آموزش

وای فای دایرکت چیست؟

Rate this post

وای فای دایرکت چیست؟ از وای فای دیرکت چه استفاده هایی می توان کرد؟ وای فای دایرکت در شیائومی، شیائومی نوت 9، شیائومی نوت 8،اندروید 11 و سامسونگ به شکل است؟ مشکل وای فای دایرکت تلویزیون سامسونگ چیست؟ وچندین و چند سوال دیگر در این باره که شما از ما پرسیده اید، وما بر آن شدیم که در این مقاله به طور کامل در مورد وای فای دایرکت با شما سخن بگوییم تا بتوانید به پاسخ سوالات خود در این باره برسید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه ای در رابطه با این موضوع که وای فای دایرکت چیست و چه استفاده هایی دارد؟

بی شک در منوی اشتراک‌گذاری یا زمانی که به شبکه وای‌فای متصل هستید در بخش WiFi، گزینه‌ای به نام Wi-Fi Direct رو در بالای صفحه گوشی اندرویدی خود دیده اید؛ گوشی‌های اندروید امکانات بسیاری را دارا میباشند، که یکی از آنها  Wi-Fi Directاست که در زبان ما به وای فای مستقیم از آن نام می برند.

به زبان ساده‌ وای‌فای دایرکت ( WiFi Direct ) قابلیتی است که دستگاه‌های هوشمند اندروید را قادر به اتصال به یکدیگر و انتقال فایل و اشتراک گذاری داده های صوتی و تصویری بدون نیاز به شبکه اینترنت و یا مودم وایرلس مشترک با سرعت بالا می‌کند.

همچنین بخوانید:  چند روش افزایش حافظه داخلی اندروید بدون نیاز به روت

امروزه مردم برای اهداف مختلف از وای‌فای دایرکت استفاده می‌ نمایند. اما رایج‌ترین آنها شامل اشتراک‌گذاری فایل، چاپ بی‌سیم، انجام بازی چند نفره، همگام سازی سریع‌تر، به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و ضبط از نمایشگر است.  وای‌فای دایرکت نیازی به مودم بی‌سیم ندارد و به صورت مستقیم می‌توان ارتباط وای‌فای را بین دو یا چند دستگاه برقرار کند.

نکته مهم اینکه: قابلیت WiFi Direct (وای فای دایرکت) در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ‌هایی ارائه شده که حداقل از سیستم عامل IOS  (7)  بهره‌مند باشند و این قابلیت در دستگاه‌های آی او اس اپل با نام قابلیت ایردراپ (AirDrop) شناخته شده است؛ و مانند سیستم عامل اندروید، با استفاده از قابلیت ایردراپ (AirDrop) که در واقع مبتنی بر قابلیت WiFi Direct (وای فای دایرکت) است، می‌توان به سرعت و به شکل بی‌سیم بین دستگاه‌های IOS  مختلف و سازگار با این قابلیت، فایل را انتقال داد.

 Portable Hotspot و Wi-Fi Direct هر دو از فناوری یکسانی استفاده می‌کنند. در Portable Hotspot یک دستگاه به شکل دستی به روتری سیار تبدیل می‌شود و یک شبکه بی‌سیم را ارائه می‌کند که سایر دستگاه‌های همراه و پشتیبانی کننده از اتصال وای‌فای می‌توانند به آن متصل شوند. در چنین شرایطی برای اتصال هات‌اسپات امکان پیاده‌سازی یک سری قابلیت‌های امنیتی همچون رمزگذاری داده‌ها امکان‌پذیر بوده تا امنیت انتقال داده‌ها افزایش پیدا کند.

آموزش استفاده از Wi-Fi Direct در گوشی‌های اندرویدی

 برای استفاده از Wi-Fi Direct در گوشی های اندروید مانند سامسونگ، شیائومی و… ابتدا به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود رفته.

به بخش اتصالات و ارتباطات که با گزینه (Connections) نمایش داده می‌شود، بروید.

همچنین بخوانید:  حالت مهمان در اندروید چیست؟

روی گزینه وای‌فای ضربه بزنید.

اکنون در قسمت وای‌فای گزینه ای به نام Wi-Fi Directرا می بینید، که وقتی روی آن ضربه بزنید، سیستم به سرعت با قابلیت Wi-Fi Direct به دنبال دستگاه‌های اطراف می‌گردد.

حال برای ارسال مستقیم یک فایل، فقط کافیست که روی فایل، گزینه SHARE را لمس نمایید و از بین امکانات روی Wi-Fi Direct ضربه بزنید تا بدین صورت بتوانید از این سرویس استفاده نمایید و فایل مورد نظر را برای کاربر مقابل ارسال کنید.

در آخراینکه: برعکس بلوتوث شما نیاز به فعال کردن ویژگی Wi-Fi Directندارید و به طور معمول فعال می باشد؛ اما زمانی که شما بر روی آن کلیک کنید، اسکن را شروع کرده و به طور معمول روی حالت Standby می‌باشد.

(نکته: توجه داشته باشید در زمان استفاده از Wi-Fi Directنمی‌توانید از اینترنت استفاده کنید.)

SuperBeam برنامه کاربردی قدرتمند دیگری است که از فناوری wi-Fi Direct برای انتقال فایل‌ها میان دستگاه‌هایی که با این فناوری سازگاری دارند استفاده می‌کند. برای برنامه‌هایی که با چنین قابلیتی سازگاری ندارند برنامه یاد شده به شکل خودکار یک هات‌اسپات پورتابل را بر مبنای شبکه وای‌فای میزبان به وجود می‌آورد.

راه حل هایی جهت رفع مشکل وای فای دایرکت تلویزیون سامسونگ

  • بررسی شبکه و اتصال برای رفع مشکل وای فای تلویزیون سامسونگ
  • ریستارت کردن تلویزیون برای رفع مشکل وای فای تلویزیون
  • ریستارت کردن مودم برای رفع مشکل وای فای تلویزیون
  • مشکل مک آدرس برای تلویزیون، فعال سازی وای فای تلویزیون سامسونگ
  • آپدیت کردن فریمور در تلویزیون
  • بروزسازی تنظیمات DNS برای رفع مشکل وای فای تلویزیون هوشمند سامسونگ
  • جدا کردن دستگاه های ذخیره سازی از تلویزیون
  • تنظیم ساعت و منطقه زمانی برای اتصال تلویزیون
  • دور کردن سایر دستگاه های هم فرکانس
همچنین بخوانید:  آموزش فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock)

سخن آخر

امیدواریم که با خواندن این مقاله در سایت پر بازدید نیوان تک اطلاعاتی را که می خواستید در مورد وای فای دایرکت کسب کنید را به دست آورده باشید؛ و بتوانید از آین قابلیت در گوشی خود حداکثر استفاده را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا