آموزش

حالت مهمان در اندروید چیست؟

Rate this post

 حالت مهمان در اندروید چیست؟ حالت مهمان هواوی چیست؟ Guest Modeچیست؟ فضای دوم در گوشی سامسونگ چیست؟ دانلود حالت مهمان سامسونگ چگونه است؟ حالت مهمان در اندروید 7″ به چه شکل می باشد؟ وچندین و چند سوال دیگر در این باره که جواب آنها را از ما خواسته اید؛ پس جایی نروید و همراه ما در سایت پر بازدید نیوان تک باشید؛ تا به پاسخ تک تک سوالات خود در رابطه با حالت مهمان در اندروید دست یابید.

پیشنهاد می کنیم که در این خواندنی تا پایان با  مجله  تکنولوژی و علم و دانش  نیوان تک همراه باشید.

مقدمه ای در رابطه با حالت مهمان در اندروید

 

با فعال سازی حالت مهمان (Guest ) در اندروید می توان گوشی خود را بین چند نفر مانند فرزندانتان به اشتراک بگذارید. با وجود اندروید 5، گوگل قابلیتی به نام حالت مهمان را به پلتفرم اندروید اضافه کرده است؛ تا شما بتوانید به صورت چند کاربره از گوشی خود استفاده نمایید. این قابلیت به طور ساده می‌تواند بر روی تمام گوشی و یا برخی از اپلیکیشن‌ها اعمال شود. تنظیم حالت مهمان در اندروید بسیار ساده می باشد. به همین دلیل ما در این مقاله نحوه فعال کردن حالت مهمان یا همان Guest Mode را به شما آموزش خواهیم داد.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر فونت گوشی اندروید و آیفون

از مزيت دیگر قابلیت مهمان یا Guest Mode این است که، تنها اپلیکیشن‌های پیش فرض را نمایش می‌دهد و با وجودی که به کاربر مهمان اجازه نصب یک اپلیکیشن‌ جدید را می‌دهد، اما بلافاصله بعد از غیرفعال شدن گزینهGuest Mode تمام این داده‌های اضافه شده حذف می شود. بنابراین فراموش نکنید دفعه بعد که گوشی خود را به دوستان یا خانواده خود امانت می‌دهید حتما گزینه Guest Mode را فعال نمایید.

حالت مهمان اندروید در کدام قسمت است؟

 

می‌توانید از بخش تنظیمات گوشی خود حالت مهمان یا همان Guest Mode را بیابید. البته مسیر رسیدن به حالت مهمان در اندروید بر اساس گوشی های مختلف، متفاوت میباشد، اما در گوشی هایی که از اندروید خام برخوردارند (مانند نکسوس و پیکسل) باید مراحل زیر را طی نمایید:

1. به قسمت تنظیمات رفته.

2. Users and accounts را انتخاب نموده.

3. Users را انتخاب نمایید.

4. سپس گزینه‌ی Guest را انتخاب کرده.

اگر گوشی شما فاقد گزینه‌های Users and accounts می باشد به مسیر زیر بروید:

1. به تنظیمات رفته.

2. حال وارد بخش Privacy شده.

3. Guest Mode را انتخاب نمایید.

گاهی اوقات نیز می‌توان حالت مهمان در اندروید را تنها با پایین کشیدن منوی نوتیفیکیشن و ضربه بر روی عکس پروفایل در سمت راست، قسمت بالای صفحه فعال نمود. گوشی های گلکسی S سامسونگ هم دارای حالتی مشابه به نام Private می باشد؛ که می‌توان آن را از صفحه تنظیمات فعال و غیر فعال نمود.

حال که مسیر فوق را طی نمودید: گزینه‌ی Add Guest را انتخاب نمایید. هنگامی که شما یک پروفایل کاربری جدید را اجرا کردید خواهید دید که مثل این است که گوشی شما برای نخستین بار اجرا می‌شود و تمام تنظیمات اولیه را از کاربر مهمان می‌خواهد. وقتی شخص دوم کارش با گوشی شما تمام شد، به عقب (صفحه Users)برگردید و آن پروفایل خاص را حذف نمایید.

همچنین بخوانید:  چگونه لایک خود را در فیس بوک و اینستا را مخفی کنیم؟

(نکته: اگر از دستگاه اندرویدی شما چند نفر استفاده می کنند این حالت را به صورت فعال نگه دارید.)

حالت مهمان در گوشی اندرویدی مانند گلکسی8:

 

برای فعال کردن Privacy mode در این گوشی باید مسیر های پایین را طی نمود.

Go to Settings > Lock Screen and Safety > Secure folder

سپس قفلی را که پوشه شما را محافظت می نماید را انتخاب کرده، و روی Add Apps یا Add Files برای قراردادن اطلاعات در پوشه ضربه بزنید. حال دیگر کسی نمی تواند به این آیتم ها بدون اثرانگشت، الگوی قفل یا رمز عبور دست یابی پیدا نماید.

فعال یا غیرفعال کردن فضای دوم گوشی یا PrivateSpace در هواوی

به Settings > Privacy > PrivateSpace > Enable بروید.

در صفحه قفل، با استفاده از اثر انگشت یا گذرواژه تنظیم شده برای فضا، به PrivateSpace دسترسی پیدا کنید.

متناوباً، در MainSpace یا فضای اصلی، به Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و Log in را انتخاب کنید.

اگر گوشی خود را دوباره راه‌اندازی کنید، باید رمز ورود را وارد نمایید  تا از ابتدا به MainSpace دسترسی پیدا کنید و سپس به PrivateSpace بروید.

چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم ؟

second space در سامسونگ در واقع با نام قابلیت AltZLife معرفی شده که یک فضای خصوصی ثانویه در گوشی ایجاد می‌کند و از طریق مراحل احراز هویت قابل دسترسی می باشد. اخیراً سامسونگ قابلیتی برای حفظ حریم خصوصی معرفی کرده که با یک سوویچ ساده و سریع می‌توانید به حالت خصوصی بروید. فضای دوم گوشی سامسونگ تاکنون برای دو گوشی گلکسی A71 و گلکسی A51 معرفی شده است. Quick Switch به شما این امکان را می‌دهد تا فوراً بین حالت اصلی و خصوصی جابجا شوید. با دوبار کلیک روی دکمه کناری، می‌توان به همه برنامه‌ها، تصاویر و پوشه‌های خصوصی دسترسی پیدا کرد یا از آنها خارج شد. حتی می‌توانید بین دو حساب از یک برنامه جابجا شوید. این ویژگی عالی تحت عنوان Alt Z Lifeدر گوشی سامسونگ مطرح است.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید

آخرین راه برای حالت مهمان در اندروید

در نهایت اگر موبایل شما این امکان را نداشت و در تنظیمات آن گزینه حالت مهمان در اندروید وجود نداشت می توانید با نصب اپلیکیشن های اندروید اقدام به انجام اینکار نمایید. برخی از این برنامه ها عبارتند از:

SwitchMe Multiple Account

SAFE Internet Security

AUG Launcher

Kids Place

Guest Mode

با استفاده از این برنامه ها می توانید برخی از اپلیکیشن هایی که بر روی موبایل خود نصب دارید را برای اکانت مهمان فعال کنید. همچنین می توانید مدت استفاده از این اکانت را مشخص کرده و تا در پایان این زمان به صورت خودکار از حالت مهمان خارج شود و به صفحه قفل کاربر اصلی بازگردد.

بدین ترتیب با استفاده از این روش ها می توانید اطلاعات و حریم شخصی خود را حفظ نمایید.

سخن آخر

ما در این مقاله همانطور که ملاحظه فرمودید با پاسخگویی به سوالاتی چون حالت مهمان در اندروید چیست؟ حالت مهمان هواوی چیست؟ Guest Modeچیست؟ فضای دوم در گوشی سامسونگ چیست؟ دانلود حالت مهمان سامسونگ چگونه است؟ حالت مهمان در اندروید 7″ به چه شکل می باشد؟ در خدمت شما عزیزان بودیم. امید است که با همراهی نیوان تک توانسته باشید مشکل خود را برطرف نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا