خودرو

معرفی کامل خودرو شورولت کاپتیوا + تصاویر

Rate this post

معرفی کامل خودرو شورولت کاپتیوا

ما در این نوشته راجع به شورولت کاپتیوا خواهیم گفت. در روز های اول که بر جام شروع می شد ، خبر های درباره خودرو های خارجی به گوش همه افراد می رسد که می گفتند که احتمال دارد وارد نشود و اگر وارد شود ، قیمت آن بالا می باشد و در اکثر مواقع باید مالیات سنگینی پرداخت کنید . ولی یک ماشین بود که توانست وارد کشور شود ، همچنین باید گفت که مجوز نیز گرفت . این ماشین نامش شورولت می باشد . این ماشین تواست شرکت سهام پژوهان مهر وارد می شد که اکثر مردم این ماشین را بدون مالیات می توانستند بخرند فقط باید آن 9 درصد مالیات را پرداخت کنند .

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با نیوان تک همراه باشید.

باید گفت که شورولت نام شرکت خودرو سازی می باشد و هم نام ماشین . اولین ماشین از این شرکت که توانست تاییده بگیرد ، ماشین ترکس (TRAX  ) می باشد .که درباره این ماشین مقاله های زیادی وجود دارد . دومین ماشین نیز از همین شرکت می باشد که این ماشین بعد از وارد شدن ماشین ترکس ، تایید گرفت و وارد کشور ایران شد که این ماشین نیز توانست شرکت سهام پژوهان مهر وارد ایران شود . که نام این ماشین بک آوئو ( AVEO ) است ، همچنین باید گفت که نسخه دیگر این ماشین که سدان است تولید شده است و اکثر مردم خارج از ایران از ماشین استفاده می کنند .

شورولت جدید:

جدیدا شرکت شورولت ماشین دیگری نیز تولید کرده است که مانند ماشین های دیگر تاییده این ماشین را گرفته است که به زودی وارد ایران خواهد شد . این ماشین شاسی بلند می باشد که نام آن کاپتیوا ( CAPTIVA  ) است . این ماشین پیشرانه ای دارد که 4/2 لیتر است . این ماشین طرفدار زیادی دارد . که در ادامه درباره این ماشین مقاله های زیادی است که با هم آن را مرور خواهیم کرد .

شورولت کاپتیوا در سال 2006 میلادی و برای اولین بار توسط شرکت خودروسازه کره ای که نامش دوو بود طراحی شد و این طراحی تبدیل به ماشین شد . این ماشین از محصولات جنرال موتورز و مشتق گرفتن از طراحی شورولت یعنی S3X  تولید و در بازار های بین المللی به نام شورولت کاپتیوا در میان مردم عرضه شد . در بازار بین المللی این اسم را داشت ولی در بازار و کشور کره این اسم را نداشت و اسم آن دوو وینستورم بود و همه مردم آن کشور این ماشین را با این نام می شناختند . آخرین مدل این ماشین در سال 2012 میلادی طراحی و ساخته شد که قرار است تا چند سال دیگر در کشور ایران رو نمایی کند . همه مردم منتظر مدل جدید این ماشین هستند .

همچنین بخوانید:  بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی جیلی امگرند

شورولت کاپتیوا ، سومین آمریکایی بازار ایران

شاید طراحی این ماشین جالب و زیبا نباشد و اکثر مردم از این ماشین خوشش نیاید ، این طراح از طراحی قدیمی کمک گرفته شده است و طبیعی است که به دل مردم ننشیند . اما برای ایرانی ها ماشین جدید و قدیمی فرقی ندارد ، حتی اگر ماشین برای سال 2012 باشد ، به دید آن ها این است که اگر ماشین جدیدی وارد کشور ایران شد ، آن خودرو جدید و پیشرفته می باشد و حتی از نظر آن ها خیلی عالی نیز می باشد . شورولت ماشین های زیادی تولید کرده است که میان آن ها 3 ماشینی که در بالا است رایج و طرفدار زیادی دارد . این ماشین در جلوی خود پنجره ای طراحی کرده است که دو تکه و مرسوم است که می شود گفت که نیمی از جلو را گرفته است . حتی در عقب نیز پنجره ای ساده تر از نسبت به جلو است که این ماشین را تا حدودی زیبا کرده است .

طراحی این ماشین برای گذشته می باشد ، ولی طراحی داخل آن بسیار زیبا است و پرستیژ خود را حفظ کرده است . این ماشین یک نکته مثبت دارد که می توان به آن اشاره کرد که خیلی سریع مشتری را جذب خود می کند . دلیل جذب کردن آن این است که داشبورد آن مطابق با میل ایرانی ها طراحی شده است . این ماشین قیمت بی تاثیری علاوه بر شکل ظاهری آن ندارد . این ماشین شاسی بلند می باشد و با اینکه صندلی های عقب دارد ، حدودا 769 لیتر ( که 477 آن زیر پنجره است . ) گفته شده است که اگر این ماشین صندلی را بخواباند ، فضای بزرگ تری دارد که آن فضا 1577 لیتر است همچنین باید گفت که 942 لیتر آن زیر پنجره است . این ماشین از نظر فضا ، فضای بزرگی دارد . این ماشین مطابق میل ایرانی ها می باشد .

فضای بار شورلت کاپتیوا

این ماشین تقریبا 4 پیشرانه بنزینی دارد که 2 تا از این پیشرانه ها مخصوص دیزلی است و برای آن نیز استفاده می شود . این ماشین ها از 2 دسته پیشرانه که یکی از این دسته ها دیزلی و آن یکی بنزینی است . و از هر مدل ماشینی ، وارد بازار ایران می کنند . از این 4 پیشرانه گفته شده فقط دو پیشرانه  توانسته است که مجوز بگیرند ، زیرا آن حجمی بسیار کمی دارد که حجم آن 5/2 لیتر است . اما بقیه آن نتوانسته اند . قابل توجه است که این ماشین پیشرانه ای که افراد سوار آن می شوند 4/2 لیتری می باشذ که حجم دقیق آن 2384 سی سی است .

این ماشین نیز اسب بخار دارد که اسب بخار آن بسیار پایین است ( قدرت اسب بخار 170 است . ) و همچنین گشتاور نیز دارد که گشتاور نیز پایین می باشد ( گشتاوز 230 نیوتن متر است . ) برای انتقال قدرت از دنده جعبه ای 6 سرعته دستی استفاده می کنند که در ایران نمونه اتوماتیک آن است . ( نام دیگر جعبه دنده 6 ، 6 سرعته اتوماتیک است . ) گفته شده است که سرعت این خودرو 190 کیلیومتر بر ساعت که حداکثر است ، این موضوع در حالی اتفاق می افتد که صفر تا صد خودرو از پیشرانه که 5/10 ثانیه است و تقریبا شتاب آن بین 80 تا 120 است که آن شتاب نیز کیلومتر بر ساعت است .

همچنین بخوانید:  بررسی کامل خودرو مزدا CX-9 مدل 2021 با تجهیزات جدید

رقیب های این ماشین:

این ماشن رقیب نیز دارد که رقیب آن تویوتا RVA4  و همچنین هوندا CR – V  می باشد . همچنین باید گفت که در بازار های خلیج فارس ، قسمت این ماشین کمتر از RAV4  می باشد ولی قیمت آن در ایران هنوز معلوم نمی باشد . اگر این ماشین با قیمت ماشین RAV4  یکی باشد ، باز هم در ایران به فروش می رسد ، دلیل آن هم نیز بودن داخلی زیبا است . این ماشین زمانی وارد ایران خواهد شد که تحریم ها برطرف شده باشد و دیگر نباشد ، وقتی بعد از تحریم ها وارد ایران شود ، با استقبال گرمی مواجه خواهد شد که بیشتر مردم این ماشین را می خرند .

موتور این خودرو ها 2500 سی سی می باشد که این خودرو ها مال اروپا و آمریکا می باشد ، این ماشین کیفیت خوبی دارد ولی حجم آن بسیار محدود است ، ولی این را نیز باید اضافه کرد که این ماشین نسبت به ماشین های دیگر ایمنی بالایی دارد و همچنین امکانات آن بیشتر از ماشین های دیگر است .

 

شورلت کایپتوا مدل های 2007 و 2010

– نام این خودرو به زبان لاتین و CHEVROLET CAPITIVA  است ، که در کشور آمریکا تولید و به کشور های دیگر صادر می شود که طرفدار های زیادی دارد . موتور این ماشین 2.4 لیتر بوده و قدرت اسب بخار آن نیز 136 است که این قدرت بسیار کم است . این ماشین گشتاور نیز دارد که گشتاور آن 220 نیوتن متر است . این ماشین با تویوتا ، هیوندا و فورد SCAPE  رقابت بالایی دارد . وزن این ماشین حدودا بین 1655 تا 1805 است . همچنین باید گفت که این ماشین سرعتی دارد که بین 183 تا 183 است . این ماشین گیر بکس دارد که اندازه آن 5M/ 5A  است . شتاب این ماشین از 0 تا 100 ، 11.5 تا 12.5 بر ثانیه است . این ماشین محور نیز دارد که محور آن FWD / 4 WD  است . مصرف سوخت این ماشین برای مشتری مهم می باشد که سوخت آن ترکیبی است که 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است .

در ادامه:

– این ماشین   CHEVROLET CAPITIVA  است . این ماشین در آمریکا تولید می شود و به ایران و به کشور های دیگر نیز تولید . این ماشین رقبایی دارد که رقیب های ماشین با تویوتا ، هیوندا و فورد SCAPE  است . وزن این ماشین 1655 الی 1805 است . گفته شده است که سرعت و قدرت اسب بخار آن 204 کیلومتر و 230 است که این اعداد برای آن ماشیت بسیار پایین است . مصرف سوخت این ماشین ترکیبی بوده و 11.5 لیتر در 100 کیلومتر است . شتاب این ماشین از 0 تا 100 بین 8.8 ثانیه است . حجم این ماشین بسیار پایین است ولی ایمنی و کارایی بالایی دارد . ( حجم ماشین 2/3 لیتر است . ) گیر بکس این ماشین 5A  است ، این ماشین محور نیز دارد که محور آن 4WD  است . در آخر نیز باید اضافه کرد که این ماشین گشتاور نیز دارد که گشتاور آن 297 نیوتن متر است .

همچنین بخوانید:  ماشین های فرانسوی پر طرفدار در ایران کدامند+عکس و مشخصات

این دو ماشین برای سال 2007 و 2010 است ، درست است که حجم موتور آن بسیار پایین است اما شکل و ظاهر زیبایی دارد و از همه مهم تر ایمنی که این ماشین دارد . همچنین باید گفت که این ماشین کیفیت بسیار خوبی دارد و طرفدار زیادی دارد ، همان گونه که طرفدار دارد ، رقیب نیز دارد . شاید قیمت این ماشین نسبت به آن ماشین هایی رقابت دارند بیشتر و یا هم قیمت باشد ولی بیشتر فروش برای این ماشین است .

BAOJUN 530 یا شورلت کاپتیوا ؟

تا همین چند وقت پیش بود که خودر سازان چینی برای ساخت محصولات خود پیش گرفته بودند . این ماشین براساس محصولات قدیمی برند معروف برای تولید خود طراحی و از شکل ظاهری آن استفاده می شود . این خودرو شورلت کاپتیوا که تازه تولید شده است ، با محصولات قدیمی فرق دارد که فرق آن سپر ها ، چراغ ها جلو عقب و طراحی داشبورد زیبا و جا دار است . که این ماشین بسیار طرفدار دارد . این ماشین در کشور های دیگر نیز تولید و صادر شده است که آن ها از نمونه خارجی استفاده می کنند . این ماشین در آمریکا و کشور های اروپایی کاپتیوا نام دارد و در کشور چین بائوجان .

شورلت کاپتیوا مدل 2015

قیمت شورلت کاپتیوا مدل 2015 آن در امارات 990000 می باشد . شورولت کاپتیوا موتورش 6200 می باشد و از 8 سیلندر برخوردار است . سرعت آن پایین می باشد ولی اسب بخار آن بسیار بالا که 250 کیلومتر و 580 است . قابل توجه است که حجم باک این ماشین نیز در مشخصات فنی آن زده شده است که 72 است و این حجم باک بسیار خوب است . همچنین باید گفت این ماشین امکانات خوبی دارد که در زیر به آن اشاره می شود :

1- 6 ایربک دارد

2- جعبه ابزار

3- قفل مرکزی

4- رادیو

5- کروز کنترل

6- چرخ 19

7- سنسور نور

8- زنگ ضد سرقت

9- بلوتوث

10- کیلومتر شمار

11- قفل درب خودکار

12- فشار باد تایر کنترل صفحه نمایش

13- چرخ فرمان چرم

14- صندلی های چرم و راحت

15- صندلی های گرم و سرد

 

شوربلت کاپتیوا مدل 2016

شورولت کاپتیوا قیمتش در کشور امارات 94000 درهم است . این ماشین از 6 سیلندر برخوردار است . و حجم موتور آن بسیار خوب است که 3000 سی سی است . اسب بخار و سرعت پایینی دارد که 264 و 198 کیلومتر است ولی موتور خوبی را دارد . ظرفیت این باک نسبت به مدل 2015 پایین تر و 65 است .

ویژگی های ایمنی

1- کیسه هوا 6

2- صندلی مخصوص کودک ( این ویژگی برای افرادی که کودک کوچک دارند بسیار خوب می باشد . )

3- کمر بند پیش کشنده

4- مانیتور برای فشار تایر ها

5- سنسور پارکینگ

امکانات داخلی ماشین

1- فرمان برقی

2- روکش صندلی چرم

3- گرم کن صندلی

4- آینه آرایش

5- تنظیم شیب فرمان

6- صندلی عقب تاشو

7- سانروف برقی

8- قفل مرکزی

9- صندلی با فرمان بری

10-کنسول و جا لیوانی

امکانات رفاهی آن

1- ورود بدون کلید

2- خودکار AC

3- بلوتوس

4- رادیو

5- برف پاک کن

6- سیستم صوتی

7- سیستم ناوبری

8- کیلومتر شمار اتومبیل

9- استارت ماشین با دکمه

10-سنسور سنجش باران

منبع : magcars.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا