آموزش

چند روش افزایش حافظه داخلی اندروید بدون نیاز به روت

Rate this post

چند روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت وجود دارد؟ آیا می خواهید حافظه داخلی اندروید خود را بدون نیاز به روت افزایش دهید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت هستید جایی نروید و همراه ما در سایت پر بازدید نیوان تک باشید زیرا ما میخواهیم در این مقاله چند روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت را برای شما بازگو نماییم.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه ای در رابطه با افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت

در رابطه با افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت باید گفت: برنامه ها، فایل های چندرسانه ای نظیر ویدیو و موزیک و جست وجو های آفلاین باعث اشغال حجمی از دستگاه را می شوند. خوب است بدانید که دستگاه های اندرویدی قدیمی تر، حافظه موجود را به سه بخش

( system storage و USB storage و internal SD card ) تقسیم می کردند. بخش حافظه ی داخلی یا internal نیز به خودی خود به دو بخش مجزا یعنی، فایل های سیستمی و فایل های جانبی نظیر ویدیو و عکس تقسیم میشد. به همین علت پاک کردن برنامه ها در ورژن های قدیمی اندروید، تاثیری بر آزادسازی فضا برای سایر فایل ها مانند ویدیو نداشت و هر فایلی، حافظه ی محدود به خود را داشت. اما در ورژن های جدیدتر اندروید این محدودیت به طور کلی حذف گردیده است. و با چند روش سادهمیتوانحافظه داخلی گوشی اندروید خود را بدون نیاز به روت افزایش دهیم.

همچنین بخوانید:  آموزش ذخیره مکالمات و چت‌ها در واتساپ

افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید با استفاده از اس دی کارت

استفاده از حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره سازی به صورت فابریک امروزه در گوشی ها کمتر متداول می باشد و اغلب افراد اقدام به خرید حافظه های جانبی اس دی کارت (SD Card) میکنند. نصب برنامه ها در اغلب موارد روی حافظه اصلی دستگاه امکان پذیر است و می توانید فایل های صوتی و تصویری خود را روی آن ها ذخیره کنید. البته برخی از برنامه ها نیز روی اس دی کارت ها قابل جابه جایی هستند.

بعد از وارد کردن اس دی کارت، موبایل خود را به کامپیوتر وصل کنید و تمامی فایل های صوتی و تصویری را روی آن انتقال دهید. همچنین در بخش تنظیمات حافظه اندروید میتوانید تعیین کنید  اطلاعات برنامه ها به صورت پیش فرض به جای حافظه داخلی دستگاه در SD Card که اغلب حافظه بالاتری دارند نگهداری شود، تا بدین ترتیب حافظه داخلی گوشی اندروید شما بدون نیاز به روت افزایش یابد.

افزایش حافظه داخلی گوشی با بررسی فایل ها و حجم مصرفی آن ها توسط برنامه ها

برنامه هایی نظیر DiskUsage را می توانید برای افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید خود بدون نیاز به روت از گوگل پلی دانلود و روی دستگاه خود نصب نمایید. در این روش، هر فایل یا فولدر را به صورت جداگانه از نظر میزان فضایی که اشغال کرده است، مانیتور می کنیم.

با بررسی فایل ها و فولدر ها، می توانید متوجه شوید که کدام برنامه فضای بیشتری را به خود اختصاص داده است و سپس برای حذف یا تغییر آن اقدام نمایید. دقت داشته باشید که تنها دیتا را زمانی حذف کنید که مطمئن باشید دیگر به این برنامه نیاز ندارید. حذف برنامه ها از طریق خود برنامه DiskUsage امکان پذیر است.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید

جا به جایی برنامه ها روی مموری SD جهت افزایش حجم حافظه داخلی اندروید

جهتافزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت، امکان جا به جایی برنامه ها روی مموری های جانبی در برخی از گوشی ها، وجود دارد. البته گوگل در ورژن های جدید اندروید، این امکان را محدود کرده است که علت آن نیز امنیت و پایداری برنامه ها می باشد. ویا در دستگاه های جدیدتر نیز این قابلیت به طور کلی برداشته شده است.

موبایل های سامسونگ شاید این قابلیت را داشته باشند. کافی است که به اپ منیجر ( ممکن است هر اسمی در انواع گوشی ها داشته باشد) گوشی خود رفته و جزییات برنامه یا اپ ها را مشاهده نمایید. در صورتی که از این قابلیت پشتیبانی شود، در کنار گزینه( Uninstall )، گزینه دیگری به نام( Move to SD card )نیز وجود دارد. به علاوه برای بازگردانی اطلاعات روی گوشی نیز گزینه( Move to device storage) در این دستگاه ها در نظر گرفته شده است.

اما دقت داشته باشید که هر برنامه ای با این گزینه قابل انتقال نیست. مثلا برخی از برنامه هایی که لزوما باید در پس زمینه قرار بگیرند، از این حالت پشتیبانی نمی کنند. همچنین برنامه های پیش فرض موبایل نیز قابل جا به جایی نمی باشند. اما میتوانید جهت افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون روت از بقیه راه حل ها استفاده نمایید.

ذخیره سازی ابری برای تصاویر جهت خالی شدن حافظه بدون روت

از جمله فضاهای رایگانی هستند که امکان ذخیره سازی فایل ها را به صورت ابری ایجاد کرده اند Google+ Photos ، Dropbox،  Microsoft OneDrive،  Flickr, و….  می باشند. با توجه به این که معمولا تصاویر از بقیه فایل ها بیشتر هستند و حجم بالاتری را اشغال می نمایند، می توانید برای تصاویر خود از این سرویس ها استفاده نمایید.

همچنین بخوانید:  وای فای دایرکت چیست؟

می توانید با استفاده از نرم افزارهای مختلفی که برای عکس وجود دارد، کپی باقی مانده از هر عکس را نیز به صورت کلی پاک نمایید، تا بتوانید حجم قابل توجهی از دستگاه اندرویدی خود را آزاد نمایید. یا در صورت نیاز می توانید با بک آپ گیری خودکار از تمامی بخش های اندروید، نسخه ی اضافی را در جایی جداگانه، ذخیره نمایید تا حافظه داخلی گوشی اندروید شما افزایش یابد.

استفاده از بخش Storage و ابزارهای آن در گوشی برای افزایش حجم حافظه داخلی

در تنظیمات گوشی های اندرویدی جدیدتر، بخشی با عنوان Storage در نظر گرفته شده است که از ناحیه تنظیمات گوشی یا تبلت در دسترس است. در این قسمت می توانید مشاهده کنید که اولا چه میزان از حافظه دستگاه شما مصرف شده است ، ثانیا با دقت مشاهده کنید که کدام فایل ها، مثلا کدام برنامه ها چه فضایی را اشغال کرده اند.

در بخش دانلود می توانید فایل هایی که دانلود شده اند را مشاهده و برنامه ها و تمام فایل های cache مربوط به آن را پاک کنید. در مشاهده ی فضای اشغال شده به این نکته توجه داشته باشید که حجمی که مشاهده می کنید، مربوط به خود برنامه، دیتا برنامه و کش (cache ) برنامه است. مثلا ممکن است برنامه هایی که برای گوش دادن آهنگ به صورت آفلاین باشند، حجم محدودی داشته باشند، اما در حدود یک گیگابایت را برای آهنگ هایی که به صورت آفلاین به شما پیشنهاد می دهند، اشغال کنند.

دسترسی برنامه ها به اینترنت ، یکی دیگر از مواردی است که سبب دانلود  بروزرسانی ها، اطلاعات و ایجاد cache میشود. با کنترل دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید ، این موضوع را مدیریت نمایید تا بتوانید حافظه داخلی بیشتری را در اندروید خود ایجاد نمایید.

سخن آخر

امید است که با خواندن این مقاله در سایت نیوان تک توانسته باشید حافظه داخلی گوشی اندروید خود را بدون نیاز به روت افزایش داده باشید. در غیر این صورت میتوانید با مراجعه به سایت نیوان تک از افراد زبده در این کار که ما به شما معرفی می نماییم کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا