نخستین شاسی بلند فراری ، بررسی مشخصات فنی و قیمت آن
نخستین شاسی بلند فراری ، بررسی مشخصات فنی و قیمت آن
تمامی برند های بزرگ دنیا که پیش از این شاسی بلند سازی را دور از سیاست های خود می دانستند ، امروز در بین محصولات خود یک خودروی بلند قامت دارد . فراری یکی از برند هایی است که هنوز شاسی بلندی را در سبد خود ندارد اما طبق سخنان مقامات این برند ایتالیایی ، کار بر روی تولید نخستین SUV این شرکت آغاز شده است . از همین رو انتظار می رود شاسی بلند فراری قدرتمند تر از لامبورگینی اوروس باشد .
پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با مجله تکنولوژی و علم و دانش نیوان تک همراه باشید.
البته قابل ذکر است فراری تاکنون اطلاعاتی را در خصوص این شاسی بلند منتشر نکرده است و تنها نام آن را پوسانگ ( در زبان ایتالیایی به معنی خون خالص ) گذاشته است . در این بین نشریه کار اند درایو ادعا کرده این شاسی بلند مرزهای پرفورمنس را بسیار جابجا خواهد نمود .
گفته می شود فراری پورسانگ از پیشرانهی 8 سیلندر توئین توربو و دستیار هیبریدی سود خواهد برد . لامبورگینی اوروس از نیروگاه 8 سیلندر توئین توربوی 641 اسب بخاری استفاده کرده و قطعاً فراری با اضافه کردن یک سیستم هیبریدی می تواند از محصول معروف سنت آگاتا قوی تر باشد . طراحی ترنس اکسل نصب شده روی اکسل عقب باعث می شود چرخهای جلو توسط نیروی الکتریکی بچرخند .
شاسی بلند های کاملا محبوب شده اند و فرار به خاطر سود سرشار این سگمنت تصمیم به این گرفته است . پیش از این لامبورگینی ، پورشه ، بنتلی و رولزرویس وارد بان بازار سود آور شده اند و فراری تنها بدلیل زمان تاکنون موفق در این عرصه نشده است .
هیچ فرد خارج از کمپانی فراری اطلاعاتی درباره ی ظاهر اولین شاسی بلند فراری نداشته و تاکنون هم به صورت جسته و گریخته رندرهایی از این خودرو منتشر شده است . انتظار می رود فراری پورسانگ از چراغ های جلوی گیرا ، چراغ های عقب گرد و رینگ های بزرگ و اسپورت استفاده کند .
شاسی بلند فراری قوی تر از لامبورگینی اوروس
فراری مشغول توسعه ی اولین شاسی بلند تاریخ خود بوده و انتظار می رود این خودرو قوی تر از لامبورگینی اوروس باشد .
فراری اصلاً سخنی درباره ی قد بلند خود نگفته و تنها تائید کرده که این خودرو با نام پورسانگ ( در زبان ایتالیایی به معنی خون خالص ) تولید خواهد شد . البته کار اند درایور معتقد است این شاسی بلند احتمالاً از نظر پرفورمنس در حدی است که مرز های جدیدی را ترسیم خواهد نمود .
گفته می شود فراری پورسانگ از پیشرانه ی 8 سیلندر توئین توربو و دستیار هیبریدی سود خواهد برد . لامبورگینی اوروس از نیروگاه 8 سیلندر توئین توربوی 641 اسب بخاری استفاده کرده و قطعاً فراری با اضافه کردن یک سیستم هیبریدی می تواند از محصول معروف سنت آگاتا قوی تر باشد . طراحی ترنس اکسل نصب شده روی اکسل عقب باعث می شود چرخه ای جلو توسط نیروی الکتریکی بچرخند .
تصمیم فراری برای تولید یک شاسی بلند به خاطر پول ساز بودن این دست خودروها است . شاسی بلند ها کاملاً محبوب هستند و خودروسازان مشهوری همچون لامبورگینی ، بنتلی ، رولزرویس و پورشه در این کلاس حضور دارند و تنها موضوعی که باعث شده فراری فعلاً وارد معرکه نشود بحث زمان است .<a
هیچ فرد خارج از کمپانی فراری اطلاعاتی دربارهی ظاهر اولین شاسی بلند فراری نداشته و تاکنون هم به صورت جسته و گریخته رندرهایی از این خودرو منتشر شده است . انتظار می رود فراری پورسانگ از چراغ های جلوی گیرا ، چراغ های عقب گرد و رینگ های بزرگ و اسپورت استفاده کند .
پورسانگ ؛ نام اولین شاسی بلند فراری خواهد بود
در حرکتی که به زعم بسیاری از طرفداران نا امید کننده بود ، فراری تأیید کرد اوایل دهه میلادی آینده اولین شاسی بلند خود را تولید خواهد کرد .
این خودرو که پورسانگ نام گرفته دارای قوای محرکه هیبریدی خواهد بود . ما همچنین می دانیم که پورسانگ خودرویی سریع خواهد بود زیرا هرچه که باشد از زیر دست مهندسان مارانللو بیرون می آید ؛ اما آیا ظاهر آن هم زیبا خواهد بود .
این خودروساز تحت فشار های شدیدی برای تولید شاسی بلندی جذاب و همگام با استانداردهای فراری است . هنوز مشخص نیست که جهت گیری فراری در بحث طراحی پورسانگ چگونه خواهد بود اما اخیراً رندری از این خودرو منتشر شده است .
این تک رندر پورسانگ را از نمای عقب تجسم کرده است . عناصر طراحی واضح فراری در این خودرو به چشم می خورد که از جمله ی آن ها می توان به چراغ های گرد و جا پلاکی اشاره کرد که مشابه فرم ورودی هوای موجود در بخش عقب 488 است .
علاوه بر این عناصر چشم گیر ، شاسی بلند ایتالیایی ها دارای اسپویلر روی سقف ، آنتن بال کوسه ای می باشد . از دیگر عناصر کلیدی می توان به دیفیوزر عقب همرنگ بدنه ، چهار خروجی اگزوز و خطوط گیرای روی درب ها اشاره کرد .
ما دقیقاً نمی دانیم که فراری درباره پورسانگ چه فکر می کند اما همه می دانیم که به سادگی نمی توان از این بازار پر سود رد شد . رقیب اصلی فراری یعنی لامبورگینی نیز با اوروس وارد میدان شده و ظاهر آن دقیقاً همان چیزی است که باید می بود . امیدواریم مارانللویی ها نیز همانی را تولید کنند که طرفداران انتظار دارند .
در جریان معرفی برنامه پنج ساله فراری ، اعلام شد که شاسی بلند این شرکت پوروسنگو نام خواهد داشت که یک کراس اور هیبریدی است .
به تازگی فراری برنامه پنج ساله خود را به نمایش گذاشت که شامل جزئیات استراتژی مدل های آینده می شود ؛ خودروساز مارانلو قصد دارد به تولید خودرو برقی و پلاگین هیبرید پردازد به همین علت نام اولین شاسی بلند هیبرید خود را معرفی کرد .
فراری مدلهای جدید خود را بر اساس دو معماری پایه گذاری خواهد کرد : یکی با طرح پیشرانه وسط و دیگری با سیستم محرک جلو ؛ معماری دوم از طریق سیستم انتقال قدرت به محور عقب ، نیروی پیشرانه را به چرخ ها منتقل می کند .
پلت فرم پیشرانه وسط ( mid-engine ) فراری برای محدوده خودرو های اسپرت دو نفره استفاده می شود ؛ از جمله این محصولات می توان به فراری 488 اشاره کرد ، که روی حداکثر هیجان برای رانندگی متمرکز خواهد شد . به احتمال زیاد فناوری الهام گرفته از خودروهای فرمول یک ، سیستم محرکه هیبریدی و رابط کاربری کابین از نقاط برجسته سوپر اسپرت آینده فراری خواهد بود .
انریکو گالریا ، مدیر بازاریابی فراری اعلام کرد که دومین محصول آینده این شرکت در کلاس خودروهای سوپر اسپرت جای دارد و از بالا ترین عملکرد بهره می برد . تا سال 2021 ، خانواده خودروی اسپرت فراری دارای ( محدوده کامل هیبریدی ) خواهند بود . این شرکت انتظار دارد که خودروی اسپرت ، تقریبا 50 درصد حجم تولید تا سال 2022 را به خود اختصاص دهد .
یکی دیگر از ستون های کلیدی در طراحی مدل فراری ، محدوده ( گرن توریزمو ) است که برای بازگرداندن فراری به اصالت قدیمی انجام می شود . با تمرکز بر سبک ، ظرافت و احساس رانندگی ، کلاس گرن توریزمو حدود 40 درصد از حجم تولید فراری را تا سال 2022 به خود اختصاص می دهد .
شایعات در مورد خودروی شاسی بلند فراری نیز درست از آب در آمد و مسئولان فراری تمایل خود برای ارائه اولین کراس اور تا سال 2020 اعلام کردند . در حالی که تمایل مشتریان برای خرید کراس اور و شاسی بلند سبک افزایش می یابد ، فراری نیز قصد دارد وارد جرگه خودرو سازانی شود که محصولات شاسی بلند تولید می کنند .
کراس اور فراری با نام پوروسنگو ( Purosangue ) خواهد بود که به زبان ایتالیایی به معنی ( اصیل ) است . شاسی بلند فراری بهترین عملکرد و سرگرمی رانندگی را در کلاس خود ارائه می دهد و از دسترس پذیری انقلابی و راحتی مدرن در کابین بهره می برد . فراری پوروسنگو به پلت فرم جدید پیشرانه وسط مجهز می شود و جعبه دنده دوکلاچه در عقب آن قرار می گیرد . گفته می شود که استفاده از چنین پلت فرمی باعث توزیع بهتر وزن بین محور های جلو و عقب شاسی بلند فراری خواهد شد . کراس اور فراری پوروسنگو از حالت تمام چرخ محرک بهره می برد و سیستم محرکه هیبریدی آن ، نیروی خود را به چرخ های عقب می فرستد .
کلاس GT جدید با سیستم محرکه پلاگین هیبریدی در دسترس قرار می گیرد و پلت فرم ماژولار به آن اجازه می دهد تا از طرح های دو و چهار صندلی استفاده کند . فراری همچنین مدل های نسخه محدود با بهره گیری از پیشرانه های عملکردی ، فناوری پیشرفته و قیمت های به مراتب بالاتر از نسخه های تولیدی معمولی به بازار خواهد فرستاد.
این شرکت قصد دارد کلاس جدید آیکونا ( Icona ) را با مواد نوآورانه و فناوری پیشرفته راهی بازار کند . اولین مدل ها در این کلاس با نام فراری مونزا SP1 و SP2، به تازگی رونمایی شدند . این خودروساز در حال برنامه ریزی برای ساخت ابر خودروی جدیدی است . در حالی که برخی از زیرساخت ها ، سرمایه گذاری و فناوری مورد نیاز طی این طرح پنج ساله توسعه پیدا می کنند ، هایپرکار جدید فراری تا سال 2022 رونمایی نخواهد شد .
علاوه بر تقویت پیشرانه های احتراق داخلی خود با فناوری هیبریدی و پلاگین هیبریدی ، فراری تأیید کرده است که این شرکت همچنین روی خانواده جدیدی از پیشرانههای خورجینی 6 سیلندر ( V6 ) کار می کند . پیشرانه 12 سیلندر خورجینی موجود ، با پیشرفتهای مداوم همراه می شود ، در حالی که پیشرانه خورجینی هشت سیلندر تغییرات تکنولوژیکی را تجربه خواهد کرد . فراری همچنین روی توسعه جعبه دنده دوکلاچه جدیدی است .
به گفته لوئیس کامیلری ، مدیر عامل جدید فراری ، با بهبود فروش خودروهای کنونی و مدل های جدید انتظار می رود که درآمد خالص فراری تا سال 2022 بین 2.9 دلار تا 3.2 میلیارد دلار باشد . فراری در طرح جدید خود قصد دارد تیراژ سالانه را به بیش از 10 هزار دستگاه خودرو برساند ؛ چیزی که برای اولین بار در این شرکت اتفاق می افتد . کامیلری در دوران قبل از مرگ غیرمنتظره سرجیو مارکیونه به عنوان مدیر عامل شرکت فیلیپ موریس و عضو هیئت مدیره فراری فعالیت می کرد ؛ اما پس از مرگ مارکیونه با ارتقای درجه به عنوان مدیر عامل جدید این برند خودروساز بزرگ منصوب شد .
آیا فراری و بوگاتی شاسی بلند می سازند؟
در گذشته سوپر اسپرت ساز و لوکس سازان جهان تولید یک شاسی بلند را کسر شان می داستند به طوری که برای مثال تصور یک پورشه شاسی بلند امری تقریبا غیر محال بود . اما امروز پوشه با بلند قامتان خود در جایگاه بالایی ایستاده و حتی شاسی بلند های بنتلی و رولزرویش هم با آن اشرافیت خاص خود و حفظ اصالت قابل خریداری هستند .
با این حال همین چند سال پیش ، ساخت شاسی بلند برای فراری و بوگاتی خط قرمز بود اما اکنون که لامبورگینی با اوروس خود توانسته تعادلی عالی بین پرفورمنس و جذابیت های یک شاسی بلند اسپرت ایجاد کند ، دیگر غیر ممکنی وجود ندارد و شاید حتی بتوان در آینده بوگاتی و مک لارن را نیز به صورت SUV یا چیزی شبیه به آن در خیابان ها ملاقات کرد .
از این جمع ، تاکنون شاسی بلند پورسانگ (Purosangue ) فراری قطعیت یافته است و در مورد بوگاتی فقط حدس و گمان وجود دارد و مک لارن نیز اخیراً شایعاتی را دامن زده است .
شاسی بلند فراری تا آنجا که می دانیم فرمی خاص و متفاوت با اوروس و سایر SUV ها و کراس اوورها خواهد داشت و احتمالاً یک کوپه GT بلند قامت خواهد بود . در مورد مشخصات این خودرو اطلاعاتی وجود ندارد اما حدس زده می شود از موتور هشت سیلندر توربو شارژر یا یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی در آن بهره برده شود . حتی دیدن یک نسخه هیبریدی با توجه به تجربه فراری در مدل لافراری نیز بعید نیست و با توجه به قدرت 621 اسبی بنتلی بنتایگا و 641 اسبی لامبورگینی اوروس یا حتی 542 اسبی آستون مارتین DBX اگر قوایی مشابه 950 اسب بخار لافراری را در این خودرو داشته باشیم با یک هیولا روبرو خواهیم شد .