نرم افزار و اپلیکیشن

ویژگی مخفی کردن کامل شماره در تلگرام

Rate this post

در چند روز گذشته اخبار نگران کننده ای در مورد تظاهرات مردم هنگ کنگ و معترضان آن منتشر شد، از انجا که تلگرام برنامه ارتباطی امن و سریعی بوده و گروه های ان از تعداد اعضای بالایی پشتیبانی میکند، معترضان هنگ کنگی برای مکالمات و برنامه های خود به سمت آن روی اورده و از ان بهره جستند.
اما نیروهای امنیتی و پلیس با اضافه کردن دسته های چند هزار تایی از شماره افراد مختلف به لیست مخاطبان حساب های تلگرام سازمان اطلاعاتی هنگ کنگ، توانسته بودند معترضان هنگ کنگی که در گروه های تلگرام به فعالیت مشغول بودند را شناسایی کنند . التبه بد نیست بدانید حداکثر تعداد شماره ای که میتوانید به تلگرام خود اضافه کنید 10000 است و در صورت اضافه کردن مقدار بیشتر، برنامه هنگ و کرش میکند.
روش کار هم به این شکل است که شما زمانی که در تنظیمات Telegram خود اقدام به مخفی کردن شماره خود میکنید (Who can see my phone number: Nobody) باز هم اگر کسی شماره موبایل شمارا داشته باشد و در گروهی عضو باشد که شما در ان هستید به راحتی شماره تلفن شمارا میبیند و میداند که چه کسی هستید.
اکنون با توجه به این اتفاقات تلگرام تصمیم گرفته به زودی قابلیتی به مسنجر امن خود اضافه کند که با ان میتوانید مشخص کنید تنها کسانی قادر به مشاهده شماره موبایل شما باشند که شما ان ها را در لیست کانتکت های خود اضافه کرده اید . بنا براین اگر کسی شماره شمارا داشته باشد قادر به مشاهده موبایل شما نیست مگر اینکه خود شما نیز ان شخص را به لیست کانتکت خود اضافه کنید، با این ویژگی شماره شما به طول کامل مخفی میشود.
این قابلیت جدید جدیدا در سایت تلگرام مشاهده است. و عبارت زیر قرار است به تنظیمات Privacy تلگرام اضافه شود
users who add your number to their contacts will see it on Telegram only if they are your contacts

همچنین بخوانید:  اپدیت جدید پیام رسان بلاک چین استاتوس برای موبایل – اضافه شدن حالت Privacy mode به صورت پیشفرض

مخفی کردن کامل شماره در Telegram

مشاهده ویژگی مخفی کردن شماره تلگرام در سایت تلگرام

البته این موضوع هنوز به صورت رسمی توسط تیم telegram تایید نشده وممکن است تیم توسعه دهنده برنامه شبیه به دفعات قبل تصمیم خود را عوض کنند ولی تمام اینها نشان میدهد که تلگرام جلوتر از هر برنامه چت دیگری امنیت و حریم شخصی کاربران برایش مهم هست. لازم به ذکر است فردا یعنی 8 شهریور نیز تلگرام بلاک چین به صورت عمومی رونمایی میشود. منتظر اخبار خوبی در مورد این مسنجر بلاک چین باشید.

منبع : urmag.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا