آموزش

معرفی چند بازی فکری برای اندروید و ios

Rate this post

معرفی چند بازی فکری برای اندروید و ios. آیه به دنبال بازی های فکری برای اندروید و ios  خود هستید؟  پس جایی نروید و با این مقاله در سایت پر بازدید ژابیت همراه ما باشید؟

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه ای در رابطه با نصب بازی های فکری برای اندروید و ios

این روزها دیگر گوشی‌ های هوشمند فقط وسیله‌ای برای تماس گرفتن نیستند. بلکه با نصب بازی و برنامه‌های سرگرم‌کننده برای پرکردن اوقات فراغت خود نیز می توان استفاده کرد. گاهی اوقات افراد دوست دارند هم ‌زمان که سرگرم می‌شوند به تقویت قدرت ذهن و کارایی مغز خود بپردازند و نهایت استفاده‌ی مفید را حتی از بازی کردن خود ببرند.

پزشکان تاثیر مفید بازی‌ های فکری را بر ذهن انسان بارها تایید کرده‌اند. این بازی های فکری تاثیر مفیدی برای افزایش تمرکز، جلوگیری از پیری ذهن و رشد آلزایمر دارند. بازی فکری به نوعی تمرین و ورزش ذهن است و محدود به سن و جنسیت خاصی نمی‌شود. درست است که گاهی باید بدون دلیل و هدف خاصی به سرگرمی پرداخت و شاد بود، اما گاهی هم باید از لحظات بیکاری خود استفاده‌ی مفید نمود. ما در این مقاله بهترین بازی های فکری اندروید و بهترین بازی های فکری آیفون را معرفی می‌کنیم. این بازی‌ها برای والدین و مربیان دغدغه‌مند که نگران ارتباط بیش از حد کودکانشان با موبایل‌ها هستند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای بازی‌های خشونت‌آمیز و بیهوده باشند و از کودکی باعث رشد و تقویت و مهارت‌های ذهنی کودک شوند.

معرفی 12 بازی از بهترین بازی های فکری اندروید و آیفون

بازی ذهنی اندروید و آیفون Brain Dots

یکی از بهترین بازی های فکری iOS و اندروید Brain Dots است که به طرزعجیبی محبوبیت دارد. در این بازی شما باید با ترسیم مسیر، دو توپ مجزا را به هم وصل کنید. Brain Dotsبهترین بازی فکری بزرگسالان اندروید و آیفون است که به شما کمک می‌کند سلول‌های مغز خود را توسعه دهید و در هنگام خواندن یا نوشتن به بهبود تمرکز خود کمک نمایید. این بازی دارای مراحل زیادی است و با پیشرفت در مراحل، میزان دشواری نیز افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید:  روش های افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید

بازی فکری Lumosity

Lumosity یکی دیگر از بهترین بازی های فکری جهان است. با استفاده از Lumosity می‌توانید ذهن خود را تمرین داده و معماهایی که اثر متقابل بر یکدیگر دارند را حل نمایید. این بازی به شما کمک می‌کند تا مهارت «حل مسئله» را در ذهن خود با انجام چالش‌های متنوع تقویت نمایید. فقط با 10 دقیقه انجام این بازی در طول روز می‌توانید به نتایج شگفت‌انگیزی برسید. می‌توانید با تجربه Lumosity ، به بهترین بازی فکری آنلاین بپردازید.

از ویژگی‌های این بازی می توان به:

افزایش مهارت و سرعت ذهن

با تعیین نوع گیم‌پلی، میزان سختی تمرینات خود را افزایش دهید.

تمرینات مربوط به تفکر کردن و اندیشیدن انجام دهید تا منطق خود را بهبود بخشید.

مهارت محاسبه کردن و پیش‌بینی کردن را در خود تقویت کنید.

مهارت خواندن و یادگیری لغت را در خود افزایش دهید.

هم مناسب کودکان و هم مناسب افزاد بزرگسال است.

بهترین بازی فکری موبایل Eidetic – Learn & remember anything

یکی دیگر بازیهای فکری آیفونEidetic است. این برنامه از یک تکنیک روانشناسانه به نام «تکرار فواصل» استفاده میکند. این تکنیک کمک می‌کند تا حافظه‌ی شما تقویت گردد و در زندگی روزمره شماره تلفن، اعداد، نام‌ها، ساعت‌ها و… را به آسانی به یاد بیاورید. این بازی از فضایی شبیه فلش کارتها برای تقویت حافظه‌ استفاده می‌کند. شما می‌توانید از تمرینات روزانه تا هفتگی استفاده کنید و هر زمان که موقع تمرینتان رسید برنامه به شما هشدار خواهد داد.

بازی فکری Peek and Seek

Peek and Seek یکی از بهترین بازی های هوشی برای آیفون است. این بازی مخصوص کودکان است و به آنها در تقویت مهارت‌های بصری کمک می‌کند. این بازی با بهره‌گیری از رنگ‌آمیزی و طراح‌های گرافیکی باعث رشد توانایی‌هایی در مغز کودک می‌گردد که کمتر کسی به آنها توجه می‌کند.

بازی فکری Brain Kids

یکی از بهترین بازی های فکری اندروید و آیفون Brain Kids است. این بازی مخصوص کودکان 7 سال به بالا است. Brain Kids شامل چند نوع بازی مختلف از جمله پازل، نقطه‌چین، جورچین و… است. این بازی مجموعهای از مراحل و مسئله‌های چالش برانگیز را برای تقویت ذهن کودکان ارائه می‌دهد. این بازی طوری طراحی شده است که مهارت‌های مختلفی را در کودکان تقویت می کند.

همچنین بخوانید:  راه های افزایش سرعت گوشی اندروید

بازی تقویت ذهن MentalUP Educational Games

یکی دیگر از بهترین بازی های معمایی اندروید و آیفون برنامه‌ی MentalUP Educational Games است؛ که در مراحل آن مسائل و سوالات مختلفی ارائه می‌ شود و کاربر یاد می‌گیرد که چگونه متفاوت بیاندیشد و برای هر مسئله‌ای چند راه ‌حل پیدا کند. در ابتدای بازی یک توضیح کوتاه راجع به شرایط آن مرحله داده می‌شود؛ سپس تمرین ذهنی شما شروع می شود. بازیکن این بازی می‌تواند مراحل را بر اساس اینکه می‌خواهد کدام یک از مهارت‌های ذهنی خودش تقویت شود، شخصی سازی کند و در صفحه‌ی نتایج، پیشرفت و کارنامه‌ی عملکرد خویش را مورد مشاهده قرار دهد.

بازی فکری BrainHQ

BrainHQ یکی از فکری ترین بازی های اندروید و بهترین بازی آنلاین فکری است. جمعی از متخصصان علوم اعصاب این بازی را ساخته اند. به ادعای سازندگان آن، تمامی مراحل این بازی براساس نتایج علمی سال‌ها تحقیق و پژوهش پزشکان و عصب‌شناسان طراحی شده است. این بازی از کاربرها می‌خواهد تا مجموعه‌ای ازمساله‌ها را حل کرده و سختی مراحل آن براساس عملکرد کاربر تغییر می‌کند.

از ویژگی‌های این بازی می توان به:

توسعه میزان هوش شما

نرم افزاری برای درمان بیماری‌های مربوط به ذهن

روبه‌رو شدن با  چالش‌های سخت‌

اعتماد به نفس خود را افزایش داده و افسردگی را شکست دهید.

 ثبت امتیازات و مقایسه آن با رکورد‌های قبلی  دست یافت.

بازی فکری رایگان Brain Out

Brain Out یکی از بهترین بازی های فکری 2020 است که با تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌شود و از طریق آن می‌توانید نکات آموزشی و سایر مزایای آن را باز کنید.  Brain Out  یکی دیگر از مجموعه بازی های فکری اندروید و آیفون است که در هنگام بازی منطق و استدلال شما را بهبود می‌بخشد و چالش‌های مهیج و پیچیده‌ای را به شما ارائه می‌دهد. برای حل این چالش‌ها، باید خارج از چارچوب فکر کرده و از منطق و استدلال استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  بهترین ساعت هوشمند زنانه؛ استایلی شیک برای خانم های مدرن

شما باید با تفکر خارج از چهارچوب، معماها و چالش‌ها را حل کنید. پازل‌های Brain Out بسیار تصادفی و غیرتکراری هستند. مثلاً در این بازی با استدلال منطقی می‌توان از شما خواست که یک مسئله ریاضی را حل کنید.

Brain Out یک بازی فکری اندروید برای بزرگسالان و نوجوانان و حتی کودکان است که بصورت رایگان می‌توانید آن را از فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور دریافت نمایید.

MyBrainTrainer بازی فکری

MyBrainTrainerبه عنوان «اولین و بهترین باشگاه ذهنی جهان» شناخته شده است. از معروف‌ترین و بهترین بازی های فکری iOS است و این امکان را به شما می‌دهد که با حل مسئله‌های کوتاه و چالش برانگیز قدرت ذهنی خود را تقویت کنید.

از ویژگی های این بازی این است که: ضریب هوشی کاربر را افزایش داده، از خشم و استرس افراد می‌کاهد، حافظه را بهبود می‌بخشد و قدرت استدلال فرد را بالا می‌برد.

بازی فکری Sudoku – The Clean One

همه ما سودوکو بازی کردیم و جزء یکی از بهترین بازی های فکری 2019 و 2020 می باشد. سودوکو یک بازی فکری رایگان منطقی است که در آن شما باید ترکیبی از اعداد را برای پر کردن ستون‌ها، بخش‌ها و ردیف‌ها قرار دهید و از هر تعداد در یک محدوده خاص استفاده کنید. سودوکو یک بازی سرگرم کننده منطقی فکری است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های ریاضی خود را ارتقا بخشید. در بازی Sudoku – The Clean One همچنین نسخه‌های مختلف سودوکو از جمله کلاسیک و پیشرفته نیز ارائه می‌شود. سودوکو از بهترین بازی های معمایی اندروید و آیفون می باشد.

بازی فکری Peak

Peak یک بازی فکری سرگرم‌کننده، جذاب، رایگان و بهترین بازی آنلاین فکری است. این بازی عملکرد مثبتی جهت بهبود حافظه، مهارت‌های زبانی و تفکر انتقادی شما دارد. این برنامه اهدافی را در مسیر خود دنبال می‌کند که کمتر در سایر بازی‌ها دیده می‌شود. تقویت قدرت استدلال و سخن گفتن شما می‌تواند بسیار در زندگی روزمره به کارتان بیاید.

از ویژگی‌های این بازی می توان به:

بازی آنلاین با دوستان

بیش از 30 مینی‌گیم

شخصی‌سازی فهرست بازی‌های خود و زمان‌بندی آن برای روز و ساعتی

انجام بازی بدون نیاز به اینترنت

و مناسب بزگسالان بودن اشاره کرد.

بازی تقویت ذهن Elevate

برای بهترین بازی های آنلاین فکری اندروید می توان به بازی Elevate اشاره کرد. Elevateکه بهترین بازی فکری اندروید 2020 محسوب می‌شود، یک برنامه‌ی ورزش ذهنی برای افزایش تمرکز، تقویت مهارت‌های زبانی و توانایی حل مسئله است.

از ویژگی‌های این بازی:

بهبود مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و IQ با انجام تمرینات روزانه.

آنالیز جزئیات عملکرد شما.

40 بازی متنوع که هر کدام به تقویت مهارتی خاص می‌پردازد.

گزارش کامل بعد از پایان هر بازی.

می‌توانید امتیازهای خود را بصورت آنلاین با سایر بازیکن‌ها مقایسه کنید.

بر اساس علایق خودتان، فهرست بازی‌های روزانه خود را تغییر دهید؛ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا