئنسر آمریکایی به نام  کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کرایگر (Mike Krieger) در سال 2010، برای اولین بار اینستاگرام را تاسیس کردند. با این که در آن زمان اینستاگرام امکانات فعلی را نداشت و حتی کاربرانشان به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام و سایر امکانات نبودند، اما محبوبیت آن بسیار افزایش یافت.

محبوبیت اینستاگرام به قدری بالا گرفت که توانست در کمترین زمان ممکن میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان داشته باشد. حالا این پلتفرم مورد توجه بسیاری از افراد ثروتمند و حریص قرار گرفته بود تا از این 2 اینفلوئنسر خریداری شود. سرانجام در 9 آپریل سال 2012 اینستاگرام، توسط شرکت فیس‌بوک (متا کنونی) به ارزش 1 میلیارد دلار خریداری شد.

همچنین بخوانید:  اپدیت جدید پیام رسان بلاک چین استاتوس برای موبایل – اضافه شدن حالت Privacy mode به صورت پیشفرض

 

اگر امروزه به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام و یا بسیاری از امکانات آن هستیم، همگی به لطف خریداری شدن این اپلیکیشن توسط فیس‌بوک بوده است. چرا که تمامی این به‌روزرسانی‌های مهم، از آن زمان به بعد به اینستاگرام اضافه شد.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


اضافه شدن امکان استوری، تحولی عظیم در پلتفرم‌ها

اگر در فیس‌بوک، واتس‌اپ و یا اینستاگرام شاهد امکان استوری گذاشتن هستید، تعجب نکنید. چرا که هر سه این‌ها زیرمجموعه شرکت متا هستند. در بالا هم اشاره کردیم که قبل از خریداری شدن اینستاگرام توسط شرکت فیس‌بوک، هیچ خبری از امکانات کنونی نبود.

با افزایش تعداد کاربران اینستاگرام، این پلتفرم تبدیل به یک عضو جدانشدنی میلیون‌ها نفر شد. در اینجا بود که امکان استوری به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شد تا همه بتوانند فالوورهایشان را بیشتر از وضعیت‌شان مطلع کنند. پس از آن، جزئیات بیشتری مانند موسیقی و… هم به آن اضافه شد و سپس عده‌ی زیادی به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام خود بودند.

در واقع استوری این امکان را برای کاربران فراهم می‌کرد تا بدون نیاز به آپلود عکس و… و پست گذاشتن، بتوانند همه را از وضعیت خودشان مطلع کنند. برای مثال، اگر در حال رانندگی در یک جاده‌ی بسیار زیبا بودید، دیگر نیازی به گرفتن ویدئو و آپلود کردن آن نداشتید.

 

بلکه می‌توانستید با یک استوری ساده همه را در جریان وضعیت جدیدتان قرار بدهید. حالا تصور کنید بتوانید روی ویدئویتان موسیقی مورد علاقه‌تان را هم قرار بدهید. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام خودشان بودند و همین دلیل باعث شد تا امکان جدید موسیقی هم به آن اضافه شود.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


امکانات متعدد استوری اینستاگرام

با این که پس از اضافه شدن استوری به امکانات اینستاگرام، استقبال زیادی از آن شد، اما همچنان جا برای پیشرفت بیشتری هم وجود داشت. چرا که به مرور زمان، در به‌روزرسانی‌های اینستاگرام متوجه ویژگی‌های جدیدی‌تر مانند نظرسنجی، استیکر، نوشتن متن و… شدیم.

با استفاده از این امکانات شما می‌توانستید کارهای متنوعی انجام بدهید. برای مثال، اگر قصد داشتید در صفحه اینستاگرام خود در مورد یک موضوع مهمی نظرسنجی کرده و نظر بقیه افراد را هم بدانید، می‌توانید این کا را به راحتی در استوری‌تان انجام بدهید. حتی می‌توانید از روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام هم استفاده کرده و موسیقی موردنظرتان را هم به استوری‌تان اضافه کنید.

امروزه افراد زیادی از امکانات متنوع اینستاگرام در استوری‌شان استفاده می‌کنند. یعنی روی تصاویر و ویدئوهایشان متن‌های مختلفی قرار داده و تغییرات اساسی در آن به وجود می‌آورند. تمامی این امکانات به نوعی، استوری شما را جذاب‌تر و زیباتر می‌کند.

 

مانند اضافه کردن موسیقی به استوری که می‌تواند جلوه زیبایی به تصاویر و ویدئوهایتان ببخشد و از این روی، عده زیادی از این راهکار استفاده کرده و به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام خودشان هستند. چرا که می‌توانند استوری‌های بسیار جذاب‌تری را داشته باشند.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

کاربری حرفه‌ای و بیزینسی با اینستاگرام

شاید پیدا کردن روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام برای بسیاری از افراد بیهوده به نظر برسد. اما این در حالی است که بسیاری از کاربران از اینستاگرام خود استفاده‌های کاملا کاری و حرفه‌ای می‌کنند. برای مثال، ممکن است یک صفحه اینستاگرام ویدئوهای موفقیت و انگیزشی بگذارد.

برای این کار نیاز به استوری‌های متنوع انگیزشی با موسیقی کاملا مرتبط با همان محتوا خواهد داشت. به همین دلیل می‌تواند این کار را به روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام انجام بدهد. این یکی از بهترین مزایای اینستاگرام است که توانسته امکان کاربری حرفه‌ای و بیزینسی را برای کاربرانش ایجاد بکند.

در سال‌های اول فعالیت اینستا، چنین چیزی وجود نداشت. یعنی فقط آپلود عکس برای کاربران امکان‌پذیر بود و هدف استفاده از اینستاگرام هم مانند امروز کاری و یا جدی نبود. اما پس از خریداری اینستاگرام توسط شرکت فیس‌بوک، همه چیز تغییر کرد. چرا که فیس‌بوک این پلتفرم را تبدیل به یک کاربری حرفه‌ای و بیزینسی کرد.

 

امروزه تمام کسانی که به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام و یا تنظیمات دیگر آن هستند، حتی می‌توانند نوع مخاطبانشان را هم مدیریت کنند. این که بدانند دقیقا چند نفر پست‌ها و یا استوری‌هایشان را رصد کرده و آمار بازدیدشان چقدر بوده است.

همچنین بخوانید:  هرآنچه که لازم است درمورد شدوبن اینستاگرام بدانید

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

درآمدزایی از طریق اینستاگرام

در بالا هم توضیح دادیم که امروزه اینستاگرام فقط یک پلتفرم ساده نبوده و می‌توان از آن استفاده‌های کاری کرد. بسیاری از افراد امروزه کسب‌وکارهای مختلف اینترنتی از طریق اینستاگرام دارند. یعنی از فروش محصولات گرفته تا تبلیغ کالاها و… همگی در این بستر قدرتمند قابل اجرا هستند.

این موضوع معمولا با بازدید بیشتر نتیجه بهتری پیدا می‌کند. به عبارتی دیگر، بازدید بیشتر مساوی است با درآمد بیشتر. به همین دلیل صفحات اینستاگرامی با استفاده از روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام و یا شیوه‌های دیگر به دنبال بازدید بیشتر هستند.

هر چقدر که کیفیت و جذابیت محتواها در این پلتفرم بالاتر برود، به همان اندازه بازدیدها و استقبال از آن صفحات بیشتر شده و درآمد عالی‌تری را در بر دارد. حتی بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی خودشان محتوای خاصی تولید نمی‌کنند و از طریق تبلیغات در استوری‌شان، درآمد قابل توجهی دارند.

 

به همین دلیل، بحث کیفیت تصاویر، ویدئوها و حتی استوری‌های چنین صفحاتی، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. چرا که پیدا کردن مناسب‌ترین روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام و زیباتر کردن محتوای آن، تاثیر زیادی در جذب مخاطب و درآمدزایی بیشتر خواهد داشت.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


چگونه در استوری اینستاگرام موزیک بگذاریم؟

در گذشته بحث قرار دادن موزیک داخل استوری کاملا متفاوت بود. چرا که امکان اضافه کردن آن به صورت مجزا و به طور هم‌زمان در استوری وجود نداشت. به همین دلیل، بسیاری از کاربران به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام نبودند و از روش‌های سنتی استفاده می‌کردند.

یکی از این روش‌ها پخش موسیقی به صورت هم‌زمان از دستگاهی دیگر بود. یعنی کاربران برای این که بخواهند از یک جاده زیبا استوری بگذارند، به ناچار داخل ماشینشان موسیقی پخش می‌کردند و سپس صدای آن را به عنوان موزیک در داخل استوری‌شان می‌گذاشتند.

روش دیگر برای این کار، استفاده کردن از موسیقی داخل یک ویدئو بود. یعنی کسی که قصد داشت یک ویدئوی کوتاه داخل استوری‌اش قرار بدهد، موسیقی مورد نظرش را با یک اپلیکیشن به ویدئو اضافه کرده و سپس آن را در استوری‌اش قرار می‌داد.

 

این روش بسیار زمان‌بر بود و دردسرهای خاص خودش را داشت. برای مثال، ممکن بود موسیقی حاوی کپی‌رایت بوده و به طور کلی استوری حذف می‌شد. اما امکانات جدید و روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام به صورت اصولی، تمام این مشکلات را حل می‌کند. چرا که شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، داخل استوری‌تان موسیقی بگذارید.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


حساسیت بالای اینستاگرام روی قانون کپی رایت

با این که قدمت قانون کپی رایت به چند دهه قبل باز می‌گردد، اما بحث سخت‌گیری اینستاگرام در مورد چنین قانونی مربوط به سال 2017 به بعد می‌شود. چرا که از سال 2017 به بعد، اینستاگرام حساسیت زیادی روی بحث کپی‌ رایت نشان داد.

جالب است که این موضوع بیشتر در مورد موسیقی حکم‌فرما بود تا محتواهای دیگر! در بسیاری از موارد موسیقی‌هایی که حق کپی رایت داشتند، باعث می‌شدند که اکثر محتواها سریعا پاک شوند. برای مثال، اگر شما به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام بودید و موسیقی‌تان حق کپی رایت داشت، اینستاگرام استوری شما را حذف می‌کرد.

حذف پست‌های اینستاگرام به قدری جدی شد که تمام کاربران سعی کردند این قانون را به طور کامل رعایت کنند. حالا خود اینستاگرام با افزودن امکان جدید، بانک‌های موسیقی خودش را به کاربرانش ارائه می‌دهند. موسیقی‌هایی که حق کپی‌ رایت نداشته و می‌توان از آن‌ها بدون کوچک‌ترین نگرانی استفاده کرد.

 

یعنی اگر شما هم به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام خودتان باشید، می‌توانید به راحتی از بانک موسیقی بدون کپی رایت این پلتفرم استفاده بکنید. افزودن موسیقی به استوری اینستاگرام از این طریق بسیار آسان بوده و نیازی به هیچ کار دیگری نخواهد داشت. در ادامه روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

قبل از هر چیزی شما باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه‌ی موجود در Google Play ارتقا بدهید. برای این کار بهتر است وارد اپلیکیشن Google Play شده و اقدام به آپدیت کردن اینستاگرامتان بکنید. چرا که روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام فقط در آخرین نسخه این اپلیکیشن موجود است.

همچنین بخوانید:  شورت کات های کروم که باید بشناسید

اگر اینستاگرام‌تان را به‌روزرسانی نکنید، به احتمال زیاد از امکان جدید افزودن موسیقی به استوری‌تان هم برخوردار نخواهید شد. حالا که اینستاگرام‌تان را به آخرین نسخه‌ تبدیل کردید، وارد بخش استوری شوید. می‌توانید عکس و یا ویدئوی مورد نظرتان را در آنجا قرار داده و سپس سراغ قسمت استیکر بروید.

حالا می‌توانید با انتخاب کردن استیکرِ Music وارد بانک موسیقی اینستاگرام شوید. در کنار تمام آهنگ‌ها دکمه Play وجود داشته و با کلیک کردن آن، هر کدام از موسیقی‌هایی که خواستید را می‌توانید به صورت آنلاین گوش کنید. سپس می‌توانید هر کدام از آهنگ‌هایی را که دوست داشتید، برای استوری‌تان انتخاب کنید.

 

خودتان هم مشاهده خواهید کرد که موسیقی مدنظرتان، در کمترین زمان ممکن و به راحت‌ترین نحو، داخل استوری‌تان قرار خواهد گرفت. این یکی از آسان‌ترین و بهترین روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام است که می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه، شما را با سایر تنظیمات آن آشنا خواهیم کرد.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


انتخاب زمان مناسب و تنظیم پخش آهنگ

همان‌طور که مشاهده کردید روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام بسیار آسان بوده به راحتی انجام می‌شود. حالا تنظیمات دیگری هم وجود دارند که انجام دادنشان سخت نبوده و می‌توانید از آن‌ها در استوری‌تان استفاده کنید. یکی از این گزینه‌ها تنظیم زمان پخش آهنگ است.

یعنی این که بخواهید چند ثانیه از آهنگ و دقیقا کدام قسمت آن پخش شود، در استوری اینستاگرام‌تان کاملا قابل تنظیم خواهد بود. شما می‌توانید هر مدت‌زمانی که مدنظرتان است و یا هر قسمت آهنگ را، داخل استوری‌تان قرار بدهید. چنین امکانی، انتخاب بسیار زیادی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

تمام آهنگ‌ها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و ممکن است بسیار طولانی باشند. از طرفی دیگر، استوری بسیار کوتاه بوده و مدت‌زمان محدودی دارد. به همین دلیل، وجود چنین امکانی می‌تواند به ما کمک کند تا فقط بخش دلخواه و مورد نظرمان را داخل استوری‌مان قرار بدهیم.

 

یعنی دقیقا همان قسمتی که بسیار تاثیرگذار بوده و باید آن بخش را برای مخاطبانمان پخش کنیم. از این امکان هم می‌توان به عنوان روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام، نهایت استفاده را کرد. انتخاب کردن مدت‌زمان پخش آهنگ در استوری، می‌تواند یک تجربه بسیار لذت‌بخش از این کار، در اختیارمان قرار بدهد.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


امکان نمایش اشعار و تغییر فونت

بیشتر کسانی که به دنبال روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام هستند، از امکانات دیگر آن هم استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر یک آهنگ اشعار قابل نمایش داشته باشد، می‌توان از همان‌ها در استوری استفاده کرد. بدین شکل که می‌توانید هم‌زمان با موسیقی اشعار آن را هم در معرض نمایش قرار بدهید.

شما حتی می‌توانید فوت اشعار را هم به دلخواه خودتان در بیاورید. این یکی از بهترین امکاناتی است که اینستاگرام در اختیار تمام کاربرانش قرار داده است. چرا که شما از تمام امکانات قرار دادن موسیقی در استوری‌تان، به نحو احسن برخوردار خواهید بود.

گاهی اوقات فونت‌ها و نمایش کلمات می‌توانند تاثیر بسزایی روی مخاطبان بگذارند. به همین دلیل، تنظیم فونت اشعار و نمایش دادن آن‌ها، می‌تواند استوری‌هایمان را بسیار جذاب‌تر بکند. این روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و عالی باشد.

 

چرا که شما می‌توانید دقیقا مهم‌ترین اشعار و یا کلماتی که مدنظرتان است را انتخاب بکنید تا مخاطبانتان همان‌ها را به همراه آهنگ انتخابی‌تان تماشا بکنند. پس از آن، می‌توانید از امکان نظرسنجی هم در استوری‌تان استفاده کرده و نظر مخاطبانتان را راجع به آهنگ و اشعار آن بدانید.

روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام


کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد اینستاگرام، فضای کاربری و تمام مسائل پیرامون آن صحبت بکنیم. مواردی که می‌تواند دید بهتری در راستای استفاده کردن از این پلتفرم قدرتمند به ما بدهد. سپس در مورد روش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام هم توضیح دادیم.

خودتان هم مشاهده کردید که این کار چقدر آسان بوده و می‌تواند به راحت‌ترین شکل ممکن انجام شود. شما همچنین می‌توانید از سایر امکانات استوری‌تان، که به تازگی به مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد اینستاگرام اضافه شده‌ است هم، استفاده بکنید.

میزان زمان گذاشتن آهنگ در اینستاگرام چقدر است؟

به طورکلی برای هر یک استوری می توان یک قطعه آهنگ با بازه زمانی 15 ثانیه ای قرارداد.

از چه روشی می توان در استوری اینستاگرام آهنگ گذاشت؟

اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید، پس از گذاشتن عکس و یا ویدیوی انتخابی خود از روی نوار برچسب ها موزیک را انتخاب کنید.

از کدام نرم افزار می توان برای آهنگ گذاشتن روی استوری اقدام کرد؟

با استفاده از اپلیکیشن SoundClub

 

منبع : meghdadit.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا