آموزش

غیر فعال شدن وای فای گوشی آیفون

Rate this post

فهرست

غیر فعال شدن وای فای گوشی آیفون

علت غیر فعال شدن وای فای گوشی آیفون؟چگونه وای فای ایفون را فعال کنیم؟ چگونه به وای فای ایفون وصل شویم؟ علت قطع شدن وای فای ایفون چیست؟ جلوگیری از قطع شدن خودکار وای فای موبایل به شکل می باشد؟ علت رفتن علامت وای فای؟ اینها همگی سوالاتی است که شما پرسیده اید و ما بر آن شدیم تا مقاله فوق را برای شما تهیه نماییم تا شما به پاسخ سوالات خود دست یابید پس همراه ما در سایت پر بازدید نیوان تک باشید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

چه عواملی باعث غیر فعال شدن و ایجاد مشکلات Wi-Fi در iPhone یا iPad می شوند؟

یکی از پرطرفدارترین گوشی های موجود در بازار آیفون میباشد، که پر از ویژگی ها و قابلیت های جالب و متنوع است. اما مثل هر محصول فناوری دیگر، این گوشی و سیستم عامل iOS هم دارای مشکلاتی است. یکی از این مشکلات به وجود آمدن ایراداتی در نحوه کار وای فای (WiFi) در هنگام اتصال به اینترنت است.

همچنین بخوانید:  چگونه لایک خود را در فیس بوک و اینستا را مخفی کنیم؟

موارد مختلف زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکلات اتصال Wi-Fi شود. برخی موارد ساده مانند حالت فعال کردن هواپیما یا دور بودن دستگاه شما از روتر و دریافت سیگنال ضعیف، از جمله دلایل پریدن وای فای گوشی آیفون و غیر فعال شدن وای فای آیفون میباشد. از طرف دیگر نیز اشکالات نرم افزاری و همچنین مشکلات دستگاه های شبکه (مودم و روتر) یا آنتن آیفون نیز باعث غیر فعال شدن وای فای و پریدن آن شود.

در ادامه این مطلب در سایت نیوان تک ، چند راهکار ساده را به شما می آموزیم تا بتوانید در اسرع وقت مشکل را برطرف نمایید.

خاموش و روشن کردن وای فای، راه حلی برای مشکل پریدن وای فای گوشی آیفون

اگر آیفون شما به یک شبکه Wi-Fi وصل نمی شود یا اتصال برقرار است اما متوقف می شود، ساده ترین راه اگر قبلاً آن را امتحان نکرده اید خاموش و روشن کردن  Wi-Fi است.

خاموش کردن بلوتوث، راه حل مشکل نشناختن وای فای در آیفون

یکی از دلایل عدم اتصال وای فای آیفون شما، بلوتوث می تواند باشد،  چون بلوتوث می تواند باعث ایجاد اختلال در اتصالات Wi-Fi گردد. بنابراین باید آن را خاموش کرده و ببینید که آیا این مسئله در غیر فعال شدن وای فای آیفون شما تغییری ایجاد می کند یا نه؟

برای این کار می توانید از لبه پایین صفحه به سمت بالا بکشید و روی نماد بلوتوث ضربه بزنید، یا به مسیر Settings > General رفته و آن را خاموش نمایید.

حل مشکل پریدن وای فای گوشی آیفون، از طریق تغییر دستیار وای فای

اگر( iOS 9 )یا بالاتر را نصب کرده اید، احتمالاً با دستیار وای فای ( WiFi assist )آشنا هستید. با این ویژگی، شما همیشه می توانید اتصال به اینترنت پایداری را داشته باشید. اگر اتصال Wi-Fiشما ضعیف و کند باشد، Wi-Fi Assistبه طور خودکار به تلفن همراه تغییر می کند. دستیار وای فای را روشن کنید  این ویژگی مشکلات وای فای آیفون را برای بسیاری از افراد حل کرده است.

برای انجام این کار به مسیر Settings > Cellular بروید.

راه اندازی مجدد دستگاه، جهت حل مشکل نشناختن وای فای در آیفون

اگر iPhone / iPad شما قادر به اتصال به یک شبکه WiFi نیست یا اگر اتصال را برقرار کرده اید اما کند یا در حال افت است، راه اندازی مجدد می تواند یک راه حل بسیار موثر باشد.

همچنین بخوانید:  چگونه سرعت تبلت را افزایش دهم؟

حل مشکل پریدن وای فای گوشی آیفون از طریق راه اندازی مجدد مودم و روتر

اگر iPhone یا iPad شما قادر به اتصال به wifi در خانه نیستند، اما به شبکه های دیگر راحت وصل می شوند، احتمالاً مشکل از مودم یا روتر شماست بنابراین باید آن ها را مجدداً راه اندازی نمایید. بدین شکل که: ابتدا از برق جدا کرده، حدود 30 ثانیه صبر کنید و دوباره آنها را وصل نمایید. یک یا دو دقیقه صبر کرده و اجازه دهید و دوباره به Wi-Fi وصل شوید.

ریستارت کردن گوشی جهت حل مشکل خاموش شدن و تقویت وای فای آیفون

اگر از ریستارت برای شروع مجدد کار استفاده کنیم مثل دیگر دستگاه ها آسیبی به آیفون نخواهد رسید؛ و امکان دارد با این کار مشکل غیر فعال شدن و خاموش شدن  وای فای آیفون شما حل شود. برای این کار دکمه Sleep/Wake و دکمه Home را به طور همزمان بفشارید (یا دکمه های پایین آوردن صدا در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس) و حداقل برای ده ثانیه نگه دارید تا وقتی که صفحه سیاه شده و لوگوی اپل ظاهر شود.

ریستارت کردن روتر وای فای برای حل مشکل وای فای آیفون ۴s، ۵، ۶ و..

منظور از روتر همان مودمی است که با آن به اینترنت وصل شده اید. شاید مشکل اصلا از گوشی شما نبوده و این مودم باشد که دچار اشکال شده باشد. پس باید آن را ریستارت کرد. تا به حل مشکل وای فای شما کمک کند.

بروزرسانی فریمور روتر برای حل مشکل غیر فعال شدن وای فای iOS آیفون ۵ ، ۶ و..

همیشه فریمور مودم را به آخرین نسخه موجود به روزرسانی کنید. برای این کار می توانید از وبسایت سازنده مودم کمک بگیرید. تا به حل مشکل غیر فعال شدن وای فای آیفون شما کمک شود.

بروزرسانی سیستم عامل برای حل مشکل وصل نشدن وای فای آیفون

هر مشکل می تواند با به روزرسانی سیستم عامل حل شود. در آیفون می توانید برای اطمینان از به روز بودن سیستم عامل آیفون به تنظیمات رفته و در بخش General گزینه Software Update را انتخاب نمایید. اگر نسخه جدیدتری از سیستم شما در دسترس باشد آن را به روز رسانی کنید، تا مشکل وصل نشدن وای فای آیفون شما بر طرف شود؛ و اگر پیامی را ندیدید پس سیستم عامل شما به روز است و نیازی به آپدیت ندارد.

همچنین بخوانید:  آموزش غیر فعال کردن و حذف مک آدرس تصادفی در اندروید

استفاده از گزینه Forget this network برای رفع مشکل روشن شدن خودکار وای فای در آیفون

اگر قادر به اتصال به شبکه وای فای نیستید و دائماً با این پیغام که رمز عبوری که وارد می کنید نادرست است روبرو می شوید؛ بهتر است که با نادیده گرفتن شبکه وای فای فعلی در تنظیمات وای فای اپل سعی کنید مجددا به شبکه وصل شوید. برای این کار در بخش Setting وسپس در قسمت WiFi، گزینه Wi-Fi network را انتخاب نمایید.

نام شبکه مورد نظر خود را لمس کرده.

سپس گزینه Forget This Network را انتخاب نمایید.

یک پیام برای شما باز می شود. در این پیام هم گزینه Forget را برای نادیده گرفتن شبکه وای فای فعلی انتخاب می کنیم.

حالا دوباره به بخش Settings و سپس WiFi رفته و این بار شبکه وای فای مورد نظرتان برای اتصال به اینترنت را دوباره انتخاب نمایید. رمز عبور را وارد کنید تا به شبکه متصل گردید.

غیرفعال کردن VPN برای حل مشکل وای فای iOS 11 و.. آیفون

اگر از یک VPN برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید آن را غیرفعال نمایید تا شاید مشکل وای فای آیفون شما حل گردد. این کار را می توانید از طریق تنظیمات اپلیکیشن VPN انجام دهید.

حل مشکل آنتن وای فای آیفون با غیرفعال کردن خدمات مبتنی بر مکان شبکه وای فای

برای این کار به Location Services رفته و در این بخش گزینه System Services را انتخاب نمایید.

سپس گزینه Wi-Fi Networking را غیرفعال کنید.

حال با گذراندن این مراحل، گوشی خود را ریستارت کنید. تا مشکل آنتن وای فای آیفون شما بر طرف گردد.

تنظیم Custom DNS برای حل مشکل انتن وای فای ایفون

اغلب اوقات اگر سرورهای دی ان اس ISP شما با مشکل روبرو شده باشد شما قادر خواهید بود که دی ان اس خود را به Google DNS یا OpenDNS تغییر دهید تا از این طریق به رفع مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای بپردازید. برای تنظیم و تغییر DNS در اندروید و آیفون به باید به شکل زیر عمل نمایید:

ابتدا تنظیمات را باز کرده و گزینه WiFi option را انتخاب نموده.

روی نام شبکه موردنظر را لمس نمایید تا اطلاعات مربوط به آن پدیدار شود.

شماره هایی که در کنار DNS می بینید را لمس نمایید. اینجا جایی است که می توانید شماره های DNS خود را وارد نمایید. تا بدین شکل مشکل آنتن وای فای آیفون شما حل شود.

درخواست اتصال به شبکه ای دیگر برای تقویت وای فای آیفون

در صورت ضعیف شدن وای فای آیفون و اینکه دیگر روش ها برای حل مشکل پاسخگو نبودند می توانید به تنظیمات گوشی رفته و سپس از بخش WiFi گزینه Ask to Join Networks را انتخاب نمایید تا بدین شکل به شبکه ای دیگر برای تقویت وای فای آیفون خود وصل شوید. که البته این راه ایده آل نمی باشد.

سخن آخر

همانگونه که ملاحظه فرمودید ما در این مقاله با موضوع غیر فعال شدن وای فای گوشی آیفون، و مشکلات آن مانند: چگونه وای فای ایفون را فعال کنیم؟ چگونه به وای فای ایفون وصل شویم؟ علت قطع شدن وای فای ایفون چیست؟ جلوگیری از قطع شدن خودکار وای فای موبایل به شکل می باشد؟ علت رفتن علامت وای فای؟ پرداختیم؛ که امید است با خواندن آن توانسته باشید مشکل وای فای آیفون خود را حل کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا