آموزش

روش های افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید

Rate this post

چگونه می توان صدای زنگ و نوتیفیکشین های خودمان را به گوشی اندرویدمان اضافه کنیم؟ روش های افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید به چه شکل است؟ آیا میتوان صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان را به گوشی اندروید مان اضافه کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خود جایی نروید و همراه ما در سایت نیوان تک وبا مقاله فوق باشید؟

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه ای در رابطه با روش های افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید

سیستم عامل اندروید بسیار انعطاف پذیرمی باشد و امکانات بسیاری را برای کاربران خود فراهم کرده است. ازرایج ترین کارهایی که این سیستم برای کاربران انجام داده است، اضافه کردن امکاناتی مانند تنظیم آهنگ های تماس و نوتیفیکیشن بر اساس علایق شخصی آنها می باشد.در سیستم عامل اندروید این ویژگی بسیار راحت و ساده پشتیبانی می شود.برای اجرای این کار کافی است شما مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید آهنگ مورد علاقه و خاص خود را به عنوان زنگ بر روی گوشی اندروید خود قرار دهید؛ پس همراه ما در سایت نیوان تک با مقاله، روش های افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید باشید.

همچنین بخوانید:  آموزش فرمت کارت حافظه در اندروید

روش اول: اضافه کردن رینگتون به گوشی با استفاده از کامپیوتر

۱- برای افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید، فایل های صوتی را در تلفن همراه خود قرار دهید یا دانلود نمایید.

برای افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید، ابتدا آهنگ زنگ یا صدای اعلان را مستقیماً با دستگاه Android خود بارگیری نمایید، یا تلفن همراه خود را به یکی از رایانه های خود وصل نمایید و آهنگ های مورد نظر خود را به حافظه داخلی موبایل خود انتقال دهید.

تقریباً هر پرونده صوتی که می توانید بارگیری نمایید، کار خواهد کرد. زیرا فرمت های MP3 ، M4A ، WAV و OGG همه به صورت کامل توسط سیستم عامل اندروید پشتیبانی می شوند.

۲- برای افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید، فایل های صوتی را در پوشه مناسب کپی کنید.

حال باید بعد از دانلود فایل های صوتی آنها را به پوشه مناسب دستگاه اندروید خود منتقل نمایید تا از آن به عنوان آهنگ زنگ یا صدای اعلان استفاده کنید.

برای این قسمت به یک برنامه مرورگر فایل یا همان File manager نیاز دارید. (معمولا روی همه گوشی های اندروید به صورت پیش فرض وجود دارد ولی اگر می خواهید از یک مرورگر فایل بهتر استفاده کنید ما برنامه Solid explorer را پیشنهاد می کنیم) . و یا از خود مرورگر فایل گوشی استفاده کنید و خیلی راحت صداهای زنگی که می خواهید استفاده کنید را در پوشه Ringtone گوشی بریزید.

اکنون باید به سمت پوشه بارگیری در حافظه داخلی یا کارت SD خود بروید. از آنجا، صدای زنگ یا صدای زنگ اعلان را که دانلود کردید، انگشت خود را روی آن نگه داشته و سپس بر روی دکمه  Cut در بالای صفحه ضربه بزنید.

همچنین بخوانید:  راه های افزایش سرعت گوشی اندروید

حال یک مرحله به عقب برگردید تا دوباره به کارت SD اصلی یا فهرست حافظه داخلی برگردید.

پوشه آهنگ های زنگ را باز نمایید، یا اگر در حال انتقال یک فایل صوتی اعلان هستید، پوشه اطلاعیه ها را باز کنید.

در این مرحله، روی دکمه “Paste” ضربه بزنید تا تمام آهنگ هایی را که انتخاب کردید در آنجا کپی شود. کسانی که با برنامه Solid Explorer کار می کنند، دکمه دایره ای در نزدیکی گوشه پایین سمت راست را باید بزنند.

اگر متوجه شدید که دستگاه موبایل شما قبلاً زنگ تماس یا زنگ اعلانات ندارد، در ابتدا باید یک مورد جدید ایجاد کنید.

برای انجام این کار باید: از میان کارت SD اصلی یا فهرست داخلی حافظه داخلی بر روی دکمه + ضربه بزنید و ( New Folder ) یا (پوشه جدید) را انتخاب نمایید، و با توجه به فولدر یا فایلی که دارید، پوشه ای با نام زنگ تماس یا زنگ اعلان ایجاد کرده و فایل ها و زنگ ها را در آن کپی نمایید.

حال که کارتان تمام شد، فایل زنگ تماس یا زنگ اعلانات را به داخل پوشه‌ای که تازه ایجاد کرده‌اید، انتقال دهید.

۳- برای افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید، آهنگ زنگ جدید یا صدای اعلان جدید خود را تنظیم و راه اندازی مجدد کنید.

حال که فایل های آهنگ زنگ یا زنگ هشدار خود را در پوشه مناسب کپی کردید، تلفن یا موبایل خود را راه اندازی مجدد یا restart نمایید، تا سیستم عامل اندروید شما به راحتی بتواند پوشه مورد نظر را پیدا نماید.

همچنین بخوانید:  نحوه حذف اکانت توییتر

در اینجای کار، منوی اصلی تنظیمات یا Setting را باز کرده و به بخش Sound & notification یا ورودی صدا و اطلاع رسانی رفته.

حال ( Phone ringtone) یا (آهنگ زنگ تلفن، Default notification ringtone یا آهنگ زنگ اعلان پیش فرض) را انتخاب کنید.

سپس آهنگ زنگ جدید خود را از لیست انتخاب نموده و OK را بزنید.

بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید. هنگامی که کسی به شما پیام داد و یا زنگ زد، آهنگی که شما بر روی دستگاه و در تنظیمات قرار داده اید، پخش خواهد شد. و بدین ترتیب افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید انجام می شود.

روش دوم: اضافه کردن رینگتون به گوشی با استفاده از اپلیکیشن‌ اندرویدی

در روش دوم، برای اضافه کردن رینگتون به گوشی از اپلیکیشن خاصی به نام

(Ringtone Maker) استفاده می شود. اپلیکیشن Ringtone Maker تنها یکی از اپلیکیشن‌های موجود به منظور ساخت رینگتون برای گوشی‌های اندرویدی است. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن Ringtone Maker در دستگاه اندرویدی خود، باید فایل صوتی که قصد دارید به عنوان رینگتون گوشی از آن استفاده نمایید را به حافظه داخلی دستگاه انتقال دهید؛ سپس اپلیکیشن Ringtone Maker را اجرا نموده، تا لیستی از فایل‌های صوتی ذخیره شده در دستگاه شما نمایش داده ‌شود. اگر در لیست ارائه شده قادر به یافتن فایل مورد نظرتان نبودید از منوی موجود در بخش فوقانی و سمت چپ رابط کاربری اپلیکیشن گزینه Browse را انتخاب کنید. حال مسیری که فایل صوتی مورد نظرتان در آن ذخیره شده را طی کرده و فایل مورد نظر را انتخاب نمایید.

حال باید فایل صوتی مورد نظر خود را ویرایش نمایید. بدین منظور از قابلیت Edit استفاده نمایید. با انتخاب این گزینه اسلایدری نمایان می‌شود که می‌توان با استفاده از آن محل شروع و پایان رینگتون مورد نظر را انتخاب نمود.

(نکته: دقت کنید که طول رینگتون را در حدود 30 ثانیه قرار دهید.) پس از انتخاب بخش مورد نظر باید گزینه Save را انتخاب نمایید، تا این بخش به عنوان یک رینگتون ذخیره شود.

با انتخاب گزینه Save این فایل در لیست رینگتون‌های دستگاه شما با نامی دلخواه  ذخیره می‌شود؛

حال وارد بخش Settings و سپس Sound دستگاه اندرویدی خود شده و گزینه Ringtone را انتخاب نموده. در لیست موجود فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به عنوان رینگتون دستگاه مورد استفاده قرار گیرد و پروسه افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید پایان پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا