آموزش

راه های افزایش سرعت گوشی اندروید

Rate this post

چگونه سرعت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟ در این باره در مورد گوشی های مختلف مانند سامسونگ، ال جی، هواوی، اپل،گوگل، موتورولا، شیائومی و… پرسیده اید و شما جواب آن را از ما خواسته اید. ما نیز برای پاسخگویی به شما در این مقاله در سایت نیوان تک با چند روش سریع و آسان جهت افزایش سرعت گوشی اندروید با شما خواهیم بود شما نیز ما را همراهی نمایید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

راه های افزایش سرعت گوشی اندروید عبارتند از:

کاهش و یا غیر فعال کردن انیمیشن‌های گوشی، یکی از راه های افزایش سرعت گوشی اندروید می باشد.

حذف برنامه های غیر ضروری و اضافه، یکی دیگر یکی از راه های افزایش سرعت گوشی اندروید می باشد.

نصب لانچرهای سبک، برای افزایش سرعت گوشی اندروید.

کاهش تعداد ویجت ها، جهت افزایش سرعت گوشی اندروید.

متوقف کردن برنامه های پشت صحنه، یکی از راه های افزایش سرعت گوشی اندروید می باشد.

بروزرسانی سیستم عامل اندروید، برای افزایش سرعت گوشی اندروید می باشد.

بررسی و حذف حافظه مرورگر کروم، جهت افزایش سرعت گوشی اندروید می باشد.

پاک کردن حافظه کش گوشی هم، یکی از راه های افزایش سرعت گوشی اندروید می باشد.

از مموری کارت یا کارت SD سرعت بالا استفاده کنید، تا سرعت گوشی اندروید شما افزایش پیدا کند.

خاموش کردن همگام سازی، جهت افزایش سرعت گوشی اندروید.

گوشی خود را Restart کنید، تا سرعت گوشی اندروید شما افزایش پیدا کند.

1- نصب برنامه Clean master، جهت افزایش سرعت گوشی در اندروید

این برنامه بهترین برنامه افزایش سرعت گوشی است که برای اندروید موجود می باشد و همه کارهای بالا را یکجا برای شما انجام می دهد. دقت کنید که گوشی های آیفون هیچ نیازی به برنامه افزایش سرعت ندارند چون تمام کارهای بالا توسط خود سیستم عامل انجام می شوند.

همچنین بخوانید:  حالت مهمان در اندروید چیست؟

2- غیرفعال کردن انیمیشن گوشی، یکی از راه های افزایش سرعت گوشی اندروید

 زمانیکه شما از صفحه هوم، شروع به انتخاب برنامه ها می کنید یا برنامه های باز را می بندید و یا حتی در بین برنامه سوئیچ می کنید، گوشی شما بصورت پیش فرض دارای تنظیماتی می باشد که در حین جابجایی با محیط کاربری زیبا، شما را سرگرم میکند. اما این تنظیمات پیش فرض تنها مواقعی پاسخگو هستند که حافظه گوشی تا میزان زیادی پر نشده باشد و همچنین برنامه های باز نیز از حد خود عبور نکرده باشند. برای این کار جهت افزایش سرعت گوشی باید:

مرحله اول ؛ از منو کاربری، وارد تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و سپس بر روی گزینه ” Developer options ” کلیک کنید.

مرحله دوم، اینک کمی به سمت پائین اسکرول کنید تا به بخش تنظیمات ” Windows animation scale ” برسید. اینک باید بر روی این گزینه کلیک کنید.

مرحله سوم، بعد از کلیک گزینه “ Animation off ” را برگزینید. بعد از این مرحله دو مورد پایینی مرحله دوم یعنی ” Transition animationscale” و ” Animator duration scale ” انجام دهید و آنها را به حالت “ Animation off ” تغییر دهید تا این گونه تغییرات ثبت شما اعلام شوند.

3- حذف برنامه های غیر ضروری و اضافه، جهت افزایش سرعت گوشی در اندروید

درست از زمانیکه شما گوشی همراه خود را از فروشنده خریداری می کنید، برخی از برنامه ها در آن نصب شده اند که بی شک برای هر یک از ما کاربرد خاصی ندارند و تنها فضای اضافی را اشغال نموده اند. از این رو برای آنکه بتوانید حافظه گوشی خود را آزاد کنید، نیاز به این دارید تا برنامه های اضافی و غیرکاربردی را حذف کنید. برای این کار می بایست مراحل زیر را انجام دهید تا سرعت گوشی شما افزایش یابد:

مرحله اول، از منو کاربری وارد بخش تنظیمات ” Settings” شوید.

مرحله دوم، اینک وارد ” Apps” شوید و شروع به بررسی برنامه های موجود در اسمارت فون خود نمائید.

مرحله سوم، در این مرحله برنامه هایی که هیچ کاربردی برای شما ندارند را انتخاب کنید و سپس گزینه ” Unistall” را بفشارید.

4- حذف ویجت های غیر کاربردی، راهی دیگر برای افزایش سرعت گوشی در اندروید

یکی دیگر از چیزهایی که می توانند سرعت و روند لود شدن صفحه نمایش را بعد از باز کردن قفل، آهسته سازند، ویجت هایی هستند که بر روی صفحه هوم قرار داده اید. از این رو بهترین اقدام این است که ویجت های غیر ضروری که شاید تاکنون حتی یکبار نیز از آنها استفاده نکرده اید را پاک نمایید.

همچنین بخوانید:  آموزش به روز رسانی گوشی اندروید

برای حذف ویجت های غیر ضرور، نیاز به انجام کار خاصی ندارید و تنها می بایست انگشتتان را روی ویجت نگه دارید تا به حالت انتخاب دربیاید و سپس گزینه ” Remove from Home screen ” را فشار دهید. تا سرعت گوشی شما افزایش یابد.

5- بررسی و حذف حافظه مرورگر کروم، جهت افزایش سرعت گوشی در اندروید

یکی از برنامه هایی که ما در طول روز از آن به میزان زیادی استفاده می کنیم، مرورگر اسمارت فون می باشد. به همین دلیل با هر بار مراجعه و جستجو در مرورگر حافظه کش اسمارت فون شما پر و باعث کاهش سرعت گوشی شما می شود. به همین دلیل هر چند مدت یکبار حافظه کش مرورگر خود را حذف کنید تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشید. جهت این کار باید:

مرحله اول، وارد مرورگر کروم شوید و از قسمت بالا سمت چپ، گزینه سه نقطه عمودی را انتخاب کنید تا پنجره ای برای شما باز شود.

مرحله دوم، بعد از باز شدن پنجره بر روی ” Settings” کلیک کنید تا وارد تنظیمات مرورگر شوید. سپس گزینه ” Site settings” را انتخاب کنید.

مرحله سوم، در این مرحله گزینه ” Storage” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم، در نهایت بر روی “Clear Site storage ” کلیک کنید تا حافظه کش شما حذف شود. ومتعاقباً سرعت گوشی شما افزایش یابد.

6- پاک کردن حافظه کش گوشی، یکی دیگر از راه های افزایش سرعت گوشی در اندروید

برای پاک کردن حافظه کش گوشی جهت افزایش سرعت گوشی اندروید باید مراحل زیر را یکی پس از دیگری انجام دهید:

مرحله اول، ابتدا از منو کاربری وارد ” Settings” شوید.

مرحله دوم، اینک وارد ” Device maintenance ” شوید و بعد از کلیک، صبر کنید تا گوشی شما آنالیز شود.

مرحله سوم، در این مرحله بر روی گزینه ” Storage” کلیک کنید تا صفحه ای برای شما باز شود.

مرحله چهارم، در این مرحله بر روی گزینه ” Clean Now ” کلیک کنید تا حافظه کش شما در اندروید حذف شود. سپس سرعت گوشی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  آموزش غیر فعال کردن و حذف مک آدرس تصادفی در اندروید

7- پاکسازی حافظه کش صفحه مجازی اینستاگرام، برای افزایش سرعت گوشی اندروید شما

یکی از پرکاربردترین برنامه های این روزها، صفحات مجازی هستند که ما روزانه چندین ساعت زمان خود را در آنها سپری می کنیم. اما باید بدانید، تمامی ویدیوهایی که شما در این برنامه کاربردی مشاهده می کنید، بصورت خودکار دانلود و سپس در پوشه خود به عنوان فایل کش ذخیره می شوند.

شاید تا به حال چیزی در مورد دانلود خودکار ویدیوهای اینستاگرام و ذخیره شدن آنها در پوشه ای خاص اطلاع نداشتید و کمی به نظرتان عجیب باشد. بنابراین با انجام مراحل زیر فورا اقدام به حذف و پاکسازی ویدیوهای کش شده اینستاگرام نمایید.

مرحله اول، از منو کاربری گزینه ” My files ” را انتخاب کنید و سپس بر روی ” Internal storage ” کلیک کنید.

مرحله دوم، در میان پوشه ها، پوشه ” Android” را انتخاب و سپس گزینه ” Data” را کلیک نمایید.

مرحله سوم، اینک پوشه “com.instagram.android ” را انتخاب کنید سپس بر روی ” Cache” کلیک کنید.

مرحله چهارم، در این مرحله با کلیک بر روی دو پوشه دیگری که بعد از ” Cache“برای شما باز خواهند شد، به فایل های دانلود شده اینستاگرام دست پیدا خواهید کرد که تمام آنها را به حالت انتخاب در آورید و سپس گزینه دیلیت را زده و تمام آنها را حذف نمایید. با پاک شدن آنها سرعت گوشی شما افزایش می یابد.

8- آزادسازی حافظه، بهترین راه افزایش سرعت گوشی اندروید

تمام برنامه ها و عکس و فیلم های موجود در گوشی می تواند به مرور زمان سرعت گوشی هوشمند شما را به شدت کند نماید. با حذف یا انتقال این موارد گوشی خود را سبک نمایید و باعث بالا رفتن سرعت آن شوید.

برای اینکه بدانید میزان فضای موجود گوشی چقدر است؛ از تنظیمات گوشی به بخش Storage برویدم. برای سرعت بخشیدن به اندروید، تصاویر و فیلم های قدیمی خود را منتقل و همچنین نرم افزارهای غیر ضروری و بی استفاده را پاک نمایید.

برای اینکه برنامه ها را پاک کنید، به بخش App رفته و با انتخاب برنامه مورد نظر بر روی دکمه Uninstall ضربه بزنید. همچنین می توانید هر فایل یا برنامه ای که دانلود کرده اید نیز پاک یا جابجا کنید. بعد از رجوع به بخش تنظیمات به قسمت Storage و سپس Downloads بروید. فایلهایی را که مور نظر است انتخاب و پاک کنید؛ بدین ترتیب سرعت گوشی شما افزایش می یابد.

سخن آخر

همان طور که ملاحظه کردید عوامل بسیاری برای کاهش سرعت در اندروید وجود دارد اما در کل می توان گفت: مهمترین دلیل آن، مشکلات سخت افزاری می باشد. سخت‌افزار گوشی‌های تلفن همراه بسیار ظریف و حساس است و در صورت بی‌توجهی به آن‌ به سادگی خراب شده و مشکل پیدا می‌کند و باعث می‌شود که قسمت نرم‌افزاری گوشی هم مشکل پیدا کند. تعداد هسته گوشی (CPU) به طور کامل عامل کاهش سرعت پردازنده گوشی نیست و عواملی مانند مانند معماری، فرکانس کاری، حافظه کش، لیتوگرافی و بسیاری موارد دیگر بر عملکرد پردازنده تاثیر عمده دارند. که ما در این مقاله راه های افزایش سرعت گوشی را برای شما بیان کردیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا