آموزش

آموزش تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید

Rate this post

چگونه می توان صدای زنگ گوشی را برای مخاطبان خاص تغییر داد؟ آیا این امکان وجود دارد که در گوشی اندروید خود برای برخی از مخاطبان صدای زنگ گوشی را تغییر دهیم تا بدون نگاه کردن به گوشی متوجه شویم که چه کسی با ما تماس گرفته است؟ اگر به دنبال جوابی برای اینگونه سوالات خود هستید باید گفت: که به مرجع خوبی رسیده اید پس جایی نروید و ما را با خواندن این مقاله همراهی نمایید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید

بهترین و غنی ترین سیستم عامل شخصی سازی موبایل مربوط به اندروید می باشد. تغییر صدای زنگ گوشی یا (Ringtone) یکی از ویژگی هایی است که در اندروید وجود دارد. اندروید این امکان را در اختیارشما قرار می‌دهد تا بتوانید برای مخاطب یا مخاطبین خاص مورد نظرتان صدای خاصی را برای زنگ گوشی خود انتخاب نمایید.

مثلاً صدای زنگ گوشی در شرایطی که مادرتان با شما تماس می‌گیرد را از صداهای زنگ زدن دیگران متمایز می کند؛ و شما بدون نیاز به دیدن نمایشگر گوشی و فقط با شنیدن صدای زنگ گوشی یا همان رینگتون، می‌توانید متوجه شوید که مادرتان در پشت خط قرار دارد. در این مقاله ما قصد داریم به آموزش نحوه تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید بپردازیم . پس با ما در نیوان تک همراه باشید.

همچنین بخوانید:  راه های افزایش سرعت گوشی اندروید

آموزش تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید

برای تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید ابتدا باید رینگتون را مشخص نمایید. رینگتون مورد نظرتان می‌تواند کوتاه یا بخشی از یک موزیک در حافظه گوشیتان باشد.

حال برای تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید وارد بخش Settings یا تنظیمات گوشی خود شوید.

گزینه App Permissions و بعد از آن Storage را انتخاب کنید (اگر گزینه App Permissions را در منوی تنظیمات گوشی خود پیدا نکردید، از این مرحله صرف نظر نمایید). با ورود به بخش نام برده شده لیستی برای شما نمایان می‌شود. در این لیست به دنبال گزینه Contacts بگردید و اسلایدر موجود در کنار آن را به حالت فعال (ON) در آورید. بدین صورت به برنامه Contacts اجازه داده می‌شود تا به محتوای حافظه گوشی دسترسی پیدا کند. پس این امکان فراهم می‌شود تا بتوانید رینگتون یا صدای زنگ مورد نظرخود را از حافظه گوشی انتخاب نمایید.

حال از بخش Settings خارج شوید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

وارد بخش Contacts گوشی شده.

از بین لیست مخاطبین دستگاه، مخاطب خاص مورد نظرتان را انتخاب کرده.

آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نموده.

گزینه Set Ringtone را انتخاب نمایید.

می‌توانید با استفاده از برنامه فایل منیجر به محتوای حافظه گوشی دسترسی پیدا کنید. سپس باید موزیک یا رینگتون مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به عنوان صدای زنگ گوشی خاص برای آن مخاطب انتخاب شود.

(نکته: همچنین می‌توانید از برنامه هایی مثل Zedge یا Ringtone Maker هم در این مرحله استفاده کنید.)

همچنین بخوانید:  روش های افزودن صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن های خودمان به گوشی اندروید

به همین سادگی پروسه تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید انجام می‌شود. باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که: برای انتخاب رینگتون خاص هیچ محدودیتی در اندروید وجود ندارد و شما می‌توانید برای تمام مخاطبین خود یا هر تعدادی که نیاز دارید، صدای زنگ گوشی اختصاصی انتخاب نمایید.

نحوه تغییر زنگ اس ام اس در گوشی های اندرویدی

ابتدا اپ پیامک ‌رسانی گوشی خود را برای تغییر صدای تمام پیامک‌ها، اجرا نموده و سپس روی منوی تنظیمات که معمولاً در گوشه‌ی بالا و سمت راست وجود دارد، ضربه بزنید.

 در منو گزینه‌ای به اسم Settings وجود دارد. روی آن ضربه زده.

در صفحه‌ی تنظیمات، روی Notification sound رفته و صدای نوتیفیکشنی که به اپ پیامک مربوط می‌شود را به دلخواه انتخاب نمایید. اگر گوشی شما دارای چند اسلات سیم‌کارت میباشد، برای هر یک می‌توان زنگ متفاوتی را در نظر گرفت. تا بدین ترتیب صدای زنگ اس ام اس گوشی اندروید شما تغییر کند.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید و مقاله فوق را خواندید در این مقاله به طور جامع به آموزش تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید پرداختیم. انشاالله توانسته باشید با مطالعه دقیق به خواسته خود در مورد تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندرویدتان رسیده باشید تا بدون نگاه کردن به گوشی خود متوجه شوید که چه کسی با شما تماس گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا