آموزشاندروید

آموزش فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock)

Rate this post

آموزش فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید، آیا می خواهید قفل سیم کارت خود را در اندروید فعال نمایید؟ آیا فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید کار دشوار و سختی است؟ آیا امکان فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید مقدور می باشد؟ اگر به دنبال جوابی برای سوالات خود در مورد فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید می باشید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock)

امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌هایی چون گوگل، اپل و … می باشد. بنابراین استفاده از قفل صفحه نمایش برای گوشی، اسکنر اثر انگشت، قابلیت‌هایی همچون Android Device Manager و امکان ردیابی دستگاه، فکتوری ریست کردن از راه دور آن و … همگی تنها با هدف افزایش ضریب امنیت کاربران دستگاه‌های اندرویدی ارائه شده‌اند. اما چیزی که فراموش شده است این است که: شما با ایجاد و فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) می‌توانید یک لایه امنیتی مضاعف را به آن اضافه نمایید.

وقتی قفل سیم کارت فعال شود، هر بار که گوشی یا تبلت شما ریستارت گردد، باید رمز قفل سیم کارت یا پین (PIN) اختصاصی آن را وارد نمایید و اگر چند بار این رمز عبور را اشتباه وارد کنید باید شماره PUK که بر روی باکس سیم کارت درج شده است را وارد نمایید. پس فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) می‌تواند ضریب امنیت دستگاهتان را افزایش دهد. اما چگونه می‌توانیم در گوشی یا تبلت اندرویدی خود قفل سیم کارت را فعال نماییم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) بپردازیم. پس همراه ما در نیوان تک باشید.

همچنین بخوانید:  چند روش افزایش حافظه داخلی اندروید بدون نیاز به روت

نحوه فعال سازی قفل سیم کارت در اندروید

با توجه به نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی دستگاه شما و همچنین رابط کاربری اختصاصی شرکت سازنده آن، مسیری که باید به منظور فعال سازی قفل سیم کارت یا همان SIM Card Lock طی شود در اندرویدهای مختلف کمی متفاوت میباشد. بنابراین ما برای جلوگیری از سردرگمی شما روشی را آموزش خواهیم داد که می شود گفت: تقریبا در تمام نسخه‌های سیستم عامل اندروید و رابط کاربری شرکت‌های مختلف کارایی دارد.

 برای فعال سازی قفل سیم کارت گوشی یا تبلت اندروید باید مراحل زیر را یکی پس از دیگری انجام دهید:

1- وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شده.

2- آیکون ذره‌بین موجود در گوشه و بالای صفحه را لمس کنید تا قابلیت جستجو فعال شود.

3- عبارت SIM را در فیلد جستجو وارد نمایید.

4- گزینه Set up SIM Card Lock را انتخاب کنید. مشاهده می‌کنید که به یک صفحه جدید مربوط به تنظیمات امنیتی دستگاه (Security) هدایت خواهید شد.

5- گزینه Set Up SIM Card Lock یا Lock SIM Card یا هر گزینه مشابه دیگری که به نظرتان از طریق آن دستور فعال کردن قفل سیم کارت صادر می‌شود را انتخاب نمایید.

6- حال باید پین یا رمز مد نظرتان را وارد کنید.

7- با طی کردن مراحل ذکر شده، قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) فعال می‌شود. حال هر زمان که گوشی یا تبلت خود را ریستارت کنید، به منظور اجرای دستگاه ملزم به وارد کردن رمز عبور سیم کارت خواهید بود.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر فونت گوشی اندروید و آیفون

چگونه پین پیش فرض را تغییر دهید

پس از فعال کردن قفل سیم‌کارت در گوشی اندروید خود ، باید پین پیش‌فرض سیم‌کارت را به یک پین سیم‌کارت جدید تغییر دهید، در غیر این‌صورت استفاده از پین پیش‌فرض سیم کارت برای هر کسی آسان خواهد بود.

1- روی تنظیمات> قفل صفحه و امنیت> سایر تنظیمات امنیتی> تنظیم قفل سیم کارت ضربه بزنید

Settings > Lock Screen and Security > Other Security Settings > Set up SIM Card Lock

2- در مرحله بعدی، روی گزینه تغییر پین سیم‌کارت یا Change SIM card PIN ضربه بزنید.

3- یک صفحه نمایش ظاهر شده ، پین سیم فعلی یا پیش فرض را وارد کرده و روی تأیید ضربه بزنید.

4- پنجره دیگری را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد پین جدید را وارد کنید، یک پین جدید وارد کنید و روی تأیید ضربه بزنید.

5- باز هم، یک پنجره بازشو را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد پین جدید خود را تأیید نمایید، پین جدید را وارد کنید و روی تأیید ضربه بزنید.

6- با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن کردن، تلفن خود را خاموش کنید.

اکنون ، هر وقت تلفن خود را مجدداً راه اندازی کردید، از شما خواسته می‌شود که پین سیم‌کارت خود را وارد کنید. شما بدون وارد کردن پین سیم‌کارت نمی‌توانید به تلفن خود دسترسی پیدا کنید.

سخن آخر

همانگونه که مشاهده کردید و مقاله فوق را خواندید ما در این مقاله به  آموزش فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید پرداخته ایم امید است که با خواندن این مقاله توانسته باشید قفل سیم کارت خود را در گوشی اندرویدتان فعال نموده باشید تا ضریب امنیت دستگاه خود را افزایش دهید.

همچنین بخوانید:  روشهای انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید (بدون روت و روت شده)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا